tkterje123 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Har akkurat kjøpt meg en Garmin FR 610 og har tenkt og begynne med litt seriøs pulstrening. Noen som har noen linker til et godt sted å lese seg opp på dette? Hadde en økt i går som varte i 1 time og 30 min som jeg lå gjennomsnittspulsen min lå på 81 % av maks puls. Er dette å regne som en hard eller medium økt ? .. Trener mye ski og løping og er i relativt god form..... Lenke til kommentar
aomt Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Har akkurat kjøpt meg en Garmin FR 610 og har tenkt og begynne med litt seriøs pulstrening. Noen som har noen linker til et godt sted å lese seg opp på dette? Hadde en økt i går som varte i 1 time og 30 min som jeg lå gjennomsnittspulsen min lå på 81 % av maks puls. Er dette å regne som en hard eller medium økt ? .. Trener mye ski og løping og er i relativt god form..... Din trening bør vere på u75-nivå. Det er selvfølgelig uten å ta med oppvarming, som bør vere endå lavare. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Direkte skummelt å se intervjuet med Armstrong og høre/lese om hvor ufattelig utbredt doping var (og muligens er) i idrett. Jeg har full forståelse for at enkelte kan velge å dope seg. Dersom du vet at det er den siste lille prosenten som hindrer deg i å komme først, bli en kjendis, bli en millionær så tror jeg det er veldig lett å ta det steget. Mitt problem derimot er med hvordan de kan stå på pallen, og også senere i livet, å glede seg over sin prestasjon. Se på talen Armstrong kom med etter hans siste TdF-seier. Hvordan er det mulig? Jeg hadde aldri kunnet gått rundt med viten om at jeg ikke skulle ha vunnet, at jeg jukset meg til et resultat. Jeg ser på de som dopet seg, og ikke angret, som ufattelig kyniske og kalde individer uten empati. Bruke doping, for å bli ein av verdens beste, bli kjendis og sitte med fleire hunde mill på konto? Lett! Endå lettare er det med tanke på at alle andre doper seg. Selvfølgelig gleder dei seg over sine prestasjoner. Ville ikkje du gjort det? Heilt ærlig? Det er vel stor forskjell på å gjøre noe som hobby og det å prøve å bli verdens beste. ja, han brukte litt doping (som dei fleste andre), men han jobben super hardt. Og til slutt og sist, var det HAN som sykklet og vant. Og fekk fleire millioner for det. PS: eg forsvarer ikkje doping her og syns han bør fråtas så å si alt han eiger, alt han vant og fekk av sponsore. Men eg skjønner kvifor folk gjør det. 4 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hele sykkelsporten er jo blitt et dopingsirkus, og med tanke på at 'alle' gjorde det, så er prestasjonen til Lance fortsatt noe å være imponert av. Har mistet respekten til det meste innen sykkelsporten, og man kan ikke stole på noen! Derfor er det like greit å gå utifra at alle eller ingen gjorde det, i mitt hode. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Gå ned på kreftavdelingen på ditt lokale sykehus, sett dopingsprøyta i ræva på første karen du ser og se hvor mange medaljer han vinner. Litt dumt for de som kom på nr 2 osv da. Ikke fikk de "vinne" , glipp av seierspall, avisoppslag, status ( kjent) penger pga dette / sponson ol. Nå har de tapt millioner og jukseren har fått kjendisstatusen og pengene de skulle ha hatt. Hadde blitt sur. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Din trening bør vere på u75-nivå. Det er selvfølgelig uten å ta med oppvarming, som bør vere endå lavare. Og dette baserer du på hva? Du fikk ikke særlig mye informasjon før du svarte.. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Og dette baserer du på hva? Du fikk ikke særlig mye informasjon før du svarte.. Eg baserer det på at 90% av trening (utholdenheit) bør vere på u75%. Resten er intervaler/speed-work Lenke til kommentar
discostu Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jaggu, målte litt idag siden jeg ikke har målt meg siden september. + 5cm rundt brystet, +1 cm rundt armer, +1 legg, litt ekstra midje, men fettprosent målt i millimeter på magen var identisk, vekten var +4kg. 3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Eg baserer det på at 90% av trening (utholdenheit) bør vere på u75%. Resten er intervaler/speed-work Uten å vite intensjonene hans? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Uten å vite intensjonene hans? Da kan du heller klage til op da vel? For at han ikke ga sine intensjoner? Istedenfor å klage på et velment svar... Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Sto og ventet på bussen da jeg så en fyr på +75 år som løp tur med hunden. Respekt. 2 Lenke til kommentar
tkterje123 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Din trening bør vere på u75-nivå. Det er selvfølgelig uten å ta med oppvarming, som bør vere endå lavare. Så du mener at så lenge det ikke er intervall så bør intensiteten ligge under 75 % av makspuls ?. Fant denne tabellen på nettet der langkjøring er definert i 70-85 % ? Aktivitet % av MaxPuls Intervall/Max O2 opptak 90-95 Anaerob terskeltrening 85-90 Langkjøring 70-85 Resitusjon 60-70 Hva tenker du/dere om denne tabellen ? Jeg trener utholdenhet for å jevnt over klare å holde høyere fart på ski over tid. Skal gå både Holmenkollmarsjen og Birken i år så det er hovedsaklig dette jeg trener mot. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Eg baserer det på at 90% av trening (utholdenheit) bør vere på u75%. Resten er intervaler/speed-work På hvilket grunnlag mener du det? Trening på lavere enn 75% av maks bør etter min mening kun brukes til lette restitusjonstreninger og ikke annet. Treningseffekten vil være minimal om den er der i det hele tatt. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Faen ta. Jeg var på vei ut av treningssenteret og idet jeg snudde meg og sa ha det bra til resepsjonisten, som er ei veldig pen jente, gikk jeg på døra. 8 Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Faen ta. Jeg var på vei ut av treningssenteret og idet jeg snudde meg og sa ha det bra til resepsjonisten, som er ei veldig pen jente, gikk jeg på døra. Haha, det trenger ikke å være dårlige nyheter da: Artikkel! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Flere som synes roøvelser er sykt digg eller? Få ting som slår det å kjenne lats og rygg jobbe. Vel, i treningssammenheng kanskje. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Å trene rygg er det beste jeg vet. 1 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Fått dilla på cappuchino. Går to-tre om dagen, på helmelk med en skvett fløte, så jeg kan vel erklære meg selv på bulk (og lommeboka på psmf). Uanz, jeg har ofte vondt i halebein/korsrygg etter å ha sovet. Går over etter en time-ish. Noen anelse om hvordan jeg feil-ligger som klarer å få til det? Gief benk-motivasjon også, plis. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg sover som regel på siden, og har aldri vondt i ryggen når jeg våkner. Det kan jo være du beveger deg mye mens du sover. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg får vondt i ryggen om jeg ligger for lenge. Men går over med en gang jeg står opp og går litt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå