Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål angående fasting med kaloriunderskudd og trening. Jeg faster før trening og to timer etter. Hvordan trener dere? Mange reps/få reps? Tungt/lett(85-90 prosent rm vs f.eks 60-70 prosent rm)?

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Skal snart inn til sesjon del 2, og deretter Felles opptak og seleksjon. Dette betyr altså at jeg må trene mye mer kondisjon enn det jeg gjør for øyeblikket :p

Men det jeg lurer på er hvordan jeg skal fortsette styrkeprogrammet mitt. Jeg leser ofte at kondisjon i Forsvaret er viktig, og jeg skjønner selv at du ikke kommer særlig langt ved å bare være en muskelbunt. (Noe jeg heller ikke er).

Akkurat nå så driver jeg med Starting Strength, altså 5 reps og 3 sets. Bør jeg gå opp på repetisjonene for å få mer utholdende styrke, eller er dette feil? Jeg antar at jeg bør trene meg frem til mer utholdende muskler. 5 repetisjoner gir vel mer eksplosive muskler, eller? Er det fornuftig å gå opp til noe mellom 8-12 repetisjoner, samtidig som jeg trener en del kondisjon?

Med tanke på øvelser i Forsvaret blir det nok mye gåing og løping, og man er ofte tungt utstyrt. Etter min logikk vil det da lønne seg å være mer utholden, men samtidig sterk nok til å kunne bære vekten i lang tid.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Jeg legger all maten etter trening. Spisevinduet mitt starter 1-2 time etter trening.

Vinduet hvor kroppen har et ekstra godt opptak, spesiellt flytende varer i 30-60min etter trening.

Vil anbefale en proteinshake der, så spise 2 timer etterpå.

Det hander om å stoppe den katabole (nedbrytende ) tilstanden du er i etter trening.

Men uten om det så er det en fordel å legge mer av kcal til etter trening som du nå gjør.

Lenke til kommentar

Akkurat nå så driver jeg med Starting Strength,

Det er et godt program for forsvaret det, utstyret jeg har bært har kunne kommet opp i 90 kg, men nå er ag3 ut så du sparer noen kg der.

Ikke øk rep for utholdenhet, bruk heller utholdenhetstrening til det.

Jogge/ løpe er typisk 3km , oftest i joggesko.

Det å gå med noe vekt på ryggen er det mere av.

Ville ha trent styrke som du gjør, løpt 3km når du skal løpe og gått med sekk når du skal trene på å gå.

Begynne med 12kg i sekken ( lag for eks for eks 2-3kg-poser med sand godt tapet i 4 poser)

skal du inn i vanlig tjeneste er vel 35kg utstyr top vekt om du ikke er i et 50kcal-team og må bære bare tofoten som veier 50kg alene.

Lenke til kommentar

Takker War! Da fortsetter jeg med Starting Strength. Veldig fornøyd med programmet så langt. Må dog legge til pushups, hangups, og situps i programmet grunnet sesjon.

Tenker to styreøkter og to kondisjonsøkter i uken. Hvor jeg da deler blander litt på 4x4 intervaller, 3 km, og gåing med tungt utstyr.

Blir litt smånervøs når jeg får et brev hvor det står "Du vil bli innkalt til sesjon del 2. Du får brev ca. en måned før oppmøte".

Gi meg datoen for svarte! :p

Planen er lærlig med lederutdanning. Hadde en drøm om Panserbataljonen eller GSV, men setter utdannelsen min foran.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Vinduet hvor kroppen har et ekstra godt opptak, spesiellt flytende varer i 30-60min etter trening.

Vil anbefale en proteinshake der, så spise 2 timer etterpå.

Det hander om å stoppe den katabole (nedbrytende ) tilstanden du er i etter trening.

Men uten om det så er det en fordel å legge mer av kcal til etter trening som du nå gjør.

Broooooscoiiiiiieeeeeeeeeenceeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!
Lenke til kommentar

Jeg har en hard kondisjonstest på skolen, om fire uker, der man skal løpe en løype som består av mange hindrer, som f.eks.: trapper, hopp, "tjukkasmadrass", benker osv. En runde løper jeg på ca. 1 minutt med middels intensitet.

Går det an å klare 5-10 runder mer enn tidligere hvis jeg trener, eller dette et urealistisk mål?

Hvordan måler jeg progresjon og mål når jeg ikke har tilgang til løypa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...