Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Oj, lært deg nokon nye ord oppe i nord?

Har prøvd det ein gong, med 230kg trur eg. Det var vell 20reps.

Dei fleste meiner kvartbøy er latterlig, eg meiner beinpress går for akkurat det samme. Ein kan bli sliten av kvartbøy, men det er fortsatt fjollete å trene det, sjølv om det er bedre enn å ikkje trene knebøy i det heile tatt.

Morsomt hvordan kunnskapsnivpet ditt sprang lysår i været det ØYEBLIKKET du begynte å studere fysiologi... Just sayin, just sayin...

Er bare en observasjon, mulig jeg tar feil å bare leser ting på min egen måte. Men bare en observasjon....

Jeg impliserer INGENTING, just sayin...

Så det er fjollete å trene kvartbøy? Jaha? Hushovd! Er det fjollete å trene kvartbøy? NEI DOOF, det gir meg den responsen jeg vil ha for styrke i ytterdel av bevegelsesmønsteret mitt når jeg er i sadelen...

303754_428743493827613_478645456_n.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Irrelevant så lenge det er snakk om at en øvelse er ubrukelig...

Jeg vil f.eks. ha behov for denne øvelsen etterhvert, skal ha et utvidet løpeprogram frem mot sommeren...

Sier meg faktisk enig med doof her. Kvartbøy har faktisk ok overførelsesverdi i diverse idretter (som f.eks sykling).

Og ja, beinpress tar som satan på quadsa og man trenger 30sec på bakken etter en tung widowmaker. Men jeg trener det ikke for det å ser ned på beinpress-bro's. SUE ME BITCHESSSS.

Lenke til kommentar

Det å løfte stanga 5cm opp under mark, for så å slenge den ned i bakken - krever styrke og energi. Men hallooooo.

Men å sei at beinpress er fjolette er jo reint idioti. Det er øvelse som gjør ikkje ein "sliten", det er killer for quads.

Ein trener beinpress for å trene quads og for quads er det ein av beste øvelser som finst.

Kva er neste? Spider-curl er latterlig?

Det å gjere øvelser "feil" er latterlig!

Lenke til kommentar

AnewZ, du viser at du har ikkje kommt langt med trening. "beinpress-bros" "curlsbros".

Grow up! sei eg berre.

Speider curl er fantastisk øvelse for å trene biceps. Same er isolation curl eller hammer.

Btw, kva er DIN definisjon av "curl-bro"? Kan du sei kva det er, uten å google?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som bøyer og marker tror de er så jævlig macho og gainer som om de var gorillaer. Våkne opp da!! Dere vet vel hvor hardt f.eks. fotballspillere skyter? De har bare sparket ball i alle år! Retter meg spesielt mot Doofen.

Haha, høres ut som om du har mindreverdighetskomplekser over styrketreningen din :p

Lenke til kommentar

Trodde jigaplow var sarkastisk? :o

Alle vet jo at det funker dååårlig på nett :dremel:

Hvor feit klarer jeg å bli til 7. januar? Jeg ditcher periodisk faste nå i jula for å bli BÆLFEIT til i januar sånn bare for å ha noe å trakassere folka på jobb med i februar... :green:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

AnewZ, du viser at du har ikkje kommt langt med trening. "beinpress-bros" "curlsbros".

Grow up! sei eg berre.

Speider curl er fantastisk øvelse for å trene biceps. Same er isolation curl eller hammer.

Btw, kva er DIN definisjon av "curl-bro"? Kan du sei kva det er, uten å google?

Haha, jeg var rimelig sarkastisk ang beinpress-bros. Men godt å se at noen biter på - og jeg var ikke overrasket over at det var deg.

MIN definisjon av en curl-bro er en som kommer inn på senteret og peiler seg rett inn på preacher-benken å bruker den neste halvtimen med spider-curls, mushroom-curls, gorilla-curls and what not.

Da er man i mitt hode en curl-bro

Edit: Noen som har erfaring med SL 5x5?

Endret av AnewZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.kalibergym.no/bygg-grunnstyrke-med-riptoes-starting-strength/

Denne er også god , vil si fokuset ligger på å få opp grunnstyrken mer en volum.

Dvs etter å ha hatt pause fra trening eller man står fast på X kg i baseøvelser.

Her kan man da få opp styrken i 8-12uker for å så fortsette med et volumprogram om man ønsker det , da med tyngre vekter.

Økte biceps med 1 cm i omkrets på det programmet på bulk, og jeg trente ikke biceps en eneste gang ( som egen øvelse)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Ja jo jeg kan jo bare kjøre føtter, men går jeg først ned på treningstudioet så vet jeg at jeg kommer til å ta benkpress og markløft også. Skulderen trenge defifitvt hvile, men du verden så kjedelig.

Hva med å bruke ferien på å trene fleksibilitet i skuldrene, slik at den blir bra og du kan trene enda mer neste år?
Lenke til kommentar

Hvis legen sier at du burde være i ro, så får du i det minste en anbefaling på hva du kan gjøre istedet. Jeg hadde en gnagende smerte i korsryggen som jeg tror flere i landet er kjent med, og jeg tror også det kommer fra dårlig holdning på jobb og ellers. Tenkte at markløft og knebøy var utelukket pga. smerten, men gav faen, begynte med SL 5x5 hvor knebøy og markløft er inkludert, og har ikke vondt i ryggen lenger.r

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...