Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Forsøkte meg på realtivt tung turning i dag en 5 - 6 timer etter at jeg hadde hatt en tung styrkeøkt. Begge øktene gikk på samme muskelgrupper. Gjelder det noe annet enn å få i seg nok mat å ta det litt med ro et par dager?

Mye mat og chillern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hva du ønsker å oppnå. Ønsker du å bli sterk, eller stor?

Ønsker å bli sterk.

Vil ta lang tid og forklare, dersom du er nybegynner. Kanskje du finner en del tips her: http://fitnessblogge...or-nybegynnere/

Takk skal du ha! Etter hva jeg leste meg til så må jeg trene hardt og presse meg for å bli sterk, eksplosiv styrke. :)

Jeg er ikke en nybegynner på trening, altså jeg har trent en del så å begynne rolig er ikke poeng i. Så får kjøre hardt.

Lenke til kommentar

Begynn rolig så du får innøvd teknikken korrekt. Det å kjøre på høye vekter med dårlig teknikk er å be om trøbbel. Hvis du ønsker å bli sterk er det generelt bedre med høyere belastning og lavere repetisjonsantall. Altså så høy vekt at 4-5 repetisjoner er tungt. 3-5 sett.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha! Etter hva jeg leste meg til så må jeg trene hardt og presse meg for å bli sterk, eksplosiv styrke. :)

Jeg er ikke en nybegynner på trening, altså jeg har trent en del så å begynne rolig er ikke poeng i. Så får kjøre hardt.

Du er ingen nybegynner, men visste ikke hvordan du skulle trene for styrke før du leste den artikkelen? Jaha.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Zarac: Ehm.. Jeg har jo vært utenfor døren min da og tatt i vekter osv.. Men hva jeg skal trene for å få ditt eller datt vet jeg jo ikke. Hva vil du fram til annet enn å kverulere? :roll:

Som uTukt sier, at du fortsatt er en nybegynner og at det er begrenset hvor fordelaktig det vil være å begynne hardt og tungt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dere leser det jeg skrev ÉN gang til, så skjønner dere hva jeg mente med nybegynner. Jeg er nybegynner når det gjelder utførelse, erfaring, kunnskap osv, men er ikke det jeg mente som sagt.

"Jeg er ikke en nybegynner på trening, altså jeg har trent en del så å begynne rolig er ikke poeng i. Så får kjøre hardt."

Jeg skal utdype meg enda mer hvis det må inn med teskje. Jeg har trent før (med mindre definisjonen på trene/trent, ifølge dere, er at man har masse erfaring med hvordan det skal utføres osv.) men jeg har aldri satt meg inn i hvordan det skal utføres og slikt. Så oppsummeringen er at jeg har løftet vekter før - der er jeg IKKE nybegynner, sånn at jeg velter med en gang jeg løfter en 5 kilos manual eller at jeg ikke vet hvordan jeg tar armhevninger.

Sånn, nå skal det være oppklart. :) Er det noe mer så får det være over PM, å henge seg opp i små-saker som dette er bare teit.

I dag holdt jeg forresten på med sirkeltrening. Har lyst på vaskebrett... :wee:

Men merkelig nok, så synes jeg at jeg blir tynnere og packen på magen kommer mer fram uten at jeg gjør noe særlig.. Jeg trente før 2-3 ganger i uken, men det var før jul. Nå går det kun i armhevninger og squats hjemme samt gym på skolen en gang i uken.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hvis dere leser det jeg skrev ÉN gang til, så skjønner dere hva jeg mente med nybegynner. Jeg er nybegynner når det gjelder utførelse, erfaring, kunnskap osv, men er ikke det jeg mente som sagt.

"Jeg er ikke en nybegynner på trening, altså jeg har trent en del så å begynne rolig er ikke poeng i. Så får kjøre hardt."

Jeg skal utdype meg enda mer hvis det må inn med teskje. Jeg har trent før (med mindre definisjonen på trene/trent, ifølge dere, er at man har masse erfaring med hvordan det skal utføres osv.) men jeg har aldri satt meg inn i hvordan det skal utføres og slikt. Så oppsummeringen er at jeg har løftet vekter før - der er jeg IKKE nybegynner, sånn at jeg velter med en gang jeg løfter en 5 kilos manual eller at jeg ikke vet hvordan jeg tar armhevninger.

Sånn, nå skal det være oppklart. :) Er det noe mer så får det være over PM, å henge seg opp i små-saker som dette er bare teit.

I dag holdt jeg forresten på med sirkeltrening. Har lyst på vaskebrett... :wee:

Men merkelig nok, så synes jeg at jeg blir tynnere og packen på magen kommer mer fram uten at jeg gjør noe særlig.. Jeg trente før 2-3 ganger i uken, men det var før jul. Nå går det kun i armhevninger og squats hjemme samt gym på skolen en gang i uken.

Du må gjerne mene selv at du er noe annet enn en nybegynner, men hvis du vil ha konstruktiv veiledning av andre brukere i denne tråden, er det lurt å holde seg til de allmenne definisjonene. Det vil si at du er en nybegynner selv om du har løftet 5 kg og tatt armhevinger før. Du kan til og med være en nybegynner når du har trent styrke i et år. Ved å kalle deg "viderekommen" eller tilsvarende nå, pleier du bare egoet ditt og lurer deg selv.

Jeg sier ikke dette for å rakke ned på deg, men for å få klarhet i kommunikasjonen.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Kaller meg ikke viderekommen, men.. åh. Drit i hele greia og slutte med diskusjonen - jeg er nybegynner. Jeg har aldri tatt en manual før, jeg har aldri gått utenfor døren min, ei heller vet jeg hva øvelser heter eller hvordan de utføres.

Det er vel ikke trolling engang med 3192 innlegg :cry:

Etter å ha vært på forumet siden 07 så kan det umulig være slik at du ikke vet hva trolling er :cry:

Jeg hadde lyst til å komme med et ordentlig svar, men for hver gang jeg leste innlegget til Lami fikk jeg mindre og mindre lyst.

Så du fant ut at du skulle skrive et totalt meningsløst innlegg - kanskje satse på en del ryktepoeng framfor å svare skikkelig, uansett hvor dumt innlegget er, ja okay...

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...