Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Til alle som skal ned/opp i vekt inkl. styrketrening. Tommelfingerregelen her er en kg i uken for de fleste.

For de som bulker: over en kilo legger du på deg mer fett enn nødvendig. Under en kilo å du bygger mindre muskelmasse en du potensielt kan.

For de som de deffer: Mer enn en kilo i uken å du mister for mye muskelmasse. Under en kilo har du mer å gå på!

Fikk brev på mandag om at jeg har en liten prolaps. Noen som har hatt det å blitt bra igjen? Har hatt det siden Mai, å begynner å bli rimelig lei for å si det mildt :)

lol

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På skolen har vi diverse tester i gym som vi får karakterer etter oppnåelse og progresjon. Og kravene er mye strengere enn alle andre skoler i byen.

Det tror eg ikkje noko på.

Edit: av den grunn at jeg har god kjennskap til læreplaner i kroppsøving og deres krav om måloppnåelse.

Endret av Anaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke? Selv om det ikke høres veldig mye ut for dere, så må vi for eksempel klare 17 pull ups for å få en sekser, mens mange andre skoler fra samme by trenger bare 13-14 for å få den samme karakteren. Noen skoler har ikke engang alle testene vi har.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Ikke? Selv om det ikke høres veldig mye ut for dere, så må vi for eksempel klare 17 pull ups for å få en sekser, mens mange andre skoler i samme by trenger bare 13-14 for å få den samme karakteren. Noen skoler har til og med ikke enkelte tester som vi har.

Alle norske skoler følger Læreplanen av 2006. Den fastsetter naturligvis ingen konkrete krav, da dette skal vurderes individuelt. En karakter i kroppsøving, som i andre fag, er en summativ vurdering av måloppnåelsen din i alle mål og delmål som er definert i kunnskapsløfte. En vurdering av måloppnåelse vurderes ut i fra tre ting; nivå, deltakelse og forventet progresjon. Alle tre deler skal gjelde like mye, de to sistnevnte veier dog tyngst sammenlagt. Dvs, en person kan fint få full måloppnåelse under delmålet "styrketrening" med tre pull-ups og ti push-ups, dersom utgangspunktet var null. Var utgangspunktet derimot høyere, vil også kravet til forventet progresjon endres, da det er naturlig at styrkeøkningen går tregere jo bedre utgangspunkt en har.

Dersom din skole forventer 17 pullups, ville jeg klaget den inn til fylkeskommunen. Det er ikke lov å sette et standardisert mål på annet enn utholdenhetstrening, og jeg har hardt for å tro at en gymlærer ville satt dette på 17.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det samme mener jeg, som ikke er så godt trent, og alle andre elever på skolen. Men jeg tror ikke vi kan gjøre noe med dette, fordi de har satt disse kravene siden tidenes morgen. Og det er heller ikke vits for min del, fordi jeg slutter på skolen om 3 måneder. Dette gjelder ikke bare den ene gymlæreren, men alle de tre fire gymlærerne som er ansatt ved skolen.

Gymfaget er ikke det eneste faget der læreren er streng. I alle andre fag er i gjennomsnitt (selv om jeg ikke har tall, men baserer mine påstander på erfaringer) kravene mye strengere enn andre skoler. Det er nok på grunn av det "høye" kompetansenivået hos elevene i forhold til andre skoler, og at mange elever driver med en eller annen form for idrett.

Ble litt off-topic her, men jeg lurer bare på om det er mulig å nå målet mitt?

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Det er godt mulig læringsplanen er fin, men jeg kan skrive under på at den slettes ikke følges opp overalt. Jeg hadde selv en gammel retard som gymlærer.

Husker gymlæreren min kjørte etter oss i bil og ropte mens vi løp som gale foran,. Good times.

Lenke til kommentar

Betviles ikke i det hele tatt, mange idioter der ute som elsker å drepe folks idrettsglede. Tviler likevel på at en gymlærer vil sette kravet så høyt, med mindre dette gjelder hos en allerede svært godt trent person. Men for all dek, det er bare å trene og gjøre sitt beste, eksboks, standpunkten din bir ikke avgjort av dette alene :)

Lenke til kommentar

Vel, man er er innavla tettøyd skeivpult IDIOT med banjo på ryggen om man godtar at man har en ting som fungerer og så lar andre fortelle deg at "nei det gjør ikke det, gjør dette heller"...

Ikke sant? For vi spiller vel ikke banjo?

Haha. Misforstår du med vilje? :)

Med "subjektiv erfaring er objektiv sannhet" menes det at man tar det som fungerer for seg selv og generaliserer det til å være sannheten - slik det er for alle. Enig i at dette er galt? Banjo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...