Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi en gammel fyr begynte å bole, virker det som.

 

Bole? Hvorfor er det alltid enkleste løsning som skal være begrunnelsen når noen klarer noe du ikke selv klarer? Ingen problem å endre kroppen selv i den alderen. Det er ikke noe annet enn godt for ham.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Har jo ikke noe å tape han.

 

I et forsøk med 1000 over 75 år som begynte med trening / få i seg nok mat/protein så kunne de kaste krykker og rulatorer og ta knebøy med mer en jeg veier , mens vennene de har klarer knapt gå.

 

 

Min mening er at rulator/ stokk/ sliter med å gå?

Ikke om man spiser nok, og trener, for 99% av det er muskelsvinn som er unødvendig.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS: En person som nærmer seg 190 vil som regel ha lange lår bein og kortere rygg, dette gjør utførelsen av knebøy mye vanskeligere enn det er for de med kortere lårbein. Og det største problemet da er at de står for smalt, med liten vinkel i knærne\tærne - dette gjør at ryggen må fremover for at tyngdepunktet ikke skal endre seg under løftet og stangens bane skal bli rett. Og dette gjør det vanskelig å sette seg ned skikkelig fordi man ikke får rumpa\hofta ned mellom beina fordi ryggen er nesten horisontal i bunnposisjon.

 

De som er kortere har vel ikke bedre mobilitet men bare en stor fordel - da de får mye mindre løftebane. Dårlig mobilitet er ingen unnskyldning for og slippe unna knebøy. Da er det bare og tøye, og rulle litt. Og kjøre dynamiske øvelser som oppvarming.

 

Jeg er ca 190, null problem og kjøre ned til godkjent dybde. Kjører også dype knebøy på en vanlig trening.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror dere at man mister testosteronproduksjonen jo eldre man blir?

Det finnes ingen holdepunkter for dette rent medisinsk.

De undersøkelsene som påviser en antatt resesjon i sekresjon av hormonet baserer seg på et normalsnitt i befolkningen. Man har en bias som sier at man blir slappere jo eldre man blir, dette påvirker seff folk i så stor grad at de lar vær å være aktive. Noe som direkte påvirker hormonutskillelse.

 

Se på videoen jeg posta, det var noen kommentarer om mobilitet. Jeg er 32 år! Har akkurat vært hos legen for full helsesjekk og fikk da spørsmål om jeg brukte medisiner jeg ikke skulle bruke. Jeg hadde testosteronnivåer langt over normalen. Nei, jeg er bare aktiv og gidder ikke å bli en stereotyp på familiefaren med labrador, Volvo og ei sur kjerring. Nå er forøvrig hun jeg bor sammen med bare 23 og jeg er allergisk mot hund men dere skjønner tegninga...

 

HRT, Børge Fagerli bruker dette... Just sayin...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Burde jeg trene etter frokost eller etter middag? Er det noen fordeler/ulemper med hver? Hvis jeg trener etter frokost, burde jeg spise en lett frokost og heller f.eks fylle på etter trening?

 

Er også frekk nok til å poste noe jeg postet for noen dager siden om igjen:

Har telt kalorier siden oktober, og har gått fra 135 til 118 (har ikke veid meg på to uker, så sikkert litt mindre nå). Ettersom jeg er 190 høy, har en ganske solid kroppsbygning og ikke ser noe behov for en løperkropp, tror jeg at 95-100 kg kan være et sunt mål for meg. Jeg skal begynne å trene forhåpentligvis neste uke (jeg venter på sko i posten - føttene mine står i stil med resten av kroppen), og det er derfor jeg lurer, fordi jeg antageligvis burde oppjustere antall kalorier jeg spiser per dag. Høres dette vettugt ut? Sånn ca. hvor mange kalorier burde jeg ligge på hver dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...