Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Etter knebøy og liknande har eg god erfaring med å sykle heilt roleg i 5 minutt etter økta for å bli mindre støl. Det har sikkert med å få god blodgjennomstrømming sånn at avfallsstoffa blir fjerna i staden for å bli liggande i muskelen og gjere meg støl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvor mange prosent som spør om det i denne tråden av alle som just har begynt på 5x5. Du skal aldri, på noen som helst måte verken tenke tanken på eller utføre handlingen å endre på et program som 5x5. Hadde det vært en grunn til å endre det, hadde det ikke vært laget som det er.

Lenke til kommentar

Jeg har trent 5x5 i bare litt over 1 månde, men lurer på, bør jeg legge inn noen andre øvelser? Ville dette bare gjøre det bedre eller kan det gjøre øktene dårligere? Jeg vil legge inn noe som er bra for bryst, fordi jeg vil ha større bryst.

Som Diskutant sier, hold deg til programmet. Det er ingen grunn til å endre på noe når du bare har trent en måned.

Lenke til kommentar

Jeg kom nettopp over dette med hjelpeøvelser. Er det noe jeg bør ha i programmet mitt? Eller blir det kun brukt i spesielle tilfeller ? Jeg forstår ikke helt.

Jeg les om 5x5 nå, det var meget interessant. Men føler nesten er for sent ute til å begynne med et så heavy program? Eller det hadde kanskje vært bra å kjørt det i januar og februar, for så lese litt og drive med det som blir kalt deffing. Ja jeg er veldig grønn på dette her.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Noen bør lage en egen tråd for vanlige nybegynnerspørsmål som går igjen i denne tråden.

Nr 1:

Hei, jeg er 15 år gammel og har fulgt dette velprøvde og anerkjente nybegynnerprogrammet i ei uke nå, men har lyst på stort bryst og store armer. Hvilke brystøvelser og bicepscurløvelser kan jeg legge til for å fucke up programmet mest mulig og se ut som en gorilla?

Nr 2:

Hei, jeg lurer på hvilke mageøvelser jeg skal bruke for å få sixpack samtidig som jeg fortsetter med det kostholdet jeg har hatt hele livet og ikke forbrenner noe fett, i hvert fall ikke noe annet sted enn på magen.

Nr 3:

Hvilke kosttilskudd må jeg bruke slik at jeg ikke trenger å trene så hardt og mye for å bli sterk?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Støtte øvelser -> eller øvelse bytting burde ikke gjøres med mindre: Man har en skade, eller skal bygge opp et veldig svakt ledd (som kan føre til skader).

Noen tunge sett med benk i uka er nok til og stimulere til vekst og styrke. Ikke bli der og driv med alt annet tull med mindre det står i programmet.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Jeg kom nettopp over dette med hjelpeøvelser. Er det noe jeg bør ha i programmet mitt? Eller blir det kun brukt i spesielle tilfeller ? Jeg forstår ikke helt.

Jeg les om 5x5 nå, det var meget interessant. Men føler nesten er for sent ute til å begynne med et så heavy program? Eller det hadde kanskje vært bra å kjørt det i januar og februar, for så lese litt og drive med det som blir kalt deffing. Ja jeg er veldig grønn på dette her.

For sent? For sent for hva da? 5x5 er ikke et program du skal kjøre i 6 uker også er du ferdig. Det er et treningsprogram du kan trene over flere år og ha gode økninger jevnt over tid. Ingen grunn til å vente med å begynne med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...