Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan spise salat og gå opp i vekt.

Det finnes ikke "fetende mat"

Skal du opp i vekt pga noen sier du burde? // Ikke en filmrolle så er det vel masse du vil ha og ikke fett.

Med kcal-overskudd og vekter snakker man maks 2kg i mnd.

Men 4-6kg går også om man spiser mer, men da blir alle kg over 2 garantert fettagring som ikke tar seg ut på noen.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg har dårlig matlyst, og spiser mest for ikke å sulte. :/

Du kan spise salat og gå opp i vekt.

Det finnes ikke "fetende mat"

Skal du opp i vekt pga noen sier du burde? // Ikke en filmrolle så er det vel masse du vil ha og ikke fett.

Med kcal-overskudd og vekter snakker man maks 2kg i mnd.

Men 4-6kg går også om man spiser mer, men da blir alle kg over 2 garantert fettagring som ikke tar seg ut på noen.

Jeg vil gå opp i vekt fordi jeg mener jeg burde. Jeg veier ganske lite ift. jevnaldrende.

Hvor får man kjøpt kcal-overskudd?

Lenke til kommentar

Dersom du vil gå opp i vekt må du spise mere. Dersom du trener i tillegg til å spise, så vil du få mer muskler (i tillegg til eller i stedet for mer fett), mens dersom du bare spiser vil du ikke legge på deg særlig mye muskler.

Svaret kommer dermed an på hvorfor du må opp i vekt. Dersom du er sykelig undervektig, er underernært, har anoreksi eller lignende - fokuser på å trøkke i deg mest mulig mat, og bare det.

Dersom du er misfornøyd med at du er tynn - spis mye, spis sunt og tren tungt.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg har dårlig matlyst, og spiser mest for ikke å sulte. :/

Hvor får man kjøpt kcal-overskudd?

Du er rett og slett nødt til å spise mer enn du forbrenner. "Kcal-overskudd" betyr bare nettopp dette, kalorioverskudd. Har du dårlig matlyst er all mulig flytende mat en god idé; de metter mindre. Drikk masse helmelk, for eksempel. Det er kalorioverskudd kombinert med styrketrening som gir deg økt muskelmasse. Kalorioverskudd uten styrketrening gjør deg tjukkere.

Herr Brun beat me to it.

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Dersom du vil gå opp i vekt må du spise mere. Dersom du trener i tillegg til å spise, så vil du få mer muskler (i tillegg til eller i stedet for mer fett), mens dersom du bare spiser vil du ikke legge på deg særlig mye muskler.

Svaret kommer dermed an på hvorfor du må opp i vekt. Dersom du er sykelig undervektig, er underernært, har anoreksi eller lignende - fokuser på å trøkke i deg mest mulig mat, og bare det.

Dersom du er misfornøyd med at du er tynn - spis mye, spis sunt og tren tungt.

Jeg vil gå opp i vekt fordi jeg føler at jeg underernært, men ikke sykelig undervektig. Min BMI er på 18,85, selv om det ikke sier så mye. Jeg spiser stort sett bare sunn mat til frokost og middag, men usunt til andre måltid, fordi jeg kjøper bare drittmat.

Tipper han trenger 45kcal pr kg kroppsvekt.

+ Legge på trening med vekter så oppgangen vil være muskelmasse og ikke bare fett.

På vilken måte vil du veie 80 ?

Personen til venstre, eller midt i mellom. Jeg tror ikke jeg klarer å gå opp til 80 kg.

Hvilke type trening gjør at man går ned i vekt? Kondisjons- og utholdenhetstrening?

Lenke til kommentar

Leter etter det selv jeg, prøver å trekke skuldrene ned og bak og gjøre alt rett, men blir bare sliten i armene av nedtrekk.

Men den ser ut til å fungere, sånn ble min rygg / vformet etter kun nedtrekk.

Dårlig bilde da det er tatt selv i speil i speil som igjen er skråspeil i taket + zoom + lasta opp med telefon.

Hvilke type trening gjør at man går ned i vekt? Kondisjons- og utholdenhetstrening?

ALL bevegelse gjør det, derfor må man bare spise mer en man bruker.

Derav kcal-overskudd.

Men det vil være lurt for noen som vil opp i vekt å trene med vektene og skippe utholdenhetstreningen ( om vekten står stille)

1SS olje til 3 måltider pr dag så har du fått i deg ett måltid ekstra på plassen av 3spiseskjeer og det tok 10 sek.

post-64596-0-94176400-1354972052_thumb.png

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som kan anbefale øvelser som treffer/isolerer lats ordentlig?

Nedtrekk! Om du tar mellom eller bredt grep. Har iallfall fått nokon ganske heftige lats dei seiste 3 månedane. Sammen med markløft er det pøørfekt!

Trenar nedtrekk kvar gong, altså 3 gonger i veka, og det har gjort underverket.

Ta med T-bar. men ver forsiktig med korsryggen. http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/lats/t-bar-row-corner/

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Noen her inne som trener med five fingers sånn btw?

Edit: Prøv å gå ned litt i vekt Akse? Å fokuser på å la latsa gjøre mest mulig jobb. Det har funket for meg hvertfall. Fokuserer på å "dra" albuene ned mot hofta (kronglete forklart men)

Endret av AnewZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En fin måte og sjekke at man ikke har framover-lente skuldre er og kjøre wall slides. Klarer man ikke og holde skulderen helt inntil veggen under øvelsen, har man garantert framoverlent/vonde/stramme bryst muskler som igjen gjør det vanskelig og trene rygg. Hvordan man motvirker dette er og tøye bryst, rulle over bryst og trene mer rygg, da spesielt øvre rygg. Anbefaler også og kjøre det imellom benkinga.

kan også legge til at mobilisering av bryst ryggen er viktig for spenn i benk, og dermed rygg treninga. Samt mobilisering av overkropp.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...