Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jenter som hører masse gaping og brøling vil trekke seg unna og stirre rart på deg. Hadde vi vært gorillaer hadde det kanskje vært attraktivt for det motsatte kjønn, men tror ikke det er det som menneske.

Ville tatt det rolig og kult, samt fått settet til å se enkelt ut!

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Noen som vet om sumomark er snillere med ryggen enn vanlig mark?

Sumo er vanligvis snillere for korsrygg enn konvensjonell mark.

Noen synes det er lettere å få korrekt topposisjon med sumo, ellers vil jeg ikke tro det er noe bedre enn vanlig mark annet enn for dem med bein som favoriserer en sumostilling. Strakmark evt, om du sliter med korsryggen.

Strakmark for korsryggproblemer? Det er et veldig dristig forslag og vil være sterkt avhengig av hvilke underliggende problem en sliter med!

Har man vondt i rygg unngår man øvelser som gjør vondt.

Lenke til kommentar

Tror jenter som hører masse gaping og brøling vil trekke seg unna og stirre rart på deg. Hadde vi vært gorillaer hadde det kanskje vært attraktivt for det motsatte kjønn, men tror ikke det er det som menneske.

Ville tatt det rolig og kult, samt fått settet til å se enkelt ut!

 

Øyekontakt og vilt blikk mens du selv bruker ja-nei-maskinen. Funker hver gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om sumomark er snillere med ryggen enn vanlig mark?

 

Sumo-markløft er snillere med ryggen ja. Og er mer og anbefale for de med lange bein, og noe kortere rygg. Man kan også løfte mer, da løftebanen blir noe kortere. :)

 

 

PS: Strak-mark er nok ikke snillere mot ryggen en det vanlig mark er. Rumenske markløft ville nok vært bedre da.

Lenke til kommentar

Sumomark tar iallefall mer på bakside lår er min erfaring. Husker jeg skulle kjøre tung sumomark uten å ha prøvd det før, strakk meg no jævelig i bakside lår...

 

Stemmer. Sumo mark er en killer på bein og rumpe. Måtte stå helt stille første gangen etter jeg prøvde det, ellers hadde krampen tatt meg. :p

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Øyekontakt og vilt blikk mens du selv bruker ja-nei-maskinen. Funker hver gang.

 

Ja-nei er notert. Tror dere at det vil funke å spasere grasiøst på tredemølla og glo flørtende på alle damene som går forbi?

 

Jeg fant en video med noen tips her.

 

 

Jeg prøver forresten alltid å putte låsen bestemt inn i det riktige hullet når jeg skal bruke et apparat.

Lenke til kommentar

Sumo-markløft er snillere med ryggen ja. Og er mer og anbefale for de med lange bein, og noe kortere rygg. Man kan også løfte mer, da løftebanen blir noe kortere. :)

 

 

PS: Strak-mark er nok ikke snillere mot ryggen en det vanlig mark er. Rumenske markløft ville nok vært bedre da.

 

Da skal det prøves på neste ryggtrening.

Lenke til kommentar

Jeg bor i byen, men drar ofte hjem i helgene for å jobbe. Derfor planlegger jeg nå å trene på mandager og onsdager på treningssenter i byen, og fredager hjemme. Hvis jeg kjører et standard AB-vektløftingsprogram på mandager og onsdager, hva bør jeg gjøre hjemme på fredagen/i helga? Hjemme har jeg en treningssykkel og planlegger å, hvis det anbefales, kjøpe manualer.

Lenke til kommentar

Noen anbefalinger av trening av armer? Må kunne gjennomføres hjemme uten spesielle apparater. Får også vondt i skulderbladet/leddet på ryggen noen ganger, hvordan trene denne muskelen? Har begynt med armehevinger men variasjon skader aldri :)

 

Hvordan har du tenkt til og trene tungt for beina da? Eller hvordan er planen for og øke vekten over tid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...