Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey, hva gjør dere med over/underarmsproblemer? Har fått så jævlig vondt i hele dette området nå og kan ikke trene biceps i det hele tatt uten at smerten slår inn. Hvor lang tid borte fra trening kan det forventes nå? Finnes det noe som kan støtte opp armen som kan brukes under trening og som har effekt på dette?

Trener knebøy! :D

Srs: Hvordan vondt og hva? Kan fort høres ut som noe en fysioterapeut helst bør behandle.

Lenke til kommentar

Hey, hva gjør dere med over/underarmsproblemer? Har fått så jævlig vondt i hele dette området nå og kan ikke trene biceps i det hele tatt uten at smerten slår inn. Hvor lang tid borte fra trening kan det forventes nå? Finnes det noe som kan støtte opp armen som kan brukes under trening og som har effekt på dette?

Kutt ut alle øvelser som utfører smerte, inntil videre. Spesielt isolasjons-øvelser for biceps.

Lenke til kommentar

Kutt ut alle øvelser som utfører smerte, inntil videre. Spesielt isolasjons-øvelser for biceps.

Helt enig. Ingen vits i å risikere noen varig skade. Når du kommer tilbake bør du fokusere på å kjøre øvelsene rolig med fornuftig belastning.

Lenke til kommentar

Sko, belte og kneband på 100kg? :p

Er det pga skade?

Sko ser jeg ikke noe i veien med å bruke?

Belte pga ryggskade og kneband fordi venstre kne begynte å klage litt siden jeg kjørte så mye bøy den perioden. Knebanda støtter for øvrig ikke særlig. Mest for å holde kneleddet varmt. Bruker ingen av delene nå lenger. :)

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Man løfter ikke mer med sko eller kne-varmere. Men med Kne.varmere slippes man unna mye slit med knærne, et bra innkjøp.

Man løfter jo ikke så mye mer med belte heller, men mye lettere og holde ryggen ved tunge løft. Ikke noe vits og droppe belte på tunge løft om man får en teknisk svikt uten uansett.

Endret av joakimz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et spørsmål her..

Hva er det som er best. Å ta mange lette til du blir sliten i musklene eller få tunge?

Hvis du har 30kg på stang som dette: ()--()

Og du har tak slik at du tar stangen opp til brystet, ned til låret og opp igjen, er det best å ta 10 slike opp og ned fremfor 3 med 50kg?

Sorry, null peil på dette, men håper dere skjønner.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Et spørsmål her..

Hva er det som er best. Å ta mange lette til du blir sliten i musklene eller få tunge?

Og du har tak slik at du tar stangen opp til brystet, ned til låret og opp igjen, er det best å ta 10 slike opp og ned fremfor 3 med 50kg?

Hva er best å studere? Hva er best å spise?

Det kommer an på hva du ønsker å oppnå. Ønsker du å bli sterk, eller stor?

Lenke til kommentar

Et spørsmål her..

Vil ta lang tid og forklare, dersom du er nybegynner. Kanskje du finner en del tips her: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Lenke til kommentar

Dealen er jo at de fleste spør her før de i det hele tatt har prøvd å lese seg litt opp. Jeg personlig har ingenting imot det da det skaper aktivitet her, men det finnes så mange ferdigskrevne artikler som tar for seg alt det nybegynnere lurer på.

Hva legger dere forresten i uttrykket nybegynner?

Lenke til kommentar

Spørsmålet til Lami er et godt eksempel- det viser at man er nybegynner, da man ikke kan det grunnleggende.

Greit at folk spør, men for en nybegynner kan man skrive mange sider for og svare bra på det man lurer på - fordi det er så mye mer en bare spørsmålet han stiller. Derfor veileder vi de til en artikkel som tar for seg de mest grunnlegende tingene. Deretter kan man stille spørsmål om det er noe uklart, eller teknikk i øvelser og sånt.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Enig. Likevel mener jeg at |et visst nivå på aktiviteten >> mer aktivitet|. Dersom hele tråden blir fylt opp med mageruteogbicepsmedmammasmiddag-spørsmål, så backer jeg ut, for å si det sånn. Det går fint i ny og ne, men som du sier så synes jeg folk kan lese seg litt opp og heller spørre om ting de ikke skjønner helt, heller enn å spørre og forvente å få et leksikon slengt i trynet av ti poster i et diskusjonsforum.

Når jeg sier nybegynner om teorikunnskaper, mener jeg at du er nybegynner dersom du ikke vet noe som helst om grunnleggende kunnskaper både i kosthold og trening generlt som BMR, hvordan (grunnleggende) trene for å bli stor "vs" sterk (dere skjønner hva jeg mener), vite en del om hvordan kosthold bør settes sammen, makronæringsstoff-forhold og lignende. Vanskelig å svare på i farten, men mange grunnleggende spørsmål som blir gjentatt ørten ganger i måneden i tråden synes jeg godt kan unngås. Jeg vet iallfall at jeg begynner å bli lei av det.

Hvis dere skjønte hva jeg mente... :)

Lenke til kommentar

snipp

Når du tar knebøy i video'en ser det ut som du har V-form på bena. Slik benstilling er svært skadelig på knærne i lengden pga du får en unaturlig vridning i kneet når du går ned. Prøv å stå rett opp og ned med knær over tær (Slik at kneet går ned over store-tåen), da slipper du å trene på deg skader ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...