wingeer Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Når du tar knebøy i video'en ser det ut som du har V-form på bena. Slik benstilling er svært skadelig på knærne i lengden pga du får en unaturlig vridning i kneet når du går ned. Prøv å stå rett opp og ned med knær over tær (Slik at kneet går ned over store-tåen), da slipper du å trene på deg skader Vinkling i knærne er ikke farlig så lenge det ikke er overdrevent og man klarer å unngå at ankelen (og resten av den kinetiske kjeden) kollapser. Dette gjør man gjerne ved å presse knærne utover på veien ned. Da blir det stabilt og liten fare for skade. Det vil riktignok være lettere å være stabil dersom vinklingen ikke er for stor. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Når du tar knebøy i video'en ser det ut som du har V-form på bena. Slik benstilling er svært skadelig på knærne i lengden pga du får en unaturlig vridning i kneet når du går ned. Prøv å stå rett opp og ned med knær over tær (Slik at kneet går ned over store-tåen), da slipper du å trene på deg skader Det ser nok bare slik ut.Jeg har tatt teknikken etter hvordan man setter seg helt ned på huk uten vekter, da peker føttene bittelitt ut mot sidene. Har føttene akkurat uttafor skulderbredde. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Når du tar knebøy i video'en ser det ut som du har V-form på bena. Slik benstilling er svært skadelig på knærne i lengden pga du får en unaturlig vridning i kneet når du går ned. Prøv å stå rett opp og ned med knær over tær (Slik at kneet går ned over store-tåen), da slipper du å trene på deg skader Kne over tå. V-form er da ikke skadelig i det hele tatt, med mindre du står med føttene rett frem? 1 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Hei treningsfolk, tok et nytt progresjonsbilde nå, prøvde å få det til å stemme mer med det gamle bildet jeg hadde liggende (vinkel osv) : Begynner å komme seg... eller? Og ja, jeg elsker cheesy smileys. Endret 24. januar 2013 av Extremer 6 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ja, hvis bildet til høyre er det seneste. Du ser mye blidere ut der. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Photoshop! Kroppen hans på bildet til høyre er mindre enn det på det venstre bildet, mens hodet er større! 2 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Haha, det til høyre er forhåpentligvis det seneste. Er nok Paint dette her. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Haha, det til høyre er forhåpentligvis det seneste. Er nok Paint dette her. Som jente kan jeg glede deg med at ryggen din er heit. Bra jobba så langt, må være gøy å kunne se slike endringer på seg selv! 2 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Når du tar knebøy i video'en ser det ut som du har V-form på bena. Slik benstilling er svært skadelig på knærne i lengden pga du får en unaturlig vridning i kneet når du går ned. Prøv å stå rett opp og ned med knær over tær (Slik at kneet går ned over store-tåen), da slipper du å trene på deg skader Du tar helt feil. Slik du forklarer det vil det føre til skader. Man skal vinkle føttene (mer og mer for hvor breiere man står) Og deretter presse knærne ut på vei ned hele veien - slikk at knærne følger vinklingen på føttene. Det vil også gjøre det lettere for ryggen og komme i en rett posisjon, samt kommer lettere/tryggere ned til riktig dybde. Man vil også øke aktiveringen av gluteius -> og mindre belastning på knær. 2 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Tro hvor mye treningsklærindustrien omsetter for? De fleste treningsklær er jo svindyre! Dessuten, bransjen vet å melke folk for de få kronene de har; de aller fleste har ikke bruk for en langrennsjakke og en løpejakke beregnet på vinter. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Som jente kan jeg glede deg med at ryggen din er heit. Bra jobba så langt, må være gøy å kunne se slike endringer på seg selv! Takker så mye for dette! Synes det er fantastisk gøy, trodde ikke jeg ble å komme meg i gang med dette i det hele tatt, men er jo artig å trene når man først har startet! Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Du tar helt feil. Slik du forklarer det vil det føre til skader. Man skal vinkle føttene (mer og mer for hvor breiere man står) Og deretter presse knærne ut på vei ned hele veien - slikk at knærne følger vinklingen på føttene. Det vil også gjøre det lettere for ryggen og komme i en rett posisjon, samt kommer lettere/tryggere ned til riktig dybde. Man vil også øke aktiveringen av gluteius -> og mindre belastning på knær. Formulerte meg litt klønete ja. Men for meg så det ut som føttene er unaturlig mye V-stilt. Ta ett skritt tilbake og plasser føttene med skulderbreddes avstand. Føttene skal peke rett frem eller litt på skrå utover (normal posisjon når en går naturlig). Olympiatoppen om Knebøy. Det jeg lærte da jeg tok Trenerkurs 1-3 for alpint var nettopp den teknikken jeg prøvde å beskrive i første post. Og Pål Gulliksen, instruktør, bemerket spessielt at føttene og knærne burde være posisjonert mest mulig rett ovenfor hverandre når du går ned. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Det jeg lærte da jeg tok Trenerkurs 1-3 for alpint var nettopp den teknikken jeg prøvde å beskrive i første post. Og Pål Gulliksen, instruktør, bemerket spessielt at føttene og knærne burde være posisjonert mest mulig rett ovenfor hverandre når du går ned. Det er jo nettopp dette man forsøker å få til ved å vinkle knærne ut etter fotstillingen, slik joakimz forklarte. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Det jeg lærte da jeg tok Trenerkurs 1-3 for alpint var nettopp den teknikken jeg prøvde å beskrive i første post. Og Pål Gulliksen, instruktør, bemerket spessielt at føttene og knærne burde være posisjonert mest mulig rett ovenfor hverandre når du går ned. Du sier her det samme som oss; Knærne og tærne skal ha samme vinkel, intet behov for at den vinkelen skal være rett frem. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Er også forskjeller på om du kjører frontbøy/styrkeløftbøy/olympisk bøy. Ganske vanlig at føttene er mer rett frem i olympisk og mer på skrå for styrkeløft. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Noen som har tips til gode styrkeløfter sko? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Noen som har tips til gode styrkeløfter sko? Nike Romaleos 2. Sweet shit. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Forsøkte meg på realtivt tung turning i dag en 5 - 6 timer etter at jeg hadde hatt en tung styrkeøkt. Begge øktene gikk på samme muskelgrupper. Gjelder det noe annet enn å få i seg nok mat å ta det litt med ro et par dager? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Noen som har tips til gode styrkeløfter sko? Mener du vektløftersko? Adidas selger noen som fungerer helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå