Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

bare husk at bananen alene ikke hjelper deg en drit. må ha mat også

bananen er bare til du kommer deg hjem fra trening.

4kg protein basic = 798kr

4kg protein fra kyllinfillet = 2933kr

(om en pakke med 60gram protein/240gram kylling, koster 44kr som på prix)

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

protein bør inntas både før og etter trening. Ved inntak før trening vil du ha et større opptak i muskulaturen, fordi aminosyrene fins tilgjengelig i blodomløpet når blodsirkulasjonen øker som følge av økt aktivitet. etter trening vil protein opptas bedre når det tas sammen med karbohydrater, noe flere studier bekrefter. Selv om du ikke inntar karbohydrater med en gang, vil proteininntak rett etter trening motvirke unødig nedbryting av muskelmasse for energi. Ingen grunn til å vente med proteininntaket altså.

Lenke til kommentar
det er ikke verd penga etter min mening,

da får det heller ta litt lengre tid.

Trening er etter min mening ikke verdt det hvis man ikke kan oppnå noen imponerende fysikk, og det er ekstremt vanskellig, med tanke på at man må han 0,2 % av sin egen kroppsvekt daglig for å oppnå det. 0,2 % høres sikkert lite ut, men det betyr at en som veier 75 kg må ha 150 g protein hver dag!

Lenke til kommentar
Trening er etter min mening ikke verdt det hvis man ikke kan oppnå noen imponerende fysikk, og det er ekstremt vanskellig, med tanke på at man må han 0,2 % av sin egen kroppsvekt daglig for å oppnå det. 0,2 % høres sikkert lite ut, men det betyr at en som veier 75 kg må ha 150 g protein hver dag!

Men må man ta anbefalt mengde da ? Man kan da få en ønsket effekt ved å f.eks ta halvparten av optimal mengde tilskudd ? Det er da bedre enn ingen ting.

Lenke til kommentar

Rett etter trening bør du få i deg raske karbohydrater ( feks, hvitt brød, ris, pasta osv ) Hvis ikke starter kroppen og ta av musklene, tar du bare proteiner rett etter trening gjør kroppen disse om til karbohydrater, og du får ikke nytte av dem.

Det jeg pleier å gjøre etter jeg har trent, tar 1 karbo bar, og en dn karbodrikk, dusjer, går på kjøkkenet, lager meg et skikkelig måltid, kylling og ris feks, så tar jeg en proteindrikk etter det!

Lenke til kommentar
det er ikke verd penga etter min mening,

da får det heller ta litt lengre tid.

Det er ikke akkuratt "ekstremt vansklig" å spise 150gram proteiner dagen.... Hvor fikk du 0.2% fra? Er ingen bestemt mengde som er optimal, det varierer jo fra person til person hvorvidt han har en god proteinsyntese.

Lenke til kommentar
Rett etter trening bør du få i deg raske karbohydrater ( feks, hvitt brød, ris, pasta osv ) Hvis ikke starter kroppen og ta av musklene, tar du bare proteiner rett etter trening gjør kroppen disse om til karbohydrater, og du får ikke nytte av dem.

Det jeg pleier å gjøre etter jeg har trent, tar 1 karbo bar, og en dn karbodrikk, dusjer, går på kjøkkenet, lager meg et skikkelig måltid, kylling og ris feks, så tar jeg en proteindrikk etter det!

Hvorfor ikke bare blande proteinshaken sammen med karbsa? Ja jeg vet det senker GIen på karbohydratene noe, men får det noen merkbar effekt?

Nyere forskning viser at ved å tilføye proteiner til en karbohydrat drikk kan øke mengden insulin høyere enn karbohydrater alene

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare blande proteinshaken sammen med karbsa? Ja jeg vet det senker GIen på karbohydratene noe, men får det noen merkbar effekt?

Nyere forskning viser at ved å tilføye proteiner til en karbohydrat drikk kan øke mengden insulin høyere enn karbohydrater alene

Jau, funker det å ;)

Pleier noen ganger å gjøre det, men det blir bare så sinnsykt tjukt. blir som en seig klump du prøver å presse ned :p

Lenke til kommentar
Er spent på Holmgang i kveld..

Skal snakkes om kosttilskudd der. Jeg lurer på om det er snakk om sånt tilskudd som vi som trener tar, eller om det er dagligdagse tilskudd (for folk som vil ha mer vitaminer osv).

Er nok hovedsaklig sistnevnte, med noen digresjoner innom "proft" tilskudd.. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ikke lurt å kødde med insulinen i kroppen for mye.

Lenke til kommentar
Er spent på Holmgang i kveld..

Skal snakkes om kosttilskudd der. Jeg lurer på om det er snakk om sånt tilskudd som vi som trener tar, eller om det er dagligdagse tilskudd (for folk som vil ha mer vitaminer osv).

Er nok hovedsaklig sistnevnte, med noen digresjoner innom "proft" tilskudd.. :hmm:

Nei, det var bare crap... :no:

Vitaminer osv.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er ikke lurt å kødde med insulinen i kroppen for mye.

Bra du har innsikt på feltet. Kom gjerne med argumenter.

Fordi insulin er et ekstremt viktig hormon for kroppens velvære. Fordi for mye selvstyring av dette hormonet vil føre til sukkersyke. Fordi dette er litt bagatellisert grunnet alle bodybuildere som doper seg på dette.

Lenke til kommentar
Je, da var jeg kommet hjem fra trening, tok skuldre\nakke, og littegrann biceps.

Har nu spist 2 egg på 2 grove brødskiver, en shake bestående av ca 40 gram prot og 60 gram karb. og holder på å fortære ca 300 gram kjøttdeig i tomatsaus og 2 dl pastaskruer.. mm digg !

Jeg har også trent nå.

Gikk gjennom alle øvelsen på RYP-programmet, men starter ikke på programmet før neste uke. Grunnen er at jeg skal til Geilo så da blir det litt teit å ta dag 1 i dag og så dag 2 først på tirsdag neste uke.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...