Lami Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg ser på bicepsene mine og er de ikke akkurat små, buler ihvertfall opp Hvordan kan senene bli overbelastet av armhevinger eller 15kg på stang? Kanskje jeg først skal varme opp med mindre kg på stangen? Men armhevinger da, blir de overbelastet når jeg tar til jeg ikke klarer mer? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Les nybegynnertrådene, Lami. Biceps er små muskler, uavhengig av om du har store biceps eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Nybegynnertrådene? Hvor finner jeg disse da? Hva er det som buler opp på armene mine da hvis det ikke er biceps..eh? Kan verkingen skyldes ikke oppvarming? Endret 28. januar 2013 av Lami Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Verkingen skyldes rett og slett overbelastning og kan føre til senebetennelse. Uansett hvor stor muskelen synes å være, kan den ikke brukes ubegrenset, ikke på lave vekter heller. Mer ensidig trening er ikke nødvendigvis bedre for verken styrke eller muskelvekst. Uansett hvor godt trent du er, vil du få vondt av å trene de samme små musklene flere dager i strekk. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 I tilegg er det mange som får vondt av å stangcurle. Kjør med manual slik som Rip viser her: Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Nå begynner snart MX sesongen får meg, så da behøver jeg å starte med cardio, da rundt 3 ganger i uken. Holder foreløbig på med SL 5x5, men det blir vel litt mye med hvertfalt knebøy 3 ganger i uka? Tips til program? evt øvelser jeg kan legge til/fjerne? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Når dem skriver om å knekke stanga i benkpress, er det slik dem tenker da eller? (se bilde) Det stemmer, et skikkelig grep er viktig for og beskytte skulderen! samt det og trekke skuldrene skikkelig ned og bak under hele løftet. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) www.greatist.com/fitness/men-women-switched-roles-gym-video/ Vil det være dumt å ha sex en time før trening? Endret 28. januar 2013 av Wizzlee Lenke til kommentar
Populært innlegg OlafG Skrevet 28. januar 2013 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) www.greatist.com/fitness/men-women-switched-roles-gym-video/ Vil det være dumt å ha sex en time trening? En gang til? Hvis du mente "èn time etter trening" så er dette alt jeg har å si: Endret 28. januar 2013 av OlafG 10 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Glemte før Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Glemte før Testoboost! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Morsomt å se på treningsstatusene på Facebook. Folk markerer årets treningsstart og er fantastisk entusiastiske. All honnør til de som prøver, men vi ser vel de samme statusene om et år tenker jeg. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) En ting som er 100% sikkert, alle de noobsa som sier at "nå skal jeg bli i form etter nyttår", ja de failer hardt. -Hvert år. Det handler ikke om å holde et jævla nyttårsforsett, det handler om å endre livsstil, noe de færreste er villige til å gjøre. Basta bom! Endret 28. januar 2013 av Kjetil_90 2 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Å oppnå bra resultater krever blant annet: - Endre livsstil - Større ego/ drite i andre til tider - Psyke - Disiplin - Kunnskap/teori De fleste hopper over mange av disse, og ender opp med dårlig resultater - og gir opp. Trening er heller ingen PÅ og AV knapp. Starter man, burde man holde livet ut! Endret 28. januar 2013 av joakimz Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Å oppnå bra resultater krever blant annet: - Endre livsstil - Større ego/ drite i andre til tider - Psyke - Disiplin - Kunnskap/teori De fleste hopper over mange av disse, og ender opp med dårlig resultater - og gir opp. Trening er heller ingen PÅ og AV knapp. Starter man, burde man holde livet ut! Problemet til de fleste som har nyttårsforsett er at de mangler alle jeg har strøket ut. Hvis de f.eks hadde hatt disiplin kunne de like godt startet 15. november eller 23 desember. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Disiplin og noe kunnskap kommer man langt med. Man må også være villig til å innføre forandringer. Ego er det ofte ikke mangel på. F.eks. de som skal begynne å trene 6 dager i uka, o.l. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Verkingen skyldes rett og slett overbelastning og kan føre til senebetennelse. Uansett hvor stor muskelen synes å være, kan den ikke brukes ubegrenset, ikke på lave vekter heller. Mer ensidig trening er ikke nødvendigvis bedre for verken styrke eller muskelvekst. Uansett hvor godt trent du er, vil du få vondt av å trene de samme små musklene flere dager i strekk. Uff, vil ikke ha senebetennelse! Så hva skal jeg gjøre for å trene armene da? Jeg tar atm squats og planken, hvis vi ser bortifra armhevinger og curls. Hvor mye spiser dere? Etter trening har jeg hørt skiver/egg er bra, men jeg er ikke sulten alltid og tenker at "neeh, et egg etter curls/armhevinger hjelper ikke". Dette stemmer vel ikke? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) 1. http://fitnessblogge...autoregulering/ 2. http://myrevolution....mye-trenger-du/ 3.????? 4. GAINZ (over tid) Bygg opp styrken i de store muskelgruppene med flerleddsøvelser (baseøvelser). Når du har gjort det kan du begynne å curle all day long. Endret 28. januar 2013 av OlafG Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Uff, vil ikke ha senebetennelse! Så hva skal jeg gjøre for å trene armene da? Jeg tar atm squats og planken, hvis vi ser bortifra armhevinger og curls. For å trene armene? Ikke rart du ikke blir stor... Hvor mye spiser dere? Etter trening har jeg hørt skiver/egg er bra, men jeg er ikke sulten alltid og 500-1000kcal enn BMR, alt etter hvor sulten jeg er. Minimum 500kcal mer. Alt med proteiner er bra. Bulker du? I så fall kan du godt spise 1.6-1.8 g protein/KV i kg. Du skal spise mye. Mye mye mer enn du tror er mye. Du skal spise til du er på nippet til å spy, så skal du ta deg selv i nakken, skuldrene og det som er, og trykke ned en porsjon til. Skyll ned med en liter H-melk eller to. Satt veldig på spissen her, men du skal spise mye. tenker at "neeh, et egg etter curls/armhevinger hjelper ikke". Dette stemmer vel ikke? Hvorfor tenker du noe du selv ikke tror på? Endret 28. januar 2013 av Diskutant Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Uff, vil ikke ha senebetennelse! Så hva skal jeg gjøre for å trene armene da? Jeg tar atm squats og planken, hvis vi ser bortifra armhevinger og curls. Hvor mye spiser dere? Etter trening har jeg hørt skiver/egg er bra, men jeg er ikke sulten alltid og tenker at "neeh, et egg etter curls/armhevinger hjelper ikke". Dette stemmer vel ikke? Nei, det vil du ikke. Det er ikke øvelsene i seg selv som er problematiske. Det er volum og frekvens som avgjør om du overbelaster eller ei. Hvis du trener samme øvelsen hver dag blir det belastende. Du kan gjerne ha høyt volum, men da kutter du ned på frekvens. Evt. motsatt, men jeg anbefaler deg mye heller å ha høyere volum og mindre frekvens (3-4 dager i uka er greit). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå