Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Fått dilla på cappuchino. Går to-tre om dagen, på helmelk med en skvett fløte, så jeg kan vel erklære meg selv på bulk (og lommeboka på psmf). Uanz, jeg har ofte vondt i halebein/korsrygg etter å ha sovet. Går over etter en time-ish. Noen anelse om hvordan jeg feil-ligger som klarer å få til det?

Det er lettere å gi tips og si hva som er feil med teknikken hvis vi får se en video.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått dilla på cappuchino. Går to-tre om dagen, på helmelk med en skvett fløte, så jeg kan vel erklære meg selv på bulk (og lommeboka på psmf). Uanz, jeg har ofte vondt i halebein/korsrygg etter å ha sovet. Går over etter en time-ish. Noen anelse om hvordan jeg feil-ligger som klarer å få til det?

Bare det å ligge på ryggen kan for mange føre til ryggvondt. Spesielt hvis du har en for myk seng. Du kan som nevnt ligge på siden, eller ev. ha en pute under knærne.

Endring: Tidenes dårligste setningsoppbygning.

Endret av wingeer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere som synes roøvelser er sykt digg eller? Få ting som slår det å kjenne lats og rygg jobbe. Vel, i treningssammenheng kanskje.

I wish. Sliter noe voldsomt med foroverbøyd roing, blir aldri sliten i øvedel av ryggen, men det er tungt likevel - jævlig i korsryggen etter knebøy. Har nok helt for jævlig teknikk, men forstår liksom ikke hva jeg gjør galt, det er jo en rimelig straight forward øvelse.

Vurdere å legge til vanlig sittende roing i tillegg, eller eventuelt bytte.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

I wish. Sliter noe voldsomt med foroverbøyd roing, blir aldri sliten i øvedel av ryggen, men det er tungt likevel - jævlig i korsryggen etter knebøy. Har nok helt for jævlig teknikk, men forstår liksom ikke hva jeg gjør galt, det er jo en rimelig straight forward øvelse.

Vurdere å legge til vanlig sittende roing i tillegg, eller eventuelt bytte.

Knebøy er da ikke enkelt teknikkmessig. De fleste jeg ser på senteret har horribel teknikk.

Jeg vil uansett anbefale 1-arm roing med manual, for da slipper man all belastningen på korsryggen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har ofte vondt i halebein/korsrygg etter å ha sovet. Går over etter en time-ish. Noen anelse om hvordan jeg feil-ligger som klarer å få til det?

Sjæl. Særlig i fremmede senger. Jeg sover alltid sidelengs og prøver å la puta støtte hodet ordentlig. Kombinert med å måtte tisse kan det bli ganske jævlig på natta. Akkurat som det er en sammenheng. Skulle også gjerne ha funnet ut av dette.

Lenke til kommentar

På hvilket grunnlag mener du det? Trening på lavere enn 75% av maks bør etter min mening kun brukes til lette restitusjonstreninger og ikke annet. Treningseffekten vil være minimal om den er der i det hele tatt.

Mesteparten av trening er anbefalt som aerob trening. Alt etter kas kilde du skal gå ut i frå (og kor langt treningen verer), så varierer tall på aerob mellom 65%-80% til 70%-85%.

Ved å holde seg rundt 75% av HRm, treffer ein ganske bra midt på den.

Lenke til kommentar

Uten å vite intensjonene hans?

Ja, uten å vite intensjonane hans. Det er noe som heter "å anta" og dei fleste mennesker (som er litt smarte da) er flinke til det.

Han driver med løping og ski.

I første post skreiv han at han vil begynne med puls trening.

Han skreiv at han haded ein økt på 1.5 time med puls på 81%.

Se her, Diskutant, no skal eg lære deg å tenke!

Er det 60/100m sprint han er ute etter? Veeeel, siden det er ski OG løping. Og økta hans varte i 1.5 time med puls på 81% og han vil drive med puls trening, så i 999 av 1000 tilfeller er det IKKJE spirnt.

What next? Jo, vi har medium/lang distanse igjen. Og her treffer rådet mitt bra for begge deler. Forskjell i trening på dei to vil vere distansen han skal velge, men det har ikkje eg sagt noe om.

Så ja, du kan faktisk svare uten å få vite kvart einaste føkings liten detalje på forhånd og treffe ganske bra med svar. Men då må ein tenke først. Prøv det.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ro deg fullstendig ned, wiseass. Jeg spurte av ren nysgjerrighet fordi jeg vil vite hvordan du kan være så høy på pæra at du kan svare på hvilken type som passer for en person uten å vite noe om han først. Du kan ikke ANTA hva han trener for. Arrogante tulling.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ro deg fullstendig ned, wiseass. Jeg spurte av ren nysgjerrighet fordi jeg vil vite hvordan du kan være så høy på pæra at du kan svare på hvilken type som passer for en person uten å vite noe om han først. Du kan ikke ANTA hva han trener for. Arrogante tulling.

Ein gong til. Prøv å TENKE før du svarer. Eg skreiv i forige post at "jo, du KAN anta", og eg viste dei korleis ein gjer det. Men det var vist alt for avansert for deg. Føler med deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...