magb Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Høyrep ettbeins-beinpress i dag, uten pauser. 5 sett på hvert bein med 15 reps. Tipper jeg endte opp ganske nærme makspuls der ja Lenke til kommentar
War Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Effekten av BCAA og andre aminosyrer er så liten at du bare kan glemme å se den på vekten under en julebulk edt: reduser heller kaloriinntaket. det er ikke vits i å spise som en gris heller. BCAA bruker man kun for å redusere evt stølhet i disse dager. Det ligger vel sånn på siste plass om man har alt man trenger men må bruke opp pengene. Lenke til kommentar
xelp Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Jeg har nå gått fra 87 til 92,7kg i vekt på litt over 2 månder. Men det føles mest som at alt legger seg på magen og ikke der jeg naturligvis ønsker. Men så har jeg jo økt i styrke så skal ikke klage. Så da lurte jeg på om det var noen her som har prøvd glutamin tilskudd? Det skal jo hjelpe å sørge får at proteinen blir brukt til muskeloppbygning kontra organer etc. Har tatt glutamin, og det skal ifølge produsentene ha en god muskeloppbyggende effekt (selvfølgelig). Har prøvd et 2-sifret antall forskjellige kosttilskudd, og føler glutamin ga samme effekt som alle andre; Lite til ingen effekt. Jeg tror du merker minimal forskjell om du starter å ta det. Det er forøvrig også glutamin i de aller fleste proteinpulver. Det eneste som løser for stor fettlagring er å forbrenne mer, eller innta mindre. Endret 21. desember 2012 av Rotaderp Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Glutamin i form av tilskudd er like "morsomt" som kosttilskudd som selger fettsyrer i 9-posisjon; ekstremt lite støtte i litteraturen, og når så og si nesten all peroralt tilførsel overlever ikke engang førstepassasje-metabolismen (porta-kretsløpet) så er det ikke mye igjen hvis det når det systemiske kretsløp. (vena cava.) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 BCAA bruker man kun for å redusere evt stølhet i disse dager. Det ligger vel sånn på siste plass om man har alt man trenger men må bruke opp pengene. Redusere stølhet?WAR er begynt å trolle... Hvem hadde trodd det? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Hvor mye presser DU i benpress? Det er er helt valid øvelse å nevne, selv om ditt bilde av styrketrening ikke korrelerer med alle andres så kan du drite i å projisere... Oj, lært deg nokon nye ord oppe i nord? Har prøvd det ein gong, med 230kg trur eg. Det var vell 20reps. Dei fleste meiner kvartbøy er latterlig, eg meiner beinpress går for akkurat det samme. Ein kan bli sliten av kvartbøy, men det er fortsatt fjollete å trene det, sjølv om det er bedre enn å ikkje trene knebøy i det heile tatt. Tror det er mest nedgang i fettprosent, prøver mest å bare bevare det jeg har av muskler. Har kastet fra meg over 17kg nå, og satser på at mesteparten er fett. Veldig bra framgang mr! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Sammenligner du virkelig beinpress og kvartbøy? 2 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Brodern fikk lit vondt i skulderen sist vi trente, så da ble vi enige om å ta en pause frem til januar. Da jeg allerede sliter med en litt vond skulder og egentlig planla en liten julepause. Men herregud så jævla kjedelig, jeg får faen meg ikke ro i kroppen, jeg VIL TRENE!! 5x5 var sinnsykt digg. Sorry må bare få ud litt frustrasjon :< Endret 21. desember 2012 av Everket Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Ja. Beinpress er kanskje ein bedre øving, men poenget mitt står fortsatt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Kvartbøy er feil måte å gjere knebøy på. Beinpress er ei heilt legitim øving. 7 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Faen da, tren noe som ikke gir deg vondt i skulderen. Du trenger vel ikke være med på din brors rasjonalisering av treningspause... @Everket Endret 21. desember 2012 av Kevlar 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Redusere stølhet? WAR er begynt å trolle... Hvem hadde trodd det? Quote Mr Fagerli En fersk studie (5) viste blant annet at whey + leucine inntatt i en slurk (bolus) 45min før trening var underlegen den samme dosen spredt ut over de neste 3 timer (puls), noe som etterlignet aminosyrenivåene fra et «langsomt» protein. Jeg vil tro en medvirkende årsak er at med bolus var aminosyrenivåene allerede fallende når treningen startet. De fleste har jo minst en eller to måltider i seg før de drar på trening, så med mindre du er veldig sulten og/eller det siste måltidet var for mer enn 3-4 timer siden, er det ikke noe reelt behov for super-magiske, ultra-hurtige hydrolyserte proteiner eller BCAA før trening. Jeg innrømmer allikevel at jeg liker å være på den sikre siden, og legger til 5-8g av BCAA eller 10g whey/myse tilsatt leucine/BCAA som jeg begynner å drikke av før oppvarmingen starter. BCAA har vist seg å kunne gi mindre trøtthet under trening og mindre stølhet etter trening – så av den grunn alene kan dette forsvares. Jeg tolker dette som at uten den grunnen så ville det ikke kunne forsvares. Enig med Dukien om glutamin, det må være peptidbundet for å i heletatt kunne ha en sjanse gjennom magesekken så det kan bli tatt opp , og selv da er det så lite som støtter dette at kun userriøse aktører selger dette. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Ja jo jeg kan jo bare kjøre føtter, men går jeg først ned på treningstudioet så vet jeg at jeg kommer til å ta benkpress og markløft også. Skulderen trenge defifitvt hvile, men du verden så kjedelig. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Ja. Beinpress er kanskje ein bedre øving, men poenget mitt står fortsatt. DET GJØR DET FAEN IKKE. Beinpress is the shit for quads! Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 DET GJØR DET FAEN IKKE. Beinpress is the shit for quads! Hahaha, eg gjer opp. Legger diskusjonen død for min del, ser at dei fleste er uenig med meg i at beinpress er ein tulleøving. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Er vel like greit. Stop liking what I dont like osv. 1 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Skjønnte ikkje heilt den referansen, men er på veg til å bli den nye Doofen, så då er det påtide å gje seg Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Brodern fikk lit vondt i skulderen sist vi trente, så da ble vi enige om å ta en pause frem til januar. Da jeg allerede sliter med en litt vond skulder og egentlig planla en liten julepause. Men herregud så jævla kjedelig, jeg får faen meg ikke ro i kroppen, jeg VIL TRENE!! 5x5 var sinnsykt digg. Sorry må bare få ud litt frustrasjon :< to mouth bad benchpress technique? Eller kanskje for dårlig oppvarming? Skade eller ikke. Man kan ALLTID trene eller gjøre noe. med små unntak Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) http://youtube.com/watch?v=O1mjAwpwgAA Endret 21. desember 2012 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Det der er faktisk en fin øvelse for bakside skuldre, tar den ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå