War Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 12-13 sett på bryst med en haug av isolasjonsøvelser? Første året kanskje, men fortsatt litt mye da. Hadde sans fått større bryst av å trene 100kg benkpress. Det du har satt opp nå er vel det man kaller en prioritering i en splitt eller helkropp hvor du for eks kutter ut triceps-treningen. Regner med at du mener benkpress og ikke benpress? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Mente benk ja, hvilke andre øvelser mener du jeg skal gjøre? Har faktisk tenkt til å ta 6 uker med ryp etter jul. Endret 10. desember 2012 av Wizzlee Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Lykke til med skuldrene dine. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Lykke til med skuldrene dine. Haters gonna hate. Styrkeløfterskadesurmuling Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Mente benk ja, hvilke andre øvelser mener du jeg skal gjøre? Har faktisk tenkt til å ta 6 uker med ryp etter jul. Hva er poenget med å endre på oppsettet ditt nå hvis du uansett skal starte på nytt treningsprogram om tre uker? Ellers så går øvelsesutvalget ditt greit sammen, men du må naturligvis justere belastningen etter volumet. Dag 6 på phat er ikke helt ulik f.eks: http://fitnessbloggen.no/treningsmetoden-phat/ Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Haters gonna hate. Styrkeløfterskadesurmuling A. Driver ikke med styrkeløft. B. Skuldrene mine er helt fine. C. Et tonn repetisjoner med så mange skulderassisterte øvelser vil fort gi overbelastning. n00bs gonna n00b. Endret 10. desember 2012 av wingeer 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Noobs gonna get gains... Haters wont Endret 10. desember 2012 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Jeg kan bare gjenta meg selv, det er dessverre enkelte personer som ikke kan noe for at dem er overvektige, f.eks asiatere er 11 ganger mer betinget for å utvikle livsstilsykdom enn vestlige, videre indikerer mer og mer at tarmfloraen har en betydning, nå må jeg samtidig understreke at dette gjelder et fåtall og problemet ligger dessverre en feiltilpasning i vårt "nye behagelige livsstil" Men enkelte er rett og slette ofre av fedre som kan være alt fra late til å ha tunnelsyn (mim unge er ikke sååå tjukk er hun?) og dere vil ikke tro åssen personer som finnes dere ute, for dere som har netflix se dokumentaren "generation XXL" hvor en mor nekter å gjøre noe med sin datter overvekt fordi en "god mor" gir ungen alt hun har lyst på, man skal vistnok ikke nekte ungen den type mat hun vil ha. Og sånne foreldre har jeg hatt timer med på fastlegekontoret i sommer når jeg ble tatt inn som en konsulent. Men er enkelt å vippe mynten her, hvorfor klarer jeg å legge på meg 0,5-1kg muskelmasse per uke siden tidlig høst og har en veldig bra progresjon hvor liv/hofte ratio i tillegg har gått bittelitt ned? Mens andre dytter innpå og "bulker" og ser ut som en sel i forhold. Jeg leser om personer her som først whiner at man må "Jukse" med både beriking av olje og fet melk og dager hvor man ikke fikk i seg nok kcal for sekundet etterpå å angripe overvektige for at dem klarer det dem selv mest sannsynlig ikke klarer, helt utrolig hvor annerledes vi er, er det ikke? Endret 10. desember 2012 av Dukien 3 Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hvorfor klarer jeg å legge på meg 0,5-1kg muskelmasse per uke siden tidlig høst og har en veldig bra progresjon hvor liv/hofte ratio i tillegg har gått bittelitt ned? Aner ikke, men du burde donere kroppen din til forskning, for du er et genetisk vidunder i så tilfelle. 1 Lenke til kommentar
magb Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg kan bare gjenta meg selv, det er dessverre enkelte personer som ikke kan noe for at dem er overvektige Men er enkelt å vippe mynten her, hvorfor klarer jeg å legge på meg 0,5-1kg muskelmasse per uke siden tidlig høst. :hmm: Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Som sagt, haters gonna hate. Om dere implisitt prøver å hinte til at Dukien juicer så finnes det en egen tråd om doping... Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Aner ikke, men du burde donere kroppen din til forskning, for du er et genetisk vidunder i så tilfelle. Strengt talt så burde alle personene her som whiner åpenlyst om å legge på seg donere kroppen sin til forskning, er jo de samme personene som spontant kaster ut påstanden "spis mindre, tren mer" basert på subjektiv erfaring. Igjen, jeg understreker at det gjelder tross alt et lite fåtall men i tillegg til arv så er miljø to store hovedfaktorer i denne nye epidemiologiske fedmebølgen vi opplever, folk er for annerledes og enkelte er som jeg har nevnt før; skal ha snareveier til alt og er jo grenser på hvor mye puter man kan sy under armene på denne gruppen. Doffensmithz: Der sa du det, jeg opplever en progresjon som er kanskje den største hittil uten et eneste form for kosttilskudd som andre her tilsynelatende ikke klarer å oppnå med et hav av tilskudd, og dette gjør meg til en bæd guy når jeg kaller en spade for en spade og spør den samme målgruppen som første sekundet whiner at det er så vanskelig å gå opp i vekt angriper overvektige og fatter ikke hvorfor dem ikke klarer å gå ned i vekt. Endret 10. desember 2012 av Dukien 2 Lenke til kommentar
magb Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 1: Det er kjempelett og gå opp i vekt, har vært overvektig selv. 2: For de aller aller fleste er det fullt mulig å gå ned mye i vekt. 3: Ja de som sliter med å gå opp, har jo nøyaktig de samme problemene som overvektige som ikke klarer å gå ned, bare snudd på hodet. Det meste er vel psykisk. 4: 0.5-1kg muskelmasse i uken høres helt sinnsykt ut, har aldri sett noen med slike tall noe sted. 30+kg i året med ren muskelmasse? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Hvis du sikter til meg og kritikken min av den store dama på TV2, så er det ikke størrelsen i seg selv som er problemet. Jeg vet ikke om noen flere her så på Sporty i går, men jeg ble irritert over at hun ikke viste stor vilje til å prøve å gå ned i vekt. På tross av at hun fikk hjelp av lege og personlig trener til å lage en trenings- og kostholdsplan, møtte hun for sent til trening og spiste søtsaker likevel. Dette er altså et svar til Dukien. Endret 10. desember 2012 av Zarac Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Når det gjelder ditt punkt 4. så er det med forbehold til det maksimale muskelpotensialet er oppnådd og er alltid de første månedene ved styrketrening, etterhvert så forventer jeg meg å øke mellom 1-3% i året, om jeg i det hele tatt noe mer etter det. Denne siste uken har jeg nok gått opp et sted mellom 0,2-0,5 så allerede nå går det "nedover", men et realistisk progresjon for meg er nok 0,2kg uken uten at en økning av fettvev skal skje i tillegg, men nå er min trenings-bakgrunn mest sannsynlig annerledes enn flesteparten her, og ja jeg kan si det rett ut; genetikk er en finfin ting. Zarac: Det var ikke ment som en kritikk til deg eller andre enkeltpersoner, jeg ville bare få fram at ting er ikke alltid slik det ser ut som. Det behøver ikke å bety at jeg ikke var enig med deg, fordi det er en god del som rett og slett må gå inn i seg selv. Jeg som deg ble også frustert/lettere irritert fordi av og til som tv-programmet igår, det kan bli for mye av det gode. Se på slankekrigen USA, det er mulig med den rette hjelpen og innfallsvinkelen, men sistnevnte - altså metodedelen er per dags dato vanskelig å vite hva som reelt hjelper dem som er absolutt null motiverte og potensielt kan koste den vanlige skatteborger en liten slump i året ved over tid utvikle livsstilsykdommer, er dette vi vil unngå, selvsagt. Endret 10. desember 2012 av Dukien Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Dukien, et spørsmål av ren nysgjerrighet. Siden du har en sånn gode gener og legger på deg såpass mye muskelmasse på så kort tid. Hvor mange kilo veier du nå? Du har vel trent endel år har du ikke? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Men er enkelt å vippe mynten her, hvorfor klarer jeg å legge på meg 0,5-1kg muskelmasse per uke siden tidlig høst Det er så enkelt som at det gjør du ikke. 9 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Si ikke det. Om man har hatt ekstrem vektnedgang over en periode (mener Dukien har nevnt noe om dette tidligere. Typ 85 -> 62kg, om jeg ikke husker helt feil.), og så begynner med trening igjen er det ikke umulig. Muskelminne og nervesystem osv. Endret 10. desember 2012 av wingeer Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Og hvordan vet man med sikkerhet at det du går opp i vekt igjen ikke også inkluderer visceralt fett etc? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Skulle trodd deg om du hadde DXA-måling som beviser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå