Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja

Er da ikke værre enn å avslutte på topp og så løfte opp låra slik at du setter de ned på låra og bruker momentumet til å komme deg av benken.

Har blitt nødt til å gjøre det ja. Vippe vektene framover litt fram slik at momentumet vipper meg opp.

 

Er jo ikke særlig vanskelig og slippe de ned på gulvet på en litt forsiktig måte heller da.

Ikke like lett å gjøre det kontrollert når man ligger på rygg på benken. Matten som ligger er heller ikke verdens tykkeste, så vil ikke risikere å ødelegge gulvet her hjemme :p.

Lenke til kommentar

Jo. Hvis det er så tungt at du ikke klarer det med tilstrekkelig god teknikk, så er det for tungt. Hvis det derimot er grunnet mobilitetsproblemer eller feil fokus er det noe annet. Men så lenge du sier at det er for tungt til rett teknikk, så går du ned i vekt. Dette enten det er snakk om fra 70 til 50 kg eller fra 20 til 10 kg. :-)

Lenke til kommentar

Gymeieren, og ja de går i stykker til slutt.

Eg liker å kjøre negativ rep på den siste når eg gjør dumbbell press. Då ender eg med hanteler nede og den teknikk fungerer ikkje lenger.

Gymeier skulle likt å ha alle sine kunder som støtte-kunder, men too bad.

Tenke på gymeier < tenke på trening/ungå skader

Lenke til kommentar

Eg liker å kjøre negativ rep på den siste når eg gjør dumbbell press. Då ender eg med hanteler nede og den teknikk fungerer ikkje lenger.

Gymeier skulle likt å ha alle sine kunder som støtte-kunder, men too bad.

Tenke på gymeier < tenke på trening/ungå skader

Du tror det er bedre for skuldrene dine å slippe hantlene fra under brystet enn å svinge knærne litt og sette seg opp? ok

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å få dei ned på knær på ein "ok" måte, må du holde dei oppe. På siste rep kjører eg negativt, som eg skreiv ovenfor (ja, det er lov å lese før ein kommenterer!). Då ender dei i "nede" posisjon og det er ikkje så enkelt å få dei på knær å ned.

Valget er då enten å droppe dei ned eller prøve å legge dei fint ned, men gi unødvendig belastning på skuldra. Eg syns eg betaler nok for gymmen for å sleppe dei ned 2 treninger i uka:)

Lenke til kommentar

Ja, jeg leste fint hva du skrev, med mindre du har en veldig spesiell teknikk på det du kaller negative reps kunne du helt fint enten lagt vektene på brystet og lent deg fremover, eller holdt dem med armene rett ned og tatt et skritt ut fra benken og lagt dem pent ned.

 

Ødelegge vekter fordi det er tøft går ikke ut over gymeieren, det går ut over alle andre som bruker hantlene...

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...