Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

"Rundt klokka 12 begynner en massevis av hormoner i kroppen å funke.."

Hæ?

Kom ihug at det er et foredrag i studieteknikk, ikke et foredreg om søvn spesifikt.

Rundt klokka tolv så skjer det en del i kroppen faktisk som han IKKE :p forklarer. Man har en "døgnklokke" i kroppen som stopper å starter forskjellige funksjoner som hormonsekresjon o.s.v.

Ordtaket "de timene man sover før tolv teller dobbelt" er ikke så langt fra sannheten.

Hadde vært morsomt å kunne myyye mer om restitusjon enn det som blir vektlagt her i tråden.

Jeg begynner å lese meg opp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal gjøre det lettere for deg. Drit i de artiklene der og gå rett til stronglifts.com for å se det opprinnelige programmet og alt du trenger å vite. Ikke tenk på autoregulering og alt mulig annet rart.

Takker og bukker! Må si jeg er litt skeptisk though, det blir litt konspirasjonsaktig, men samtidig gir opplegget mening. Verdt et forsøk om ikke annet. More strength is more muscle! :p

Overheadpress vil si militærpress ?

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Takker og bukker! Må si jeg er litt skeptisk though, det blir litt konspirasjonsaktig, men samtidig gir opplegget mening. Verdt et forsøk om ikke annet. More strength is more muscle! :p

Overheadpress vil si militærpress ?

Haha, siden prøver nok å selge seg selv litt. Se bort i fra det, det er et godt program og det finnes veldig mange som har hatt veldig gode erfaringer med det. Om du skal legge til noe vil det være spesifikke øvelser for stabiliseringsmuskulaturen hvis det er behov for det (Det er det nesten alltid. Du kan ikke bli FOR sterk der).

Lenke til kommentar

Hvorfor trene minst mulig, hvis du VIL ha mest mulig muskler i det hele tatt?

Tja jeg vil vel prøve på den litt mere lettvinte måten :)

Musklene blir ikke større uten at du trener eller gjør tunge løft regelmessig. Hvis du derimot vil beholde muskelmasse du har bygd opp før uten å trene, gjelder det å spise mye proteiner og karbohydrater for å unngå energiunderskudd.

Takk! :)

Lenke til kommentar

Trener jeg biceps når jeg tar armhevinger? Hvis jeg eventuelt vil øke styrken min i bicepsen betraktelig hvor mange armhevinger må jeg ta hver dag og hvilket kosthold bør jeg forholde meg etter? Jeg vil også gjerne få vekk litt fett på magen og gjøre det om til muskler og eventuelt en sixpack. Hva er det jeg gjør for å oppnå dette?

Lenke til kommentar

Trener jeg biceps når jeg tar armhevinger? Hvis jeg eventuelt vil øke styrken min i bicepsen betraktelig hvor mange armhevinger må jeg ta hver dag og hvilket kosthold bør jeg forholde meg etter? Jeg vil også gjerne få vekk litt fett på magen og gjøre det om til muskler og eventuelt en sixpack. Hva er det jeg gjør for å oppnå dette?

1: Nei. Du trener biceps når du tar biceps-curl, pull-ups, roing osv. Altså når du drar noko mot deg eller deg mot noko. På armhevingar og benkpress er det triceps som jobbar.

2: Musklane er der, men det er for mykje feitt over. Det blir du kvitt ved å ha eit kaloriunderskot. Tren meir eller spis mindre, eventuelt begge delar.

Lenke til kommentar

Haha, siden prøver nok å selge seg selv litt. Se bort i fra det, det er et godt program og det finnes veldig mange som har hatt veldig gode erfaringer med det. Om du skal legge til noe vil det være spesifikke øvelser for stabiliseringsmuskulaturen hvis det er behov for det (Det er det nesten alltid. Du kan ikke bli FOR sterk der).

Startet like så greit på programmet i dag. Følte meg ikke så veldig sliten når jeg var ferdig, men nå en halvtime etter kjenner jeg det godt.

Når du skriver stabiliserinsmuskulaturen, så mener du rotatorcuffs greiene?

Jeg har nylig begynt og alltid varme opp med noen øvelser vist i denne videoen, men med 3-4kg.

http://www.youtube.com/watch?v=P6MMD5L7498

Spesielt den første øvelsen i den videoen gjør vondt i høyre skulder. Har nok løftet en stund med ræva teknikk.

Jeg følte kanskje jeg slet litt med teknikken i roing, er det hipp som happ om jeg holder håndflatene ut eller inn? Ser så mye forskjellig på videoer.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Startet like så greit på programmet i dag. Følte meg ikke så veldig sliten når jeg var ferdig, men nå en halvtime etter kjenner jeg det godt.

Når du skriver stabiliserinsmuskulaturen, så mener du rotatorcuffs greiene?

Jeg har nylig begynt og alltid varme opp med noen øvelser vist i denne videoen, men med 3-4kg.

Spesielt den første øvelsen i den videoen gjør vondt i høyre skulder. Har nok løftet en stund med ræva teknikk.

Jeg følte kanskje jeg slet litt med teknikken i roing, er det hipp som happ om jeg holder håndflatene ut eller inn? Ser så mye forskjellig på videoer.

Mente egentlig mest stabiliseringen rundt korsrygg. Men for all del, om du vet at du har noe kødd med skuldrene jobber du selvsagt med det også. Har hørt mye godt om LYTP.

Hold håndflatene innover. Da blir det mer rygg og mindre biceps(?). Hva følte du at du slet med?

Lenke til kommentar

Nordic hamstrings, markløft, rumenske markløft, good mornings.

(Det er bare én biceps som gjelder - biceps femoris)

Hva er Nordic hamstrings og rumenske markløft? Kan du forklare meg hva jeg gjør?

Ultimate bicepsøvelsene er jo chins og roing. Evt. bicepscurl.

Kan du også forklare meg hva Jo Chins er? :)

Lenke til kommentar

Hva er Nordic hamstrings og rumenske markløft? Kan du forklare meg hva jeg gjør?

Kan du også forklare meg hva Jo Chins er? :)

Ta svaret mitt med en liten klype salt. Men seriøst, tren hele kroppen og ikke bare biceps. Chins er når du henger etter armene i en stang med håndflatene mot deg og heiser deg opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...