Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten, noen her som har peiling på treningsprogrammer til jenter? Har noen venninner som vil at jeg skal lage treningsprogram til de, og jeg er litt grønn på området. Er det egentlig noen forskjell?

 

Jeg leste en artikkel der det sto at ganske ny forskning viser at kvinner og menn bør ta forskjellig antall sett og/eller reps for optimalt resultat. Det var visst forskjell på underkropp og overkropp. Jeg husker ikke akkurat hva det sto, men du finner det sikkert hvis du søker litt.

Lenke til kommentar

Forresten, noen her som har peiling på treningsprogrammer til jenter? Har noen venninner som vil at jeg skal lage treningsprogram til de, og jeg er litt grønn på området. Er det egentlig noen forskjell?

Uten at jeg sier noe for sikkert har jeg lest i et par bøker at en bør ta litt andre hensyn når en lager program til jenter enn til gutter. Leste ikke hele avsnittet så jeg har ikke noe mer konkret her og nå.

 

 

Jeg gjør denne, men jeg får ikke leggene paralelle med bakken, ikke bare på grunn av strekken, men på grunn av litt smerte i knærne. What gives? Føttene henger løst.

Muligens manglende utadrotasjon i hofte. Prøv å vie litt oppmerksomhet til piriformis og gluteus. Smerte i knærne kommer sikkert fordi du kompanserer på en uheldig måte, eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Var det jeg også tenkte. Selvfølgelig mye av de samme øvelsene, men forskjellige antall reps eller noe sånt. Jaja, jeg lagte en litt modifisert versjon av SL5x5 til hun. Så får vi se om hun får noe progresjon med det ;) Kan ikke være verre enn bicepscurl-skulderpress-tricepsextension med manual hun gjør nå (jepp, alt i en og samme øvelse).

Lenke til kommentar

Muligens manglende utadrotasjon i hofte. Prøv å vie litt oppmerksomhet til piriformis og gluteus. Smerte i knærne kommer sikkert fordi du kompanserer på en uheldig måte, eller noe slikt.

Jeg trodde det var nettopp det jeg gjorde med denne strekken. Jeg kan se om jeg finner noen andre øvelser i tillegg. :)

Lenke til kommentar

Fin artikkel ja. Selv om den blir litt generell, er det vel det man trenger. Blir oppgitt når jeg ser spesifikke treningsplaner i avisene, som skal funke for alle. Da har de ikke skjønt hvor individuelle folk er. Godt å se at det er blitt mye fokus på knebøy og kjernemuskulatur også for tiden. Har skjedd mye på den fronten.

 

 

Ellers, akkurat ferdig med en styrkeøkt her. Det deilige med å ha tredemølle og vekter hjemme? Nå, fem minutter etter treningen sitter jeg på kjøkkenet og 'blogger' her mens kjøttet stekes. Trengte bare å gå 20 meter :D.

Lenke til kommentar

Slik jeg opplever det er det mer fokus på bøy og mark i media, mens Ola i gata dessverre fortsatt syns det er for skummelt, så han sitter på pec dec istedet.

 

Nå skal det sies at 99% av norske treningssentre ville fått et stort køproblem hvis alle begynte med bøy da, hvertfall i byen :)

Lenke til kommentar

Kunge dag. PR på Chins og Dips. Pluss at jeg greide en rep i dips med 12,5Kg mellom beina (Nei, ikke ballene mine) Prøvde også frontbøy, men slet litt med teknikken. Man skal ikke trekke skulderbladene sammen når man trener frontbøy eller? Det føltes fysisk umulig ut for meg, stangen ble også presset mot halsen. Nå merker jeg stølheten allerede og den er på forsiden av beina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...