Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Svarer du bare for å få et ekstra innlegg på diskusjon?

 

Klart kondisen vil bli bedre av å trene den de neste 4 ukene, kan ihvertfall ikke bli dårligere, sett deg ett mål du jobber imot:)

 

Han lurte ikke på om den ble bedre, han spurte om hvor mye bedre den ble. Hva mener han med "trene godt"? Hvor god form er han i nå? Der er umulig å si noe om progresjon når du ikke vet annet enn at personen trener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bootcamp begynner igjen i morgen, jeg både gruer og gleder meg :p . To av venninnene mine skal komme for første gang, jeg tror JEG er mer nervøs enn dem! Hun ene har plantar fascitt og kan hverken hoppe eller løpe, så har prøvd å planlegge litt snilt.

 

Ellers er influensa nesten borte, fortsatt litt kvalm, så blir spennende å se hvordan det går. Er nede i 61 kg nå etter jeg har vært syk og ikke fått i meg nok mat. Blir vel en motsetning til de som kommer tilbake med julekiloene på :p .

Så blir det tre bootcamper og to joggeøkter i uka. Iiiik!

Lenke til kommentar

Hva synes folk om denne posten? http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=135564721 Etter å ha kjørt SS tidligere må jeg si meg enig. Vurderer faktisk å teste programmet hans fra neste uke, da mest sannsynlig 4 ganger i uken og altenere mellom bøy og frontbøy. Skal ligge på 3500-4000 kcal. Blir et morsomt lite eksperiment dette, de fleste mener vel det er galskap.

Endret av TheNarsissist
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bootcamp begynner igjen i morgen, jeg både gruer og gleder meg :p . To av venninnene mine skal komme for første gang, jeg tror JEG er mer nervøs enn dem! Hun ene har plantar fascitt og kan hverken hoppe eller løpe, så har prøvd å planlegge litt snilt.

 

Ellers er influensa nesten borte, fortsatt litt kvalm, så blir spennende å se hvordan det går. Er nede i 61 kg nå etter jeg har vært syk og ikke fått i meg nok mat. Blir vel en motsetning til de som kommer tilbake med julekiloene på :p .

Så blir det tre bootcamper og to joggeøkter i uka. Iiiik!

Lykke til, Julie! Færlt som du er på slankeren da, nå veier vi snart det samme. Hehe. Jeg bare går opp i vekt :p God bedring :)

Lenke til kommentar

Rimelig tomt på senteret om dagen, selv om nyttårstrenerne er i gang. Egentlig ganske deilig å sippe å dra på rare tidspunkt. :) Har sett mye rare øvelser denne uka, men premien går til dama som lesset på 80kg på stanga og tok kvartbøy, mens hun så dumt på meg så løftet så lite og faktisk gikk ned.

 

Har hatt en dag med feber siden jeg startet å trene før sommeren. Meget fornøyd! Nøffesjuka hadde jeg for et par år siden, satser på at jeg er immun. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror 3k meter for de av oss som ikke er tunge går veeeldig mye på der psykiske, jeg løp vel på 11.40 elns i militæret på opptak, da hadde jeg null kondistrening bak meg og forsåvist tilnærma lik null trening på andre måter og..

Endret av Lynx_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes folk om denne posten? http://forum.bodybui...php?t=135564721 Etter å ha kjørt SS tidligere må jeg si meg enig. Vurderer faktisk å teste programmet hans fra neste uke, da mest sannsynlig 4 ganger i uken og altenere mellom bøy og frontbøy. Skal ligge på 3500-4000 kcal. Blir et morsomt lite eksperiment dette, de fleste mener vel det er galskap.

Jeg syns det virker som han har misforstått/ikke fått med seg SS er et styrkeprogram.

 

"Let's be honest. How many people have we seen finish Rippetoes and look awesome? I'm hard pressed to find any. Even Rippetoe himself posted this one horrendous looking chubby guy as his flagship lifter and justification for the program... hardly convincing, and rightly so."

 

Han postergutten til Rip ser ikke ut, men han er sterk som fy.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ble lettere forvirret av den posten på det forumet. Har nettopp begynt på SL 5x5 som jo er noe av det samme. Mitt inntrykk er at det som gjelder er 3 ganger i uken(med 1 dag hvile mellom hver trening), og at man ikke legger til noen øvelser, som er ganske frustrerende til tider. Jeg kunne gjerne tenkt meg dips, litt bakside skulder trening, og en curl, for å opprettholde curlbro imaget.

 

Selv om jeg trente i går, kunne jeg veldig godt tenkt meg en økt i dag også, og i følge han karen der, så var det ikke noe problem og ikke ha en hviledag innimellom så lenge du løfter mindre enn 225. Men det er vel kanskje 225lbs, da er jeg jo i nærheten.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Både dips og pullups, framoverbøyd roing osv. var endel av støtteøvelsene til SL 5x5 for litt tilbake, men så ble dips byttet ut med pushups (pga mange skadet seg på dips) før Mehdi kuttet ut støtteøvelsene fra hovedprogrammet pga. det var så få som gjorde dem.

 

Her er ett eksempel på SL 5x5 for noen år siden:

 

Workout A:

Squat 5x5

Bench Press 5x5

Inverted Rows 3xF

Dips 3xF

Reverse Crunch 3x12

 

 

Workout B:

Squat 5x5

Overhead Press 5x5

Deadlift 1x5

Pull-/Chin-ups 3xF

Prone Bridges 3x30 sec.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Jeg ble lettere forvirret av den posten på det forumet. Har nettopp begynt på SL 5x5 som jo er noe av det samme. Mitt inntrykk er at det som gjelder er 3 ganger i uken(med 1 dag hvile mellom hver trening), og at man ikke legger til noen øvelser, som er ganske frustrerende til tider. Jeg kunne gjerne tenkt meg dips, litt bakside skulder trening, og en curl, for å opprettholde curlbro imaget.

 

Selv om jeg trente i går, kunne jeg veldig godt tenkt meg en økt i dag også, og i følge han karen der, så var det ikke noe problem og ikke ha en hviledag innimellom så lenge du løfter mindre enn 225. Men det er vel kanskje 225lbs, da er jeg jo i nærheten.

Null stress å legge til nokon ekstra øvingar. Sjekk loggen min, så ser du ein del av det eg legg til.

Lenke til kommentar

Jeg tror 3k meter for de av oss som ikke er tunge går veeeldig mye på der psykiske, jeg løp vel på 11.40 elns i militæret på opptak, da hadde jeg null kondistrening bak meg og forsåvist tilnærma lik null trening på andre måter og..

 

For min del så løp jeg på 13:XX både i starten og mot slutten av militæret. Hadde ikke trent kondis før, men gikk opp i underkant av 10kg i løpet av det året så kanskje ikke så rart jeg ikke forbedret tiden selv om vi løp 3+ ganger per uke.

Lenke til kommentar

Jeg ble lettere forvirret av den posten på det forumet. Har nettopp begynt på SL 5x5 som jo er noe av det samme. Mitt inntrykk er at det som gjelder er 3 ganger i uken(med 1 dag hvile mellom hver trening), og at man ikke legger til noen øvelser, som er ganske frustrerende til tider. Jeg kunne gjerne tenkt meg dips, litt bakside skulder trening, og en curl, for å opprettholde curlbro imaget.

 

Selv om jeg trente i går, kunne jeg veldig godt tenkt meg en økt i dag også, og i følge han karen der, så var det ikke noe problem og ikke ha en hviledag innimellom så lenge du løfter mindre enn 225. Men det er vel kanskje 225lbs, da er jeg jo i nærheten.

Legg til øvelser og ta en ekstra økt om du vil. Folk har desværre blitt helt hjernevasket og tror det å ta litt bicepscurl ødelegger alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den største feilen folk også gjør er å legge til øvelser.

Folk vil trene 5x5, det første de tenker er crap, er jo ikke biceps med jo, legger på det jeg.

Om 5x5 hadde fungert bedre med biceps i, trur dere ikke det hadde kommet med biceps i da?

 

Fra artikkelen /

Det anbefales ikke å bytte ut noen av disse øvelsene med lignende maskinøvelser, eller å gjøre store forandringer på formatet – det ender som regel opp med mye dårligere resultat hvis du ikke vet hva du gjør. Har ikke tall på hvor mange spørsmål jeg har fått siden artikkelen ble publisert første gang om alle mulige endringer folk ønsker å gjøre, og ofte før de i det hele tatt har prøvd det. Hvis det hadde vært en bedre måte å sette opp programmet på, så ville vi hørt om det i løpet av de 30 årene det har vært i bruk over hele verden. Tenk over det.

 

 

------------------------------

http://styrkecoach.kajabi.com/squeeze_pages/18468-benkpress-teknikk

Liker denne videoen, kan telle de jeg ser med rett teknikk på en hånd gjennom 1 år på gymmet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...