Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg ser på bicepsene mine og er de ikke akkurat små, buler ihvertfall opp :hm:

Hvordan kan senene bli overbelastet av armhevinger eller 15kg på stang? Kanskje jeg først skal varme opp med mindre kg på stangen? Men armhevinger da, blir de overbelastet når jeg tar til jeg ikke klarer mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verkingen skyldes rett og slett overbelastning og kan føre til senebetennelse. Uansett hvor stor muskelen synes å være, kan den ikke brukes ubegrenset, ikke på lave vekter heller. Mer ensidig trening er ikke nødvendigvis bedre for verken styrke eller muskelvekst. Uansett hvor godt trent du er, vil du få vondt av å trene de samme små musklene flere dager i strekk.

Lenke til kommentar

En ting som er 100% sikkert, alle de noobsa som sier at "nå skal jeg bli i form etter nyttår", ja de failer hardt. -Hvert år.

Det handler ikke om å holde et jævla nyttårsforsett, det handler om å endre livsstil, noe de færreste er villige til å gjøre.

Basta bom!

Endret av Kjetil_90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å oppnå bra resultater krever blant annet:

- Endre livsstil

- Større ego/ drite i andre til tider

- Psyke

- Disiplin

- Kunnskap/teori

De fleste hopper over mange av disse, og ender opp med dårlig resultater - og gir opp. Trening er heller ingen PÅ og AV knapp. Starter man, burde man holde livet ut!

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Å oppnå bra resultater krever blant annet:

- Endre livsstil

- Større ego/ drite i andre til tider

- Psyke

- Disiplin

- Kunnskap/teori

De fleste hopper over mange av disse, og ender opp med dårlig resultater - og gir opp. Trening er heller ingen PÅ og AV knapp. Starter man, burde man holde livet ut!

Problemet til de fleste som har nyttårsforsett er at de mangler alle jeg har strøket ut. Hvis de f.eks hadde hatt disiplin kunne de like godt startet 15. november eller 23 desember.

Lenke til kommentar

Verkingen skyldes rett og slett overbelastning og kan føre til senebetennelse. Uansett hvor stor muskelen synes å være, kan den ikke brukes ubegrenset, ikke på lave vekter heller. Mer ensidig trening er ikke nødvendigvis bedre for verken styrke eller muskelvekst. Uansett hvor godt trent du er, vil du få vondt av å trene de samme små musklene flere dager i strekk.

Uff, vil ikke ha senebetennelse!

Så hva skal jeg gjøre for å trene armene da? Jeg tar atm squats og planken, hvis vi ser bortifra armhevinger og curls.

Hvor mye spiser dere? Etter trening har jeg hørt skiver/egg er bra, men jeg er ikke sulten alltid og tenker at "neeh, et egg etter curls/armhevinger hjelper ikke". Dette stemmer vel ikke?

Lenke til kommentar

Så hva skal jeg gjøre for å trene armene da? Jeg tar atm squats og planken, hvis vi ser bortifra armhevinger og curls.

For å trene armene? Ikke rart du ikke blir stor...

Hvor mye spiser dere? Etter trening har jeg hørt skiver/egg er bra, men jeg er ikke sulten alltid og

500-1000kcal enn BMR, alt etter hvor sulten jeg er. Minimum 500kcal mer.

Alt med proteiner er bra. Bulker du? I så fall kan du godt spise 1.6-1.8 g protein/KV i kg.

Du skal spise mye. Mye mye mer enn du tror er mye. Du skal spise til du er på nippet til å spy, så skal du ta deg selv i nakken, skuldrene og det som er, og trykke ned en porsjon til. Skyll ned med en liter H-melk eller to.

Satt veldig på spissen her, men du skal spise mye.

tenker at "neeh, et egg etter curls/armhevinger hjelper ikke". Dette stemmer vel ikke?

Hvorfor tenker du noe du selv ikke tror på?

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Hvor mye spiser dere? Etter trening har jeg hørt skiver/egg er bra, men jeg er ikke sulten alltid og tenker at "neeh, et egg etter curls/armhevinger hjelper ikke". Dette stemmer vel ikke?

Nei, det vil du ikke.

Det er ikke øvelsene i seg selv som er problematiske. Det er volum og frekvens som avgjør om du overbelaster eller ei. Hvis du trener samme øvelsen hver dag blir det belastende. Du kan gjerne ha høyt volum, men da kutter du ned på frekvens. Evt. motsatt, men jeg anbefaler deg mye heller å ha høyere volum og mindre frekvens (3-4 dager i uka er greit).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...