Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Beinpress, need I say more?

Var kanskje litt krass, men meiner beinpress ikkje er verdt å nevne i styrketreningssammenheng.

Hvor mye presser DU i benpress?

Det er er helt valid øvelse å nevne, selv om ditt bilde av styrketrening ikke korrelerer med alle andres så kan du drite i å projisere...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om du har fått mykje meir muskelmasse, eller om det er fett% som har gått veldig ned. Framgang er det uansett.

Tror det er mest nedgang i fettprosent, prøver mest å bare bevare det jeg har av muskler. Har kastet fra meg over 17kg nå, og satser på at mesteparten er fett. :)

Lenke til kommentar

Støtter Thor delvis i det med beinpress. På den måten at 300 ikke er et sammenliknbart tall, ettersom 300 på beinpressen din kan tilsvare 180 på beinpressen min. Og så har vi det med forskjellig beinplassering også da..

Forøvrig enig med Akse i at tunge høyrepsserier på beinpressen er en killer. Har ofte kjørt opp mot et toppsett med 5 reps, av med 20% dropsett umuddelbart, og så av med 20% og dropsette dropsettet umiddelbart. Har vel vært oppe i 30-40 reps på siste settet en gang. Måtte bare rulle ut av hele apparatet og legge meg på gulvet for en stund.. :p

Endret av AndyPanda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For folk med prolaps er benpress ofte det eneste alternativet til å få trent ben.

Se på Hodgetwins f.eks. (vel, kanskje ikke den beste referansen men jeg regner med jeg fikk oppmerksomhet pga den :p )

Har en kompis som fikk føkka ryggen i Afghanistan (datt av en ATV) og nå ikke får lov av lege/fysioterapeuten å kjøre bøy/mark. Han har langt større bein og tåler mer vekt på ryggen på fjellet enn oss andre... Her skal sies at han kun trener benpress, leg extensions og hamstring curls...

Offtopic spiste jeg en dunderkveldsmat: 200gram kyllingfilet, 100gram ris, halv brokkoli, 1,5 liter Coca Cola!, 50gram hjemmelaga guacamole og 100gram mais. Spiste en "Kos, sjokoladepudding" til dessert.

GAAAAAAAAAAAAAAAINNZZZZZZ :w00t:

Lenke til kommentar

For folk med prolaps er benpress ofte det eneste alternativet til å få trent ben.

Se på Hodgetwins f.eks. (vel, kanskje ikke den beste referansen men jeg regner med jeg fikk oppmerksomhet pga den :p )

Har en kompis som fikk føkka ryggen i Afghanistan (datt av en ATV) og nå ikke får lov av lege/fysioterapeuten å kjøre bøy/mark. Han har langt større bein og tåler mer vekt på ryggen på fjellet enn oss andre... Her skal sies at han kun trener benpress, leg extensions og hamstring curls...

Offtopic spiste jeg en dunderkveldsmat: 200gram kyllingfilet, 100gram ris, halv brokkoli, 1,5 liter Coca Cola!, 50gram hjemmelaga guacamole og 100gram mais. Spiste en "Kos, sjokoladepudding" til dessert.

GAAAAAAAAAAAAAAAINNZZZZZZ :w00t:

200g kylling? dunder?

Spiste 600g kylling og en pose grønnsaksblanding til kvelds igår :D

Lenke til kommentar

Jeg har nå gått fra 87 til 92,7kg i vekt på litt over 2 månder. Men det føles mest som at alt legger seg på magen og ikke der jeg naturligvis ønsker. Men så har jeg jo økt i styrke så skal ikke klage.

Så da lurte jeg på om det var noen her som har prøvd glutamin tilskudd? Det skal jo hjelpe å sørge får at proteinen blir brukt til muskeloppbygning kontra organer etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...