Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Mykje betalar for på dei respektable treningssentra?

Vurdere å begynne å trene på Nordic Gym, koster 300kr mnd og 250kr i innmelding.

GAK som jeg nevnte tidligere er 2400 for et år + 100 for inngangskort.

 

Elixia som jeg har gått på ligger vel på rett over 600 kr måneden for tilgang til alle sentrene.

 

Jeg bryr meg personlig ikke så mye om pris, da jeg får det dekka av jobb likevel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet meg det beste treningssentret noen sinne! Det har et areal på 148 940 000 km², 510 072 000 km² dersom du tar med svømmebassenget, men jeg svømmer ikke. Meget god ventilering og det er aldri fullt.

 

Beste av alt, helt gratis! Det må være veldig populært da alle som først har ordnet seg medlemsskap gjerne har det i +/- 80 år. Prøv det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har funnet meg det beste treningssentret noen sinne! Det har et areal på 148 940 000 km², 510 072 000 km² dersom du tar med svømmebassenget, men jeg svømmer ikke. Meget god ventilering og det er aldri fullt.

 

Beste av alt, helt gratis! Det må være veldig populært da alle som først har ordnet seg medlemsskap gjerne har det i +/- 80 år. Prøv det!

Når jeg jogger, gjør jeg helst det ute ja.

Alt annet fungerer dårlig i naturen.

Lenke til kommentar

Forkjølelsen har tatt over igjen. Matlyst hvor? :hm:

 

Når jeg er syk, pleier det å hjelpe å surfe litt på matprat.no, haha. Ellers vil både salt og søtt kunne trigge cravings, som basically er matlyst i din situasjon. God bedring hvertfall :)

 

Forøvrig betaler jeg 299 i mnd, men det er studentpris :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trente idag tidlig, klokka halv åtte. Var jævlig digg og følte jeg fikk mer energi på skolen. Fikk nesten lyst til å gjøre det i morgen og, men da starter jeg til vanlig tid som er kl 8.

 

Begynner 8

Må kjøre fra senteret 07:45

Må hoppe i dusjen og bastuen 07:15.

Trene 1,5time.

Dra hjemmefra 06:00

Stå opp 05:40.

 

Hmm, er det verdt det?

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar

For det første er det ikkje heilt normalt å se slikt ut som 19-åring.

 

For det andre, 3 fullkrops trening pr. uke er alt for lite, ifølge han.

Om ein boler, ja, ein kan godt kjøre 5-6 og endå meir. Men for folk uten bol og spesielt dei som aldri har trent før, er 3 treninger meir enn nok.

 

Ein 19-åring som trur han er noe fordi han har tilnærma erstattet mat med bol, begynner å slenge dritt om MR, som har trent folk i over 20 år...? Do I need to say more?

3 treninger mer enn nok for folk som ikke boler? Tull.

Så lenge man setter opp treningen godt nok vil flere økter gi økt effekt. Frekvens er også en viktig del av trening. Selvsagt bør man da ikke kjøre seg helt ut hver økt, det er bare idiotisk.

Lenke til kommentar

Så har vi fullkropp:

 

1 gang i uken

2 gang i uken

3 gang i uken

4 gang i uken

5 gang i uken

6 gang i uken

7 gang i uken

 

Er fullt mulig, om man har planlagt progresjon på forhånd. Hvor mange dager man trener i uken har ingen ting med om man boler eller ikke. Er også de som er yngre som regel løfter mest eller ser best ut også. Heller ikke noe med bol og gjøre. Med mindre man har fullt bevis for det.

 

 

post-172174-0-89552200-1357582920_thumb.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så utrolig mange forskjellige meninger og informasjon der ute, neimen ikke lett å vite hva som er riktig.

 

Men til noe litt annet, jeg har forstått dette med proteiner, og ca mengde jeg trenger hver dag. Men hva vil forskjellen være på om jeg får 1000kcal fra ris\potet\brød eller fra feks potetgull\sjokolade eller annet "godteri" ? Jeg har lest endel, men blir ikke helt klok, det virker som bare du får i deg nok kalorier når du trener får du større muskler - og at selve kilden for kalorier ikke er så viktig.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Å få i seg nok proteiner er også viktig. Får du i deg nok proteiner, nok kalorier, nok hvile og du trener, så skal du øke. Om resten kommer fra sjokolade eller brød/fisk/randommat har ikke noe å si på vektøkning mener jeg. Derimot har det en del å si på resten av helsen. Hvilken kropp tror du fungerer best; Den som får i seg alt av vitaminer, mineraler, næringsstoffer på sunn mat, eller den som lever på junkfood og godteri? Ganske retorisk spørsmål, men poenget er at målet burde alltid være å spise sunt. Så får man heller skeie ut og eventuelt fylle på med litt snop om man sliter med kalorikvota.

Lenke til kommentar

Har funnet meg det beste treningssentret noen sinne! Det har et areal på 148 940 000 km², 510 072 000 km² dersom du tar med svømmebassenget, men jeg svømmer ikke. Meget god ventilering og det er aldri fullt.

 

Beste av alt, helt gratis! Det må være veldig populært da alle som først har ordnet seg medlemsskap gjerne har det i +/- 80 år. Prøv det!

 

Det er langt ifra gratis. Treningssenteret skal blant annet ha en del av inntekten din og vanligvis 20% av forbruket ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så utrolig mange forskjellige meninger og informasjon der ute, neimen ikke lett å vite hva som er riktig.

 

Men til noe litt annet, jeg har forstått dette med proteiner, og ca mengde jeg trenger hver dag. Men hva vil forskjellen være på om jeg får 1000kcal fra ris\potet\brød eller fra feks potetgull\sjokolade eller annet "godteri" ? Jeg har lest endel, men blir ikke helt klok, det virker som bare du får i deg nok kalorier når du trener får du større muskler - og at selve kilden for kalorier ikke er så viktig.

 

Karbo og fettkilder vil i stor grad være årsaken til hvor mye energi du har og hvordan du ellers føler deg. Spiser du mye drittmat, snop og lignende vil du gjerne føle deg dårligere enn om du spiste havregryn, grønt, frukt og ris. Gode karbo og fettkilder er gjerne rike på vitaminer og mineraler også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...