Kevlar Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Drikker du? Ja, og det er minst like dumt Kjenner både alkoholikere og folk som er psykisk avhengige av hasj, og det er virkelig ikke verdt det. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Dei kan berre la vere å informere om det. På første saltime får alle beskjed om å setje seg ned og lytte. Det fungerer sikkert de første par gangene, men så vil ryktet spre seg og folk gidder ikke å møte opp for å høre et foredrag når det er treningen de betaler for. Kjeder som Elixia og Sats vil nok kvie seg for å prøve. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hehe, det sjokket tror jeg skjer de aller fleste, sport, fritidsaktivitet er utrolig nok vitenskap og 80% strøyk f.eks anatomitesten på HIT i snitt et par år, men HIT dreit seg ut ved la en dansk forelese anatomi på, vel .. dansk! Og når det er flersvarsoppgaver hvor du MÅ få 32/40 for å bestå og du får minuspoeng om du bommer på f.eks soleus gastrocnemius utspring feste vs soleus gastrocniemius så sier det seg selv. Men good luck, dette greier du vet du! 44% som strøyk i klasse her. Norske, gode foreleserar. Forøvrig akkurat ferdig, gruar meg til å få svaret... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Kult at de legger lista så folk faktisk stryker hvis de ikke har helt kontroll. Gjør diplomet mye mer verdt slik jeg ser det, hadde det vært for mange som sto, hadde det vært mye mer bekymringsverdig. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Så konter man litt så konter man litt tralalala. De fleste ender jo opp med å stå til slutt tenker jeg Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Ja, og det er minst like dumt Kjenner både alkoholikere og folk som er psykisk avhengige av hasj, og det er virkelig ikke verdt det. Jeg kjenner en som fikk et vindu i hodet da hun gikk på gata. Virkelig ikke verdt å gå på gata. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Så konter man litt så konter man litt tralalala. De fleste ender jo opp med å stå til slutt tenker jeg Ellers så slutter man... *kremt* Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Det er mulig, men da er det fordi man finner ut at det studiet ikke var noe for deg, og ikke fordi det var for vanskelig. Jeg kjenner hvertfall ingen som har droppet ut av noe fordi det var _for_ krevende. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Nei, enig der. Og kremtinga var for the record til meg selv (om noen andre følte seg truffet var ikke det meningen), da jeg slutta på siv.ing.-studie i fysikk og matematikk etter et lite år. Det var fordi det ikke var min greie, ikke fordi det var så himla vanskelig. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg kjenner en som fikk et vindu i hodet da hun gikk på gata. Virkelig ikke verdt å gå på gata. Der er vi nok bare uenige Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hvorfor/hvorfor ikke trene til failure? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) For øvrig : Er nå ferdig med forelesningene om idrettlære og hvorfor vi trener slik vi gjør, og vi var på OT igår for å trene styrke, det var interessant å se åssen f.eks landslaget trente, vi så videoer som er "hemmelighetstemplet" da OT ikke vil andre land se åssen dem trener. Uansett, jeg holder på å føre inn notater på pc nå, hvorfor vi f.eks trener x antall serier/sett x antall reps, hvorfor 3:1 ratio på ekstentrisk/konsentrisk fase, NÅR man skal statisk holde bicepscurls etc. Etter å ha trent i 10 år lærte jeg meg ting "helt på nytt av" som jeg var sikker på jeg kunne ved f.eks pusteteknikk og 100% korrekt holdning av øvelser og dette her kommer til å endelig perfeksjonere treningen min, men kan om interesse dele de notatene når jeg har ført de inn, vi så f.eks på brystprogrammet til Arnold Schwarzenegger og hvorfor han gjorde slik han gjorde. Men nå er det school og noe helt nytt ernæringstatus ved væske/dehydrering & trening, helvete kjedelige greier tror jeg. Eh, ja?! Sykt kult det du er med på for tiden! Ganske misunnelig. Det er mulig, men da er det fordi man finner ut at det studiet ikke var noe for deg, og ikke fordi det var for vanskelig. Jeg kjenner hvertfall ingen som har droppet ut av noe fordi det var _for_ krevende. Nåja. Si ikke det. Har vært inne på tanken et par ganger, men siden jeg ikke kan tenke meg noe annet enn det jeg går så "har jeg ikke noe valg". Vet om noen som synes det ble for vanskelig og skiftet retning også. Endret 7. desember 2012 av wingeer Lenke til kommentar
aomt Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hvorfor/hvorfor ikke trene til failure? Av personleg erfaring: Tar eg til failure, blir resten av treningen føked. Dvs eg tar mye, mye mindre i alle andre set/øvelser. Om eg skal ta 90kg i benk, 3 set med 5 reps (målet). Men eeeegentleg greier eg kun 5. 3. 3. Eg forsøker på 5, 5, 5 likevel. Eg tar 5, så får eg failure på andre settet på rep nr 4 f.eks. Siste set greier ikkje du ta 3, det er så å si garantert. Så du ender opp med 5, 3-faulire, 2, istedenfor for 5,3,3. Altså 1 rep mindre. Men problemet er, du tar mindre også i neste øvelse. Og øvelse etter det pga den failure du hadde i benk på 2 settet. Det er det første. For det andre, så kan det vere nødvendig med større pause mellom treningsdager. Når du trener til failure, så overloada du både muskler og nervesystemet og kroppen trenger lenger tid på å hente seg VS "vanleg" trening. Fordeler? Du presser kroppen til det ytterste og du får max stimuli ut av treningen. IMO, failure trening er litt same som 1RM setts. Det er bra for å presse seg litt ekstra, for å teste ut kva du er god får og veldig bra for framgong i styrke. Men den bør kjører på siste øvelser/sets får å få best ut av treningen ellers. Om du er ute etter å bygge muskler, så vil du dra meir nytte av å droppe failure trening. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hvorfor/hvorfor ikke trene til failure? Fordi man tar cns helt ut og det resulterer i lengre restitusjonstid... 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Gikk forbi vinduene på treningssenteret nede i byen idag og husket hvorfor jeg savnet det... Utetrening er vel og bra, men det er noe jeg savner. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Hvorfor/hvorfor ikke trene til failure? Fordi målet med treningen er og bli sterkere. Ikke vise hvor sterk man er. Også fordi kroppen bruker mye lengre tid på og hente seg, stor forskjell på og trene tungt til og ikke klare den siste reppen. Endret 7. desember 2012 av joakimz Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Vurdert å bytte ut knebøy med bulgarsk utfall, siden jeg føler jeg får til det mye bedre. Hvordan går det overens med markløft samme dag? Blir det kræsj? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Kor stor forskjell er det å trene til RPE9 og RPE10 i forhold til failure? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hva betyr RPE9 og RPE10? Jepp, 100% noob question. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hvorfor/hvorfor ikke trene til failure? Kan nevne den gangen jeg trente eksentriske/negative pull-ups. Der man hopper opp, og heiser seg sakte ned. Veldig fin måte å øke kjapt på, og jeg ble sterkere. Dessverre tok jeg litt for mye i den ene økta, og inni armene kjentes det ut som gummistrikk som røyk. Vet ikke hva det evt. var som skjedde, men noe gikk galt. Endte opp med at jeg ikke kunne trene armene på en måned etter dette, klarte såvidt å løfte noe som helst. Nå er vel dette verre enn å trene til vanlig failure, men poenget er at jo hardere du trener, jo mer restitusjon trenger du. Og av og til går det galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå