Lami Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Trener ikke så veldig aktivt atm, så driver med øvelser hjemme når jeg husker det, hehe. Tar for tiden en del armhevninger og squats. Noe annet dere kan anbefale? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Mulig jeg går FOR dypt under oppvarming? https://www.youtube.com/watch?v=S1DCAp8eHRQ&feature=youtube_gdata_player 4 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg hadde gitt venstre lilletå for mobiliteten din. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Ja jeg syns det. Jeg får like mye buttwinking ca om jeg går såpass langt ned, så jeg har sluttet med det. 3 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Noen erfaring med å trene rett etter man har brutt fasten med en shake litt juice? Har slitt litt med "lavt blodsukker", dvs jeg har blitt rimelig dårlig ved å trene med høy intensitet dersom jeg har fått i meg litt eller lite næring før trening. Med det sagt har det ikke vært noe problem å trene fastet med BCAA. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Oppfordrer flere til å poste video av bøy! Kunne vært litt gøy å se. Skal se om jeg finner noe selv. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Nå vet jeg ikke hva personen under deg henter sitt info da, men der er jeg noe usikker da det er relative store tall, men jeg tviler egentlig - som jeg har sagt før så gjelder det å ta utgangspunkt i fettdepotitum da mer av dette vil fungere som et buffer, videre er det andre nøkkelfaktorer : Ett kg fettvev kan dekke rundt 70 kcal per dag, så om du skal ned 10kg som er målet ditt så kan vi ta utgangspunkt i at det er overskudd-fett; fra dette bufferet kan du hente ish 700 kcals hver dag(24timer) - vi har hastighetregulerende enzymer for å nyttegjøre oss av fett som substrat. Videre er det treningstatus samt ernæringstatus ; hvor et høyere V02-max kan oppregulere oksidering av fettsyrer som substrat (beta-oksidasjon) i tillegg om du f.eks har et høytfettdiett kost så vil du også bli flinkere til å forbrenne fett, sistnevnte er justert av langtids-regulering av gen-trankripsjon (koding for DNA - som kan aktiveres/hemmes/opp eller nedjusteres) og om jeg husker riktig så er det genet PPAR-Alpha som koder for en økning av enzymer for fett-oksidasjon for adekvat inntak. Altså slik som karbohydrat-lagrene kan "manipuleres" noe via kost og trening. (som også er av betydning) Det er en grunn til at jeg flere ganger har sagt at et moderat underskudd er the way to go på lik linje at jeg heller ikke anbefaler bulking(ei heller "deffing") da mange takler de psykiske delen (forventinger) dårligere enn andre. For å vippe om mynten helt, jeg har møtt motgang etter dobblingen av mitt kcal-inntak; da en økning av primær muskelmasse har ført til en økning av BMR som igjen fører til at jeg må spise enda mere og som et resultat av dette har kroppen indirekte forsvarsmekanismer som f.eks "fikling", jeg fanger meg selv i å hele tiden gjøre spontane aktiviteter som tramping av føtter og fikling av hender under forelesningene og lignende mens der hvor andre som prøver å ha et vannvittig stor underskudd vil kroppen igjen ha indirekte forsvarmekanismer hvor spontan aktivitet blir kraftig nedjustert for å prøve å tilpasse seg "krisen" dvs underskuddet best mulig, og er derfor nøkkelen er å ha et lite underskudd over lengre tid da du kan oppretthold BMR via styrketrening og tap av LBM blir minst mulig, da blant annet muskelprotein blir brukt som substrat, og studier viser at ved et stort underskudd kan store doser kroppsegne aminosyrer gå inn for å danne sukker (etterhvert som tiden går vil fett utgjøre større og større andel) Alt dette opplevde jeg selv når jeg presset meg til å ligge på et underskudd under BMR, dum som jeg var. Edit: Husket riktig. <3 http://en.wikipedia....ivated_receptor Hmm, jeg har motsatt erfaring igrunn, på meg selv vel og merke. Har alltid deffet ved å skrelle litt kcal her og der, si feks 200 og så se ann om jeg må fjerne mer. Problemet mitt da er at jeg blir bare stående på stedet hvil og ikke går ned noe særlig før 2 måneder kanskje. Utrolig irriterende og blir bare stresset. Deffer heller med PSMF - ish og tar en kjapp deff på 1-2 måneder. Prøvde det for første gang i fjor da jeg var lei å ikke gå ned. PSMF fiksa den biffen. Mindre tid på deff Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Noen erfaring med å trene rett etter man har brutt fasten med en shake litt juice? Har slitt litt med "lavt blodsukker", dvs jeg har blitt rimelig dårlig ved å trene med høy intensitet dersom jeg har fått i meg litt eller lite næring før trening. Med det sagt har det ikke vært noe problem å trene fastet med BCAA. Spis et par frukt sammen med bcaa før trening. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Pleier å funke med BCAA alene, men var tom i dag. Gikk for øvrig helt fint å bryte fasten med en shake og noen dl juice rett før trening. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Noen her fra Kr.Sand som er keen på å hjelpe meg med teknikk? Trener på Fresh Fitness på Lund! Bare PM Lenke til kommentar
magb Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Mulig jeg går FOR dypt under oppvarming? https://www.youtube....be_gdata_player Bra teknikk, men hvis du får noe som helst problemer med korsryggen (mener jeg leste det ett sted? eller var det noen andre?), så trenger du faktisk ikke gå så dypt. Du har null butwink selv litt dypere enn paralellt med bakken, og det er forsåvidt dypt nok =) Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Det kan på tyngre vekter være en fordel å gå ned til det "stopper" / les tungt for knær å "stoppe selv" Men det blir kanskje ikke så lavt automatisk med 100kg+ på vektene? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Mulig jeg går FOR dypt under oppvarming? https://www.youtube....be_gdata_player Hvor høy er du? 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Bruker folket her steroider? Endret 22. januar 2013 av Lami 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Hvor høy er du? 160-165 eller noe sånt. Bruker folket her steorider? Jeg bruker proteinpulver, så jeg er på god vei, ja. 4 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Er det sant at kortere folk generelt har bedre mobilitet? Virker som at alle som er lavere enn meg kommer lettere dypt ned, er det bare fordi jeg er stiv som en stokk? er 185 btw Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Knebøy favoriserer ikke akkurat høye folk, nei. Hvertfall om en har lange lårbein etc. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hva mener dere om han fyren her sin teknikk i benkpress? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Han hadde i alle fall den feitaste stanga eg har sett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå