Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du mente meg eller en annen men:

 

Det er jo ikke svære vekter det er snakk om, har bare trent en månedstid ca med sl 5x5.

 

I dag(DAG B) hadde jeg 72,5, men det var 20% lettere enn vanlig, neste gang(DAG A) skal jeg ta normalt, det vil si 90 kg.

 

Følte meg bare ikke helt uthvilt i dag, og det er ganske tungt med bare en dag hvile mellom hver økt til tider.

 

Kjører mandag, onsdag, fredag, søndag, tirsdag, torsdag, lørdag, mandag osv.

 

Mulig jeg må holder meg til å trene mandag onsdag og fredag.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Liker hvordan han først skriver at "mye protein er unødvendig", så snakker han om "når ungdommene først merker effekten av proteinpulver, og denne etter hvert gir seg..."

Smart fyr.

Han prøver å redde seg inn igjen med å si at "Han mener resultatene som folk får mens de går på proteinpulver kommer av at man blir mer bevisst generelt og ikke på grunn av selve tilskuddet." Wtf?

 

Jeg kan selvfølgelig være enig med han i at man bør være skeptisk til kostholdsbransjen generelt, og bransjeskapte behov, men hallo... Doping?

Lenke til kommentar

Jeg er enig med mye av det han sier, men han var maks uheldig i sine kommentarer, og at kosttilskudd kan være inngangen til prestasjonsfremmende preparater er pseudovitenskap på sitt "verste". Det han sier der er like smart som å si at brannmenn er årsaken til brann fordi der hvor det brenner er det som regel brannmenn. Han rett og slett dreit seg ut med noen av kommentarene sine om han har blitt sitert riktig da.

 

Ja, det er en ukultur med kosttilskudd, men det er slik kapitalisme fungerer, smart markedsføring ser vi overalt; hudpleie, elektronikk og alt handler om å skape et kunstig behov uavhengig om produktet gir en reel effekt eller ikke.

 

Framgangen for nye personer som starter å trene vil få noe av sitt overskudd fra proteinpulver i tillegg til mer, i tillegg er maksimal potensiale for vekst ikke er nådd, og da er det naturlig å finne forklaringen derifra, og jeg klander dem ikke, er sånn man blir lært opp på treningsentrer.

Jeg driver å titter på kommentarfeltet å du verden jeg blir livredd av hva folk tror er sant i forhold til ernæring & trening, men igjen - forteller du en løgn lenge nok så blir det til en knallhard sannhet. Men hva kan man si? Folk er uenige om absolutt alt her i verden og uavhengig av sosiologisk status så kan den vanlige mannen i gaten mye om alt.

 

Videre; Vi har om spiseforstyrrelser og Heidi fra OT snakker om en god del statistisk blant unge mannlige utøvere. Grunnen til at kvinner dominerer per dags dato er at fokuset ligger på å bli tynnest mulig som kan ha fatalt utgang mens gutter er fokuset som regel å bli størst mulig. Disse guttene blir aldri fanget opp av helsevesenet da dem rett og slett ikke blir "dødelig syke" i motsetning til jentene hvor dette er lettere å fange opp.

 

Spesielt et tilfelle hun snakket om var interessant; hun får inn mange "vestkantgutter" fra Oslo i alderen 12-15 år hvor skolen rapporterer at det er nå en mote-diett hvor man bare skal spise én brødskive i løpet av skolen, i tillegg til en hjemme - målet blant disse ungene er å få sixpack og disse begynte nå å ta med proteinshaker til skolen, dette er en utvikling i feil retning.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

"Torild Fjeld · Veileder Helse/livsstil hos Sunkost torget vest .alt terapeut Solberg senteret

Høyden din minus 120 og du har dagsdosen du trenger hver dag. F.eks om du er 180 cm -120 = 60 gr pr dag. Greit med litt tilskudd om du trener. Ellers spis variert og sunn mat. Bare husk at den bør være mest mulig ubearbeidet

Svar · · for 16 minutter siden"

 

what? :p

Lenke til kommentar

Altså, han har gode poenger. Det er nok lurt at foreldre prater med poden som har begynt å ta kosttilskudd, og prøver å påvirke til mest mulig mat, minst mulig tilskudd. Og det er jo utvilsomt gode grunner til å være skeptiske til kosttilskuddsindustrien (som alle andre industrier. Kapitalisme er no' herk...). Problemet er at det drukner i det fullstendig idiotiske doping-"poenget" hans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...