AnewZ Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 ^Selvfølgelig. Tror jeg hadde 5+ i juleferien. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Noen som spiser kebab her? En slik inneholder vel greit med kalorier Spiser vel en til to i uken. Godt og proteinrikt. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Akse: Ikke noe gleder meg mer å høre at du er kritisk, det bør du og skal være og at du finner noe som har fungert for deg er bra, så da er det bare å fortsette i samme spor. Forskning er en skitten bransje, og det er veldig lett å manipulere for å få de tallene man selv er ute etter, Professor Raastad på NHI Oslo er kanskje den beste til å tolke studier og hver gang jeg ikke klarer det så blir det et par mails for å si det sånn. Alt i alt så er det reelt bedre å få dekket overskudd, noe jeg ikke klarer, kan slenge ut noen bilder av innleveringen som skal sendes inn nå. (For øvrig spesialdiett under forskjellige sykdommer - vi skulle se åssen det var å følge f.eks FODMAP - IBS / cøliaki/ laktose etc ) Edit: Vi fikk beskjed om å bruke mifflins formel, men for personer med høyere andel muskelmasse kan man bruke st. jehnors formel, da denne predikerer RMR bedre med høyere LBM. Endret 17. januar 2013 av Dukien Lenke til kommentar
wampster Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Kjapt spm til det ene bilde ditt: 1600kcal for en person på 175 og 70kg ved normal dagsaktivitet (vanlig jobb e.l. men uten trening), eller er det ved ren hvile? Og er det for å gå i null/holde seg? Vet ihvertfall at hvis/når jeg (179/73kg edit inn: 27 år) får i meg 1600 kcal så går jeg ned (endel). Men er vel veldig forskjellig fra person til person også. Endret 17. januar 2013 av wampster Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det er RMR - altså basal-metabolisme som er det minste inntatt energi hvor dine organer etc forbruker ved absolutt hvile. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Noen som kan kommentere rundt Visual Impact Muscle program? Er redd for at den nåværende styrketreningen skal gi meg klumpete og fæl musklatur (ser mange av disse på trening) og lurer på om noen har testet dette programmet? Endret 17. januar 2013 av dicktator 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 På tide med frokost kanskje? Går sykt mye frem og tilbake på jobben for tiden. Kombinert med 16-17 timers faste om dagen så forbrenner man mye fett ja Ser den feite julepondusen krymper allerede Lenke til kommentar
War Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Fettet raser av meg også, nesten fristende å leanbulke til sommeren for å slippe å deffe igjen. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Primer4: Du kan fortsette med 200+ ; proteiner fra føde om det passer inn i kosten din, da erdet bare å dunke innpå -poenget er at det er så latterlig lett å få det dekt med små endringer; jeg driver med "spesialdiett-innlevering" hvor vi har registert inn kosten og jeg ser at jeg spiste 210g protein/343 gram KH/102g fett nå på mandag. Denne innleveringen må leveres inn før 16 00 idag, så må pøse på nå så doffen, svarer deg når jeg får tid på PM. Discostu: Ved f.eks et creatin-tilskudd så vil man få økt væskevolum (selvsagt - det er jo et slags form for glykogen) Man kan gå opp 1-2 kg i løpet av en uke, i tillegg bringer 3-4 proteinshaker til et ekstra dose energi og da er man i overskudd, ungdommer som plutselig ikke får råd til kosttilskudd vil da sannsynlig gå ned i vekt da overskuddet kan forsvinne, og det er dette Yngvar mente når han sa det han sa i media, det bare kom veldig dårlig fram fikk jeg inntrykk av. Disse ungdommene tenker at stagneringen/vekttapet kom ifra at man ikke tok disse tilskuddene og når reklamen "bekrefter" at dette funker så kan dette bli et problem. Og her har vi det igjen : Hvorfor har du økt? Når du startet å trene startet du da med proteintilskudd --> du økte og ble sterkere (selvsagt når man har brukt lite av muskelpotensialet) eller --> du trente, så startet med proteintilskudd --> så ble du sterkere (gratulerer, du fikk endelig dekket overskuddet) Men alikavel så innbiller man seg at grunnen til at man la på seg muskelvekst eller gikk ned var fordi man startet med/eller sluttet med tilskudd. Kanskje framgangen din kom etter du introduserte mer energi i kosten i form av dette så fikk du et overskudd, men jeg kan si at for unge utøvere under vekst så har man anbefalinger opp mot 2g per kg, og det er ikke noe galt å ha noe rundt der, men får man det via føde så vil jeg heller anbefale dette. Tja, er ikke nødvendigvis tilskudd, Kjører ikke noen større mengder proteintilskudd idag enn jeg gjorde før, 2 shaker om dagen, noen fler på diett. Greia er jo at jeg har bulket før. Dvs går opp i vekt, men ikke like mye masse som jeg gjorde etter jeg økte proteininntaket ved bulk. Kan være tilfeldigheter, jeg vet ikke. Kreatin bruker jeg sjeldent. Aldri fått noen særlig respons av det. Prøvd av og på flere ganger. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Edit: Ett spørsmål til dukien, er glad i å spise kveldsmat/middag nr2 ca. 2-3 timer før jeg går og legger meg, da spiser jeg gjerne 500g ren fisk/kjøtt med litt grønnsaker og 100g-ish ris (tørrvekt) (Blir sånn passe mett, ikke stappmett men god og fornøyd, sovner kjappere med litt mat i magen og.) Bestemoren min maser mye på at jeg ikke må spise så mye eller så nærme jeg går og legger meg, ligger det noe i det? Så ikke denne før nå. Din bestemor er innpå noe men ikke i forhold til deg - man bør ikke legge seg overmett eller skikkelig sulten da det kan påvirke søvnen, har man f.eks spist et giga måltid så er det mange som opplever å bli døsige, grunnen til dette er at det blir en økende metabolisme i mage/tarm og det vil trekke mye blod til disse områdene. Slik du beskriver ditt tilfelle så høres det bra ut da du spiser deg vanlig mett, det høres videre ut at du har en fin sammensetning av maten som innebærer en tregere BS-kurve og du sier jo selv at du sovner raskere. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Var det jeg mistenkte. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det er RMR - altså basal-metabolisme som er det minste inntatt energi hvor dine organer etc forbruker ved absolutt hvile. Snakket med en lege idag (kirurg), og han mente at 1600 hørtes noe/ganske høyt ut hvis det er snakk om kun sove/slappe av ("koma-tilstand"). Men poengterte at det vil være forskjell fra folk med mye muskler kontra mye fett. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) I koma så vil du selvsagt ha en lavere RMR, men dette her er jo noe helt annet. Mifflins har vist seg å predikere innenfor +10/10- og bruker av WHO som standard-predikator, jeg tror han kirurgen må ha misforstått litt da innenfor medisinen & ernæring bruker jo man denne formelen som en standard. Ved styrkeløftere kan man bruke St Jeor ST for å få RMR, men denne vil da være enda mer forhøyet da den tar mer hensyn til fettfri masse. http://www.helsedire...-hos-voksne.pdf http://www.ncbi.nlm....D+241%5Bpage%5D http://www.ncbi.nlm....s%20of%20adults Endret 17. januar 2013 av Dukien Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Setter opp et rehabprogram nå. Kommer til å starte fra scratch (stanga i alle øvelser, 40kg i drag). Kjører tre dager i uka med A: Knebøy bak 3x5 + 1x25 Press 3x5 Støtdrag 3x5 Utfall 3x6 Rygghev 3x6 Slynge B: Frontbøy 3x5 + 1x25 Benkpress 3x5 Roing 3x5 Hip thrusts 3x5 Rygghev 3x6 Slynge Tanken bak er å få startet rolig opp igjen. Øke hvis det går smertefritt, samt få litt mer krutt i bakdelen. Mistenker den er uproposjonalt svak i forhold til forsiden. En løs fusjon av SL5x5 og SS kan man kanskje bemerke seg. I tillegg legger jeg vekt på områder som trenger litt mer fokus. Høyreps i bøy er for å få litt blodsirkulasjon i vevet. Kan vel ikke skade. Nå begynner veien opp igjen, altså. Jeg lurer på om noen har forslag til en god mageøvelse (som ikke tar altfor mye på hofteleddsbøyerene) som det er mulig å holde innenfor 5-6 repper. Det er mye som blir for lett og det blir bare utholdenhet. Men om noen har forslag til en dynamisk øvelse (har så mye statisk fra før) som det er mulig å måle fremgang i er jeg lutter øre. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Har du fått en skade jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Wingeer har jo bitchet hver gang Doof har gitt han noen stikk nå de siste mndene, så er ikke akkurat noe nytt 4 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 I koma så vil du selvsagt ha en lavere RMR, men dette her er jo noe helt annet. Kan hende jeg missforstod og fremla det litt feil, hvis det er snakk om en vanlig "slapp" dag med null aktivitet/bare sengeligging e.l. så høres 1600 riktig ut Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Wingeer har jo bitchet hver gang Doof har gitt han noen stikk nå de siste mndene, så er ikke akkurat noe nytt Nei, men jeg har vært litt fraværende fra tråden i det siste.. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Wingeer har jo bitchet hver gang Doof har gitt han noen stikk nå de siste mndene, så er ikke akkurat noe nytt Haha! Har ikke løfta tungt (3x90 i frontbøy) siden august-ish. Skadet siden juni. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Technutrision fra Trondheim fikk en stor ripe i lakken når man fant resten av steroider i proteintilskudd som var importert fra US. En av grunnene til at de nå produserer her nå http://gaute.no/ Ett annet tips er å bruke http://www.nestle.no/ hvor de produserer barnemat. Her bor mattilsynet og det lages ikke batcher med bol. Når man skal ha pulver blandet ut fra råvaren man har kjøpt så er det fristende å sette dette på anbud i india, men da har den lokale narkobanen fått sin batch dop produsert ett kvarter før hvor 3 arbeidere har renset maskinene med hageslange før det er proteinpulveret sin tur. Klavitet koster når det er produsert i skandinavia, men fortsatt skal alle ha 90+ fra ejshop som viste seg å være 16% laktose og mer glass en protein satt på spissen. Endret 17. januar 2013 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå