Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Venninne vil begynne å trene for fullt nå etter nyttår (som resten av befolkningen) og vil bli generelt fit med litt ekstra fokus på dat ass. Vil trene tre dager i uka, kombinert med kaloriunderskudd og proteinrik diett. Hvordan ser dette ut? Enkelt helkroppsprogram med to forskjellige dager. AxBxAxx, BxAxBxx

A

Knebøy 5x5

Skråbenk hantler 3x12

Bulgarsk utfall 3x12

Bred roing 3x12

B

Knebøy 5x5

Skulderpress hantler 3x12

Utfall 3x15 (evt. bytte ut med tåhev)

Nedtrekk 3x12

Vil gjerne legge til markløft når hun blir trygg på teknikken

Hvordan skal hun bli trygg på teknikken når hun ikke trener markløft?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Proteinpulver, er det bare juks eller er det bevist at det fungerer ? Jeg har skaffet meg det og tar det etter trening, men lurer på om det faktisk fungerer, det er jo tross alt bare pulver :p.

Og hva vil dere si er best av en shake eller en boks proteinpulver ?

Lenke til kommentar

Proteinpulver, er det bare juks eller er det bevist at det fungerer ? Jeg har skaffet meg det og tar det etter trening, men lurer på om det faktisk fungerer, det er jo tross alt bare pulver :p.

Proteinpulver er kost|tilskudd. Du vil ikke få noe større resultater av det, en andre varer som inneholder proteiner. toro-tomatsuppe er også bare pulver. Men det er mat når det blir bladet med f.eks vann eller melk. proteinpulver brukes dersom du ikke får i deg nok av kost-(tilskudd kommer etter). Men uansett lettere etter en økt, og i noen tilfeller bedre økonomisk, samt kjappere og lettere.

En boks med proteinpulver blir til en shake. Så skjønner ikke helt hva du mener der..

Lenke til kommentar

Troller du eller er du Yngvar Andersen incognito? ;)

Proteinpulver er frysetørret melk hvor karbs og fett er fjerna.

Man kan heeelt fint sammenligne det med toro tomatsuppe om man vil, det går for det samme...

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du prøver å spise pulveret og gjør deg opp en egen mening.

Lenke til kommentar

En boks med proteinpulver blir til en shake. Så skjønner ikke helt hva du mener der..

Mente jo at hva vil jeg få best effekt av om jeg blander proteinpulver og lager en "shake" eller om jeg tar en boks tunfisk istedenfor.

Nei jeg troller ikke......

Vet at det ikke erstatter kost, og det bør bare tas i tillegg om man vil bygge, men det jeg lurte på var om det var bevist at det er noe vits :p

Lenke til kommentar

Mente jo at hva vil jeg få best effekt av om jeg blander proteinpulver og lager en "shake" eller om jeg tar en boks tunfisk istedenfor.

Om du f.eks spiser proteinpulver med proteiner fra melk, er det akkurat det samme du får i deg om du shaker det eller får i deg tilsvarende mengde fra melkekartongen. Hvorfor skulle det vært forskjell på det?

Lenke til kommentar

Hvilke forskjellige muskelgrupper trener man når man trener med vanlig benkpress og skråbenk(press)? Hva er egentlig best å ta? Jeg ser at noen velger skråbenk istedenfor vanlig benkpress.

Hvilke muskler burde man trene opp først?

(er noob)

Lenke til kommentar

Hvilke forskjellige muskelgrupper trener man når man trener med vanlig benkpress og skråbenk(press)? Hva er egentlig best å ta? Jeg ser at noen velger skråbenk istedenfor vanlig benkpress.

Hvilke muskler burde man trene opp først?

(er noob)

Begge deler tar på Pectoralis Major (hele brystet), Anterior Deltoid (fremre skulder) og Triceps Brachii. Skråbenk tar litt mer på skuldre og øvre del av bryst.

Hva mener du med "først"? Du burde trene hele kroppen. Altså de viktigste helkroppsøvelsene, i.e. knebøy, markløft, benkpress og kanskje skulderpress og roing. SL5x5 f.eks er bra både for nybegynnere og veldig viderekomne. Du må bare lære teknikken skikkelig og spise nok.

Har ikke tid til et veldig utfyllende svar, men det tipper jeg kommer i postene under. :)

Lenke til kommentar

(Dette spørsmålet blir vel like godt besvart som om jeg hadde spurt paven om hva som var best; doggy-style eller misjonær, men "here goes")

Er det noen her som har opplevd merkbar forandring ved å gå fra forfotlanding til mellomfotlanding? Selv har jeg markant forfotlanding, men har til tider "eksperimentert" med å lande mer med mellomfot for å utnytte hælen bedre i frasparket. Selv mener jeg ikke at der noe stort å tjene på det hva angår energiforbruk, det blir i såfall snakk om ørsmå prosenter.

Lenke til kommentar

Begge deler tar på Pectoralis Major (hele brystet), Anterior Deltoid (fremre skulder) og Triceps Brachii. Skråbenk tar litt mer på skuldre og øvre del av bryst.

Hva mener du med "først"? Du burde trene hele kroppen. Altså de viktigste helkroppsøvelsene, i.e. knebøy, markløft, benkpress og kanskje skulderpress og roing. SL5x5 f.eks er bra både for nybegynnere og veldig viderekomne. Du må bare lære teknikken skikkelig og spise nok.

Har ikke tid til et veldig utfyllende svar, men det tipper jeg kommer i postene under. :)

Takk for svar!

Med "først" mener jeg, hvilke muskelgrupper man bør begynner med før man prøver seg på spesifikke muskelgrupper. Men du svarte på det jeg lurte på.

Blir det ikke veldig farlig for ryggen hvis man gjør knebøy og markløft feil?

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Med "først" mener jeg, hvilke muskelgrupper man bør begynner med før man prøver seg på spesifikke muskelgrupper. Men du svarte på det jeg lurte på.

Blir det ikke veldig farlig for ryggen hvis man gjør knebøy og markløft feil?

Kommer helt an på hva man ser på som feil. Om man trener med feil teknikk over lang tid er det skadelig for de fleste. Men noen slipper lettere unna en andre. Kan også skade seg med ego vekter over tid også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører leangains eller i det minste noe tilsvarende om dagen. Ligger godt i overskudd på treningsdager, fire ganger i uka, og drøyt i underskudd på hviledager. Mye karbs og særlig etter trening på treningsdagene og omvendt svært lite karbs på hviledagene, men med tilsvarende høyt inntak av proteiner. Det er vel strengt tatt PSMF jeg spiser etter på hviledagene. Burde jeg totalt sett gå i pluss, minus eller ligge stabilt på maintenance om man ser uka under ett? Noe jeg kan eller burde endre på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...