Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg blir pratesjuk og særdeles sosial. Jeg er dog klar over dette selv så klarer å la vær å prate med gud og hvermann :p

Om jeg derimot ikke spiser noe eller suger på en shake innen en halvtime etter økta går jeg rett i kjelleren.

Måtte dra hjem fra jobb her om dagen på grunn av akkurat det :p

Synes jeg ser det for meg; skikkelig munndiaré på tredemølla. :)

Jeg prøvde en periode da av nyskjerrighet å trene fastende, da med et giga måltid før leggetid og det funket egentlig greit, i fullstendig hvile og i utgangspunktet fulle lagre fra kvelden før så hadde jeg hypotetisk "semifulle" lagre, nå husker jeg ikke i farten hvor mye i timen som tappes men det er ikke mye, her er det andre faktorer som spiller inn da som f.eks trening dagen føre etc.

Muskelglykogen-lagring er overordnet lever-glykogenet så er nok stakkars levern som ofres i forhold til egosentriske muskelvevet. :D

Alt i alt så opplevde jeg det som brukbart, men bra å høre at det fungerer for deg, det sier bare litt hvor radikalt annerledes man er og der hvor noen adapterer seg til enhver situasjon så vil andre totalt møte motgang.

Og det er forsåvidt et av problemet på nettet : "Subjektiv erfaring er objektiv sannhet"

Endret av Dukien
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Subjektiv erfaring er objektiv sannhet"

Det kan ikke sies høyt nok. Elliott Hulse, han raringen som alle flamer på youtube har en frase: "Do whatever works for you, dont ever let anyone tell you different".

Periodisk faste funker for meg, men det gjør 4-5 måltider spredd utover dagen og.

Lenke til kommentar

Mulig jeg har skrevet dette kaloritrikset før men Bixit og melk er superlett å mose ned og en pakke bixit og en liter melk gir 1400kcal ca :mrgreen:

BIXIT, min store kjærlighet! My god! Har fremdeles en av Herr Brun sine julegavebixitpakker, men jeg tar bare en nå og da som premie når jeg har vært flink... Du må ikke gi meg sånne ideer! :(

Lenke til kommentar

Skal begynne med økninger etter 5/3/1 men følger jeg opplegget til wendler så blir det jo bare en dag på hver hovedøvelse i uka.

Så står mellom å fortsette treningsfrekvensen jeg har på baseøvelser nå (dvs. 3 splitt, 2 ganger i uka)

noe som blir dobbelt så mye trening av baseløft enn det egentlig er i programmet, Eller og bite i det sure eplet og endre litt på treningene/trene litt mindre.

Her er første syklus btw, synes ikke 2 økter iløpet fjerde uka med for eks.

set 1 99kg x 5

set 2 113kg x 3

set 3 126kg x 1+

i mark ser noe skummelt ut, faktisk vil til og med det være betraktelig mindre volum enn det jeg trener nå :p

Mark

Week 1 Week 2 Week 3 Week 4 (deload)

Set 1 86kg x 5 93kg x 3 99kg x 5 53kg x 5

Set 2 99kg x 5 106kg x 3 113kg x 3 66kg x 5

Set 3 113kg x 5+ 119kg x 3+ 126kg x 1+ 79kg x 5

Bøy

Set 1 83kg x 5 89kg x 3 95kg x 5 51kg x 5

Set 2 95kg x 5 102kg x 3 108kg x 3 63kg x 5

Set 3 108kg x 5+ 115kg x 3+ 121kg x 1+ 76kg x 5

Benk

Set 1 50kg x 5 54kg x 3 58kg x 5 31kg x 5

Set 2 58kg x 5 62kg x 3 66kg x 3 39kg x 5

Set 3 66kg x 5+ 70kg x 3+ 74kg x 1+ 46kg x 5

Lenke til kommentar

Skal begynne med økninger etter 5/3/1 men følger jeg opplegget til wendler så blir det jo bare en dag på hver hovedøvelse i uka.

Så står mellom å fortsette treningsfrekvensen jeg har på baseøvelser nå (dvs. 3 splitt, 2 ganger i uka)

noe som blir dobbelt så mye trening av baseløft enn det egentlig er i programmet, Eller og bite i det sure eplet og endre litt på treningene/trene litt mindre.

Wendler hadde sett veldig stygt på deg om du snakket om å customize 5/3/1 utover det som står i programmet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Niks! Har du gått ned i vekt så har du ligget på ett underskudd av kalorier, ikke overskudd.

Obv. Poenget mitt var dog at jeg bevisst har ligget høyt på kaloriene (2500-2700 er mye på 55kg, nå 54), men likevel har gått ned i vekt. Hadde jeg skrevet underskudd hadde dette implisert at jeg forventet en vektnedgang, noe som er det motsatte av hva jeg ville ha frem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Obv. Poenget mitt var dog at jeg bevisst har ligget høyt på kaloriene (2500-2700 er mye på 55kg, nå 54), men likevel har gått ned i vekt. Hadde jeg skrevet underskudd hadde dette implisert at jeg forventet en vektnedgang, noe som er det motsatte av hva jeg ville ha frem.

Det er forsatt et kcal-underskudd pga du fikk ned i vekt, dvs du bruker mer en normalen på div aktiviteter.

Energi er energi og har kroppen din totalt sett gått ned fikk den forlite å jobbe med.

Det betyr ikke at du ikke har fått resultater.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan ikke sies høyt nok. Elliott Hulse, han raringen som alle flamer på youtube har en frase: "Do whatever works for you, dont ever let anyone tell you different".

Periodisk faste funker for meg, men det gjør 4-5 måltider spredd utover dagen og.

Eliott hulse er rå! ;)

Ang periodisk faste så er det noe som funker noe overnaturlig bra hos meg. Ikke bare er jeg på deff, men jeg øker i styrke,blir totalt årvåken,hyper og får en overflod av energi SAMTIDIG som jeg går ned i fett prosent haha :dribble:

Helt latterlig, nå har jeg levd på periodisk faste i litt over 1 år og kommer til å gjøre det livet ut, aldri følt meg så herlig som når jeg trener fastende.

Lenke til kommentar

Trooor ikke Dukien mente at han var enig i utsagnet?

Lenke til kommentar

Trooor ikke Dukien mente at han var enig i utsagnet?

Vel, man er er innavla tettøyd skeivpult IDIOT med banjo på ryggen om man godtar at man har en ting som fungerer og så lar andre fortelle deg at "nei det gjør ikke det, gjør dette heller"...

Ikke sant? For vi spiller vel ikke banjo?

Lenke til kommentar

Til alle som skal ned/opp i vekt inkl. styrketrening. Tommelfingerregelen her er en kg i uken for de fleste.

For de som bulker: over en kilo legger du på deg mer fett enn nødvendig. Under en kilo å du bygger mindre muskelmasse en du potensielt kan.

For de som de deffer: Mer enn en kilo i uken å du mister for mye muskelmasse. Under en kilo har du mer å gå på!

Fikk brev på mandag om at jeg har en liten prolaps. Noen som har hatt det å blitt bra igjen? Har hatt det siden Mai, å begynner å bli rimelig lei for å si det mildt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...