Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg har et par spørsmål, som den treningsnooben jeg er.

 

Hvor mye er det nødvendig å varme opp før man trener styrke? Jeg opplever at den kjipeste delen av treninga er de 15 minuttene jeg bruker på ergometersykkel før jeg starter.

 

Hva slags øvelser anbefaler dere for å trene opp brystmusklene? Jeg tenker da på den delen av muskelen som ikke tas så godt av benkpress, altså nærme midten av kroppen.

 

På forhånd takk.

6381061[/snapback]

oppvarming av vher muskelgrupp er viktig før man skal løfte tungt. dette kan gjøres ved å løfte 20-30 reps med lette vekter med muskelen. deretter kan du gå på med tyngre skyts :p.

 

flyes i flatbenk trener midten av brystet godt, samt kabeltrekk fram.

 

hantelpress i flat og skrå er også supert til bryst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk!

 

Jeg leste litt på dette 12-ukers brystprogrammet, og det ser lovende ut. Tenkte jeg skulle prøve meg på det fra i morgen.

Men jeg stusser litt over en ting nederst. Han skriver at det er bedre å øke for mye enn å øke for lite, men er det ikke risikabelt å ta for mye? Finnes jo eksempler på folk som har fått skader av slikt.

6382705[/snapback]

så lenge du sørger for å varme opp muskelen og ommrådet rundt den grundig før du løfter er sjansene for å rive på seg en skade svært liten. så lenge du ikke trener en muskel mer enn 3 ganger i uka slipper ud å bekymre deg for overtrenign også. 1-2 er dog optimalt for bygging

Lenke til kommentar
lenter gjerne etter svar, spørsmål er fra forigje side :)

6384461[/snapback]

Hvis du tar flies med hantler vil du strekke muskelen, noe som er bra for muskelvolum slik at du bryter vevet rundt muskelen.

 

Hva mener du med bredt eller tett? :)

 

Edit: Øvelsen vil være det samme.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Det er 5 reps fordi jeg synes det er såpass tungt, tross alt slutten av mitt grunnprogram (RYP). Vet ikke hvor mye du tar på hantelpress men 5 reps er det jeg tar nå ut uken så tar jeg en uke med strategisk nedtrening. Har kjørt med økende treningsfrekvens og progresjon, begynte perioden med 15 reps, deretter 10 og nå 5 reps.

 

Edit: Poenget var vel å understreke det at jeg har økt i utholdenhet på de tunge vektene, og har fått mer kontroll på de. Generelt sett følt framgang der.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...