Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan hjelpe meg med et greit treningsprogram? Har nettopp begynt på et treningsenter, men trener litt her og der på forskjellige maskiner + at jeg varmer opp med jogging på tredemølle i 30 min. Har planer om å trene 3-4 ganger i uken. Trente 3 ganger denne uka her.

 

Har vel tenkt å kvitte meg med magefettet jeg har, og få litt vaskebrett til sommeren. Det er vel ikke for seint å begynne å trene nå?

 

Er 20 år, veier 73 kg og er 1,80 høy.

 

Det kommer an på hvilken sommer du sikter på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med et greit treningsprogram? Har nettopp begynt på et treningsenter, men trener litt her og der på forskjellige maskiner + at jeg varmer opp med jogging på tredemølle i 30 min. Har planer om å trene 3-4 ganger i uken. Trente 3 ganger denne uka her.

 

Har vel tenkt å kvitte meg med magefettet jeg har, og få litt vaskebrett til sommeren. Det er vel ikke for seint å begynne å trene nå?

 

Er 20 år, veier 73 kg og er 1,80 høy.

 

Vekt/høyde forholdet er ikke så ille, så du har ikke det verste utgangspunktet. Hvis du ikke har trent noe styrke, antar jeg at fettprosenten din er relativt høy, og muskelmassen lav. Hvorvidt man får frem mageruter er mye genetikk, men jeg ville likevel satt i gang med tung styrke og et moderat underskudd (-500kcal på hviledager, vedlikehold på treningsdager) og økt hverdagsaktiviteten (gå mer!). Jeg får derimot kreft i sjelen av den "VASKEBRETT TIL SOMMEREN" mentaliteten, herp to the derp. Tren fordi det er gøy, fordi du liker å bli sterkere, og la det være en stor bonus at du ser endringer på kroppen din. Er magerutene det eneste som driver deg, vil du (1) stresse med tidspresset frem mot sommeren (2) måle progresjon på en avgrenset del av kroppen, og ikke totalbildet eller i styrkeøkningene dine og (3) som følge av forrige punkt fort kunne bli demotivert.

 

Ville også tatt styrketreningen før kardioen :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noe nytte i å ta alle 3 treningene i SL5x5 3 dager på rappen eller holder det med to treninger en uke? Har ikke mulighet til å trene mer enn 3 dager denne uken (tirs,ons og tors) - så kjøre gjennom hele programmet eller droppe en dag? Er forøvrig helt i startfasen, så er ikke mye til vekt på.

Lenke til kommentar

Spiser DERE mye egg?

Jeg spiser i kcalunderskudd nå frem mot sommeren og hva det er som gjør det vet jeg ikke men jeg FØLER at jeg forbrenner mer og pleier kroppen mer med "the goodshit" de dagene jeg spiser egg.

Har dette feste i virkeligheten eller er det bare meg som digger egg?

Mer og mer tyder på det - ikke av egg men makro-sammensetning av måltider; også om vi tari utgangspunkt om den ene dagen du sendte meg er noelunde representabel for hverdagen din. :)

Lenke til kommentar

Er det noe nytte i å ta alle 3 treningene i SL5x5 3 dager på rappen eller holder det med to treninger en uke? Har ikke mulighet til å trene mer enn 3 dager denne uken (tirs,ons og tors) - så kjøre gjennom hele programmet eller droppe en dag? Er forøvrig helt i startfasen, så er ikke mye til vekt på.

Helt i startfasen kan man bare dose på egentlig. ;)

Lenke til kommentar

Slipp noe forran deg, sett deg på huk for å plukke det opp, sånn er det naturlige og sånn løfter man mest i.

Vi vet jo ikke om denne fyren hadde løftet 160kg med annen måte / evt lært den feil og derfor trener med lave vekter.

 

Vet at PT på 3T / SIT lærer bort sånn.

Lenke til kommentar

Hvorfor må du det? Dersom det er mobilitet kan du jo bare jobbe med det?

Haha. Hvor kommer sitatet i signaturen fra?

 

Det er ikke noe poeng i å kjøre enormt bredt. Det blir mer powerlifting USnA for å få kortest mulig løftebane. I de fleste idrettssammenhenger står man nesten aldri så bredt, så det er mer overføringsverdi i å ikke gjøre det. Mer naturlig er det også.

Endret av wingeer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor må du det? Dersom det er mobilitet kan du jo bare jobbe med det?

Haha. Hvor kommer sitatet i signaturen fra?

 

Det er ikke noe poeng i å kjøre enormt bredt. Det blir mer powerlifting USnA for å få kortest mulig løftebane. I de fleste idrettssammenhenger står man nesten aldri så bredt, så det er mer overføringsverdi i å ikke gjøre det. Mer naturlig er det også.

 

For det første har jeg rimelig lange bein og jeg gjør det også for å ikke få bøy i ryggen. Men ja, jeg kunne sikkert ha gjort noe for å forbedre mobiliteten min.

 

Prøvde å finne tråden. Den er fra DST.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...