TheNarsissist Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Hvor idiotisk vil det være å ha en egen dag til kroppsvektøvelser (Pushups, Dips og chins) og evt kardio? (Jævlig lite å gjøre i juleferien). Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Bedre enn å ikke gjøre noenting? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Det er enten det eller game. Trener allerede 4 ganger i uken, blir ikke for mye så lenger jeg spiser som helvette? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Da skal jeg prøve litt Chins og kanskje begynne å løpe litt i blant for å forbrenne litt fett slik at sixpack kanskje syntes. Jeg kommer vell også til å trene litt annet som f eks rygg, mage og bein. Når det gjelder ryggøvelser så tenker jeg på den gammeldagse planken og når det gjelder mage så går det vell i situps. Jeg kommer også til å fortsette med armhevinger for og også styrke under delen av armen. Når det gjelder trening av bein så er jeg litt mere usikker på hva slags treningsmetode jeg kommer til å bruke, men det er vell stort sett løping i og med at jeg da også trener bort fettet. Jeg har ekstremt store brystmuskler så jeg tror ikke at jeg trener de med det første Jeg har vell også normale biceps vil jeg tro. Når det gjelder bein så er jeg litt mere svakere, men dette kommer nok av at jeg sitter lange stunder i traktoren og ikke går noe særlig om vinteren så dette skal det bli en slutt på tenkte jeg. Når det gjelder mage så vet jeg at jeg har en sixpack i og med at jeg nesten kan se den under fettet mitt og da er det vel bare til å få vekk den dum-boyen Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Altså, om kostholdet ditt er dårlig kan du gjøre så mange chins du vil uten at det vil ha noen effekt. Sixpack får man på kjøkkenet. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Løpetur i løssnø hvor du synker ned til godt over anklene! Fantastisk for både kondisjon og bena Forresten, er det gjort noe forskning på hvorvidt restitusjonen påvirkes av hvordan du sitter med bena; oppe på en puff eller nede? Føles jo mye bedre å slenge bena opp på enten en puff eller på sofaen, men det ha vel kanskje ikke noe å si? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Altså, om kostholdet ditt er dårlig kan du gjøre så mange chins du vil uten at det vil ha noen effekt. Sixpack får man på kjøkkenet. Jeg har ikke ett dårlig kosthold vil jeg påstå. Jeg spiser meget mye frukt og grønnsaker og jeg spiser som oftest usukkret bær til dessert og det hender jo at jeg kan ta yougurt på bærene for å få en litt ekstra sødme... Jeg pleier også og spise mye linser, erter, bønner og slikt. Når det gjelder kjøtt så har jeg vell kjøtt ca 4 ganger i uken og fisk kanskje en gang i uken. Det som kanskje er litt mere negativt er at jeg kanskje drikker litt for mye alkoholfritt øl i helgene og at jeg pleier å steke meg en Grandiosa på lørdager. Når det gjelder godteri og brus så pleier jeg ikke å spise godteri, men når det gjelder brus så varierer det fra ingenting til maks en liter i uken. Når det er jul så gjelder jo ikke denne statistikken lengere Kan jeg bygge opp en kraftigere biceps med det kostholdet jeg har beskrevet for deg eller kan dette by på problematikk? Hvis dette er tilfelle kan du komme med noen konkrete eksempler på hva jeg bør endre på? Endret 17. desember 2012 av BirgerCaC Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg vil tippe at det er fordelaktig med mest mulig blodgjennomstrømning, og da er det bra å bruke en form for fotskammel for å hvile bena. Det er bare hva jeg tror, altså. Hva er Nordic hamstrings og rumenske markløft? Kan du forklare meg hva jeg gjør? Kan du også forklare meg hva Jo Chins er? Søk på google eller youtube hvis du lurer på hva/hvordan en øvelse er. Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Trollet er sulten 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Løpetur i løssnø hvor du synker ned til godt over anklene! Fantastisk for både kondisjon og bena Forresten, er det gjort noe forskning på hvorvidt restitusjonen påvirkes av hvordan du sitter med bena; oppe på en puff eller nede? Føles jo mye bedre å slenge bena opp på enten en puff eller på sofaen, men det ha vel kanskje ikke noe å si? Som Zarac er inne på vil jeg kanskje tro at det har en positiv effekt på blodgjennomstrømningen, men jeg vet ikke noe sikkert. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 ..... Jeg er rimelig sikker på at du vet svaret på alt dette fra før. Hvis ikke kan du søke det frem, det er tatt opp 110 ganger før. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Det er mulig at det er blitt tatt opp før, men jeg vet dessverre ikke. Jeg har ikke fulgt med når det gjelder slikt i det siste. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Det er mulig at det er blitt tatt opp før, men jeg vet dessverre ikke. Jeg har ikke fulgt med når det gjelder slikt i det siste. Det eneste du trenger for å bygge muskler er nok protein og et kalorioverskudd. Men det er bare tull å bygge bicep. Bygg hele kroppen eller ingenting. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Løpetur i løssnø hvor du synker ned til godt over anklene! Fantastisk for både kondisjon og bena Det forbinder eg med den eine turen i året eg skal ut og hente juletre. Her er det nesten ikkje forsvarleg å røre seg ute lengre. Først snø, så regn, så minusgrader, så regn. 2-3 cm is evveryhwere. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Er det bare jeg som mener at vi burde ha et krav om et visst kunnskapsnivå før man spør om hjelp i denne tråden? Det er en grunn til at vi har nybegynnertrådene... 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Første nogenlunde skikkelige treningsøkt på 3mnd, Ødelagt nervesystem :O Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Kanskje det burde vært en FAQ på den første siden? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Det blir vanskelig å håndheve. Hvis det skal være et nivå; Hvor skal det ligge? FAQ i førsteposten er ikke dumt, men da bør det stå i tittelen også. Ellers er det alltid noen nye som ikke vet at det er en nybegynnertråd og kommer til å spørre her uansett. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Har lest ganske mye om dette 5x5 og tenker at jeg begynner på dette på nyåret - jeg trenger litt mer struktur og jeg tviler på mitt eget hjemmesnekra opplegg basert på 6mnd erfaring er særlig bra. Men herregud, det står så mye forskjellig, og det er litt vanskelig å forstå. Jeg blir virkelig forvirret, litt for mye informasjon på en gang. Du War gjorde det heller ikke enklere med å påpeke en svakhet i programmet http://www.iform.no/...=3#.UM6xn3cRfkB http://fitnessblogge...autoregulering/ http://fitnessblogge...og-muskelmasse/ http://fitnessblogge...-periodisering/ Auto regulering meg her, og dynamisk periodisering meg der. Jeg har ikke peiling hvilket opplegg jeg skal følge, godt det enda er noen uker til januar, så jeg får lest igjenom dette minst ti ganger til! Muligens jeg bør opprette en egen tråd, kan bli mange spørsmål etterhvert. Jeg kan trygt si at du burde kjøre 5x5 med pyramide i 6 mnd. Som øverst her. http://myrevolution.no/s/5x5-et-program-for-styrke-og-muskelmasse-med-auto-regulering/ Endret 17. desember 2012 av War Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Det er mange amerikanske folk som har youtube kanaler om trening, bodybuilding etc (Chris Jones, Matt Ogus etc etc). Det hadde vært morsomt med noen norske også. Antageligvis hadde det ikke blitt mange subscribers, men allikevel gøy å se på for interesserte. Hva mener dere om saken? Er nordmenn for sky til å legge ut livene sine på youtube? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå