Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Helt vilt hvor fort man forfaller når man slutter å trene. Har ikke trent på to og en halv måned, og selv om jeg har spist mer enn nok mat har jeg mistet latterlig mye muskelmasse. Får høre når jeg kommer hjem at jeg har blitt liten siden sist og etter en forsøksøkt føler jeg at jeg ikke løfter jeg ikke særlig mer enn jeg gjorde da jeg startet å trene. Veien fra trent til skinnyfat er overaskende kort.

 

Begynner opp igjen på nyåret, så håper at muskelminne ikke bare er broscience og at jeg får inn noen skikkelig økninger på kortest mulig tid. Det blir utelukkende baseøvelser tre ganger i uka kombinert med skigåing så ofte som mulig. Satser på at det gjør jobben. Hjelper vel litt på at jeg bare har råd til å kjøpe havregryn, frossen sei og spinat i uoverskuelig fremtid. Skal nok klare å presse inn noen kilder til fett i budsjettet. Blir det ikke six-pack nå så vet jeg ikke hva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart det er tungt å ta benkøvelser etter dips.. med mindre du tar omtrent loddrette dips tar dips hardt på bryst, og da er det tungt å fortsette. Ta benk først, andre øvelser (for andre muskler) og så dips sammen med andre lignende lvelser etterpå, f.eks chins, push ups osv. Baseøvelser først har alltid vært min filosofi, så fortsetter jeg med tilleggslvelser etterpå hvis jeg har mer å ta av etterpå. Litt teit å ikke kunne ta knebøy fordi du er trøtt etter hip thrust..

Lenke til kommentar

Tri-Pushdown isolerer 2 grupper og ikke tre som i triceps.

Egentlig en useless øvelse, pressøvelser hvor triceps er aktivert aktiverer alle tre.

 

Det var da voldsomt med uttalelser om at øvelser er ubrukelige for tiden? Man kombinerer jo flere øvelser for en muskelgruppe for å få trent f.eks hele tricep. Derfor er det jo latterlig å kalle tricep pushdown for useless.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...