Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

christer-R: har du vurdert å heller dele programmet i 3? Foreslår at du deler opp slik at du trener bein og skuldre dag3.

6372961[/snapback]

 

Ja, kanskje en mulighet for at jeg gjør det når jeg skal snakke med trener igjen. Har også en kompis som skal begynne på samme studio snart, så jeg ser helst at vi trener sammen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

christer-R; hvor langt kom du på 150 min?

 

Jeg tok en halvtimes joggetur med en 20 kilos sekk på ryggen, det var JÆVLIG! Men jeg kjente at det var musklene som ikke klarte utfordringen, jeg var nesten ikke andpusten, men musklene begynte å verke i de verste oppoverbakkene

Lenke til kommentar
christer-R; hvor langt kom du på 150 min?

 

Jeg tok en halvtimes joggetur med en 20 kilos sekk på ryggen, det var JÆVLIG! Men jeg kjente at det var musklene som ikke klarte utfordringen, jeg var nesten ikke andpusten, men musklene begynte å verke i de verste oppoverbakkene

6376007[/snapback]

 

Har ikke snøring. vet bare at jeg stakk ut kvart på 8 og kom tilbake kvart over 10 :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
christer-R; hvor langt kom du på 150 min?

 

Jeg tok en halvtimes joggetur med en 20 kilos sekk på ryggen, det var JÆVLIG! Men jeg kjente at det var musklene som ikke klarte utfordringen, jeg var nesten ikke andpusten, men musklene begynte å verke i de verste oppoverbakkene

6376007[/snapback]

 

Se for deg speedmarsjer med 40 kg i sekken. Spesialjeger :love:

Lenke til kommentar
christer-R; hvor langt kom du på 150 min?

 

Jeg tok en halvtimes joggetur med en 20 kilos sekk på ryggen, det var JÆVLIG! Men jeg kjente at det var musklene som ikke klarte utfordringen, jeg var nesten ikke andpusten, men musklene begynte å verke i de verste oppoverbakkene

6376007[/snapback]

pass på at du har en ordentlig sekk når du jogger slik. kan være skadelig for ryggen om du ikke har bra med støtte og noe av vekta hviler på hofta med belte...... rykking i skuldrene av at sekken hopper opp og ned kan slite på scener

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
pass på at du har en ordentlig sekk når du jogger slik. kan være skadelig for ryggen om du ikke har bra med støtte og noe av vekta hviler på hofta med belte...... rykking i skuldrene av at sekken hopper opp og ned kan slite på scener

6376770[/snapback]

kjørte en Bergans-sekk, vet de er gode på sånt. 20 kg er bare en begynnelse, men nå blir jeg litt stressa. Bare 4 uker før inntak nå :ohmy:

 

wh1te: gruer meg...

Lenke til kommentar
pass på at du har en ordentlig sekk når du jogger slik. kan være skadelig for ryggen om du ikke har bra med støtte og noe av vekta hviler på hofta med belte...... rykking i skuldrene av at sekken hopper opp og ned kan slite på scener

6376770[/snapback]

kjørte en Bergans-sekk, vet de er gode på sånt. 20 kg er bare en begynnelse, men nå blir jeg litt stressa. Bare 4 uker før inntak nå :ohmy:

 

wh1te: gruer meg...

6377153[/snapback]

Tskal inn om 6 uker jeg...... og rett før er det 2 uker i aiya napa :S. kommer hjem fra aiya napa den 7. og skal inn den 17. da blir det 2timer+ utholdenhetstrening hver eneste dag for å prøve å komme meg litt etter sydenturen.

Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål, som den treningsnooben jeg er.

 

Hvor mye er det nødvendig å varme opp før man trener styrke? Jeg opplever at den kjipeste delen av treninga er de 15 minuttene jeg bruker på ergometersykkel før jeg starter.

 

Hva slags øvelser anbefaler dere for å trene opp brystmusklene? Jeg tenker da på den delen av muskelen som ikke tas så godt av benkpress, altså nærme midten av kroppen.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Når det gjelder oppvarming så har jeg ikke mer oppvarming enn den tida det tar å jogge hjemmefra og bort til treningsenteret (Ca. 4-5 minutter.)

I tillegg varmer jeg opp hver enkelt øvelse, men jeg føler at den lille jogginga får hjertet skikkelig igang. De gangene jeg tar maksløft eller trener veldig, veldig tungt på få repetisjoner har jeg som regel 10-15min på mølla før jeg løfter + oppvarming på aktuell øvelse. Strekker også litt på musklene før jeg løfter så ikke de skal få helt sjokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...