AnewZ Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Man får ikke trent core'n like bra om man gjør det. Noen spesiell grunn til at du ikke vil trene militærpress? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Mange andre måter og trene core på da. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg gjør denne, men jeg får ikke leggene paralelle med bakken, ikke bare på grunn av strekken, men på grunn av litt smerte i knærne. What gives? Føttene henger løst. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Nei, skulderpress som sittende i beinpressen Evt. sittende i smith. Eller sittende med stang. Evt stående med stang. Eller kanskje stående med manualer. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Forresten, noen her som har peiling på treningsprogrammer til jenter? Har noen venninner som vil at jeg skal lage treningsprogram til de, og jeg er litt grønn på området. Er det egentlig noen forskjell? Jeg leste en artikkel der det sto at ganske ny forskning viser at kvinner og menn bør ta forskjellig antall sett og/eller reps for optimalt resultat. Det var visst forskjell på underkropp og overkropp. Jeg husker ikke akkurat hva det sto, men du finner det sikkert hvis du søker litt. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Forresten, noen her som har peiling på treningsprogrammer til jenter? Har noen venninner som vil at jeg skal lage treningsprogram til de, og jeg er litt grønn på området. Er det egentlig noen forskjell? Uten at jeg sier noe for sikkert har jeg lest i et par bøker at en bør ta litt andre hensyn når en lager program til jenter enn til gutter. Leste ikke hele avsnittet så jeg har ikke noe mer konkret her og nå. Jeg gjør denne, men jeg får ikke leggene paralelle med bakken, ikke bare på grunn av strekken, men på grunn av litt smerte i knærne. What gives? Føttene henger løst. Muligens manglende utadrotasjon i hofte. Prøv å vie litt oppmerksomhet til piriformis og gluteus. Smerte i knærne kommer sikkert fordi du kompanserer på en uheldig måte, eller noe slikt. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Var det jeg også tenkte. Selvfølgelig mye av de samme øvelsene, men forskjellige antall reps eller noe sånt. Jaja, jeg lagte en litt modifisert versjon av SL5x5 til hun. Så får vi se om hun får noe progresjon med det Kan ikke være verre enn bicepscurl-skulderpress-tricepsextension med manual hun gjør nå (jepp, alt i en og samme øvelse). Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Muligens manglende utadrotasjon i hofte. Prøv å vie litt oppmerksomhet til piriformis og gluteus. Smerte i knærne kommer sikkert fordi du kompanserer på en uheldig måte, eller noe slikt. Jeg trodde det var nettopp det jeg gjorde med denne strekken. Jeg kan se om jeg finner noen andre øvelser i tillegg. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 *youdidnotseewhatididthere* Utetrening slår alt annet langt ned i støvleskaftet. (Skuffende at du ikke så hva jeg gjorde der, Patrick. Jeg forventet mer av deg.) Utetrening er deilig, når det ikke ligger is overalt. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 En artikkel som ikke er på trynet, selv om den ikke inneholder så veldig mye... http://www.hegnar.no/sprek/article716026.ece Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Tabloide treningsoppslag får trener og fysioterapeut ved Artesia Trening, Øystein Jensen, til å sukke oppgitt. Her gir han deg oppskriften på hvordan du blir rå på trening. Haha, det der må vel være ironisk skrevet. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Spensthopp-greiene driver E sandvik med iaff!. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Fin artikkel ja. Selv om den blir litt generell, er det vel det man trenger. Blir oppgitt når jeg ser spesifikke treningsplaner i avisene, som skal funke for alle. Da har de ikke skjønt hvor individuelle folk er. Godt å se at det er blitt mye fokus på knebøy og kjernemuskulatur også for tiden. Har skjedd mye på den fronten. Ellers, akkurat ferdig med en styrkeøkt her. Det deilige med å ha tredemølle og vekter hjemme? Nå, fem minutter etter treningen sitter jeg på kjøkkenet og 'blogger' her mens kjøttet stekes. Trengte bare å gå 20 meter . Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Slik jeg opplever det er det mer fokus på bøy og mark i media, mens Ola i gata dessverre fortsatt syns det er for skummelt, så han sitter på pec dec istedet. Nå skal det sies at 99% av norske treningssentre ville fått et stort køproblem hvis alle begynte med bøy da, hvertfall i byen Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Synes mer enn nok av folk tar bøy og mark fra før av! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Eg er glad me har 4 rack som fungerer til knebøy og mark på senteret. I dei mest aktive periodane kan alle vere opptatt. Og 4 benkar. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Vi har ETT knebøyrack, men 30 tredemøller Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Merka nyttårsrushet i dag. Senteret mitt har to rack men ca. 100 stk som ville prøve knebøy samtidig. Glad jeg har nattevakt på torsdag så jeg kan trene kl 22 på kvelden før jobb. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Her også. Feil fokus nå til dags! Edit: svarte Kevlar Endret 8. januar 2013 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Kunge dag. PR på Chins og Dips. Pluss at jeg greide en rep i dips med 12,5Kg mellom beina (Nei, ikke ballene mine) Prøvde også frontbøy, men slet litt med teknikken. Man skal ikke trekke skulderbladene sammen når man trener frontbøy eller? Det føltes fysisk umulig ut for meg, stangen ble også presset mot halsen. Nå merker jeg stølheten allerede og den er på forsiden av beina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå