€uropa Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hvor lang tid bruker dere på 3000m? Kanskje 20 minutter. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Kanskje 20 minutter. Var ikke det lenge? Jeg løper 2500 meter på 12 minutter og jeg har rævdårlig kondisjon.. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Og jeg spurte om beina. Tips til bein da ? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 B på eksamen i motorisk utvikling og læring Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Var ikke det lenge? Jeg løper 2500 meter på 12 minutter og jeg har rævdårlig kondisjon.. Jo, det er dårlig. Aner ikke hva jeg løper på nå, men blir fort en 14min hvertfall, sikkert mer også. Er vel en 25kg siden sist jeg løpte. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Er sykling bra for lår og legger? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Hvor lang tid bruker dere på 3000m? Sist jeg løpte var for to år siden, da klokket jeg inn på 10:55. Da løpte jeg med noen kamerater og prøvte å holde følge så lenge jeg kunne, hvilket jeg klarte ca 2200m, da var jeg kjørt. Dog, skal sies at jeg ikke løper aktivt. Det er for kjedelig i lengden.. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Tips til bein da ? Det er dessverre litt vanskelig og holde progresjonen oppe hvis du bare har kroppsvekt som belastning. Men utfall, knebøy/ front med noen tunge gjenstander kan funke. Eller så har vi ett-beins knebøy. Sykling er mer kondisjon. Og det er viktig og skille mellom styrke/ kondisjon. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) @Hunterra: Postet flere ganger i tråden tror jeg, men siden det var så relevant: Landeveissyklist og spurter Andre Greipel til venstre, banesyklist Robert Forstermann til høyre. Endret 3. januar 2013 av janovi Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Er sykling bra for lår og legger? Det er ikke dumt for lår og legger. De blir ikke veldig store og sterke av det, viss det var det du lurte på. Det er bra som kardio, da.. @Hunterra: Postet flere ganger i tråden tror jeg, men siden det var så relevant: Landeveissyklist og spurter Andre Greipel til venstre, banesyklist Robert Forstermann til høyre. Du tror ikke det kommer av sykling, håper jeg? For det gjør det ikke. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Er sykling bra for lår og legger? Joda, det er det. Du vil nok få en bedre respons på reell styrketrening, men dersom du kjører hardøkter og fartsøkninger i relativt bratte stigninger (Ardenne-terreng) så skal du få kjenne det kraftig. Ingenting er som å komme hjem fra en treningstur, anpusten og sliten, ta et skikkelig magadrag med luft når du kommer inn døra og kjenne at lukta av kokt kål borer seg milevis oppi analen din. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Skal snart inn i Forsvaret, så må nok fokusere mer på kondisjon fremover, dessverre Klokket vel inn 3000 meter på litt over 12 min i sommer, men det var imens jeg aktivt spilte innebandy. Blir vel en 14-15 minutter nå tenker jeg Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Dere skjønner ikke hvor jeg vil hen... Knebøy, markløft o.l. er fantastiske øvelser og det er KULT å dra mye i mark. Men når noen spør om noe spesifikt så sabler dere etter folk for å ta de. Hva er greia? Greia var at jeg skjønte at han ikke hadde noen planer for og trene bein. Derfor måtte jeg slenge ut en litt "grinete" kommentar. Om målet hans var og bli sterk så kommer man ikke langt med og trene 50 % av kroppen, eller speilmuskler som over tid vil føre til dårlig holdning samt skader. Viktig og balansere kroppen med forside/bakside og under og overkropp. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Greia var at jeg skjønte at han ikke hadde noen planer for og trene bein. Derfor måtte jeg slenge ut en litt "grinete" kommentar. Om målet hans var og bli sterk så kommer man ikke langt med og trene 50 % av kroppen, eller speilmuskler som over tid vil føre til dårlig holdning samt skader. Viktig og balansere kroppen med forside/bakside og under og overkropp. Hurrr... Det må da være HANS valg, og langt i fra ditt? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Var ikke det lenge? Jeg løper 2500 meter på 12 minutter og jeg har rævdårlig kondisjon.. Jo, det er lenge. Men det er mulig at jeg undervurderer meg selv. Jeg aner virkelig ikke hvor lang tid jeg bruker, for jeg har ikke løpt 3000 meter, eller løpt i det hele tatt på lang tid. For over et år siden løp jeg 5000 meter på 26 minutter. Det tilsvarer kanskje 15 - 18 minutter på 3000 meter. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hurrr... Det må da være HANS valg, og langt i fra ditt? Absolutt. Det blir ikke mitt problem. Men dersom han er nybegynner innen trening, er det like greit og veilede de den riktige veien. 1 Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Du tror ikke det kommer av sykling, håper jeg? For det gjør det ikke. Det var nok mer et håp. Men etter litt googling ser jeg at det blir en del timer i squatracket på syklistene også Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hvor lang tid bruker dere på 3000m? "Rekorden" er på 13.26. Sist gang jeg testa var på snø/is, og da klokka jeg inn på 14.41. Starta med å løpe i sommer, og da endte jeg opp med å løpe 5km på 20.50, noe som jeg var relativt fornøyd med Er for tiden stuck i Bardufoss, så jeg skal prøve å få løpt en del på tredemølle i vinter, og jeg håper på å løpe 3000m på 12.xx innen jeg dimmer Men hvordan burde jeg trene for å løpe 3000m så fort som mulig til sommeren? Bare trene på 3km, løpe intervaller, bytte på? Trenger virkelig hjelp på løpefronten Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Anbefaler alle å sjå denne dokumentaren. Er nok lærerik for dei fleste! http://tv.nrk.no/program/koid20009612/sanninga-om-trening Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Hurrr... Det må da være HANS valg, og langt i fra ditt? Ok. Skal vi bli enige om å være uenige (selv om du sannsynligvis er enig, men liker å kverulere og krangle) og legge diskusjonen død? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå