Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kommer det vel litt an på hva man er ute etter. Jeg tviler på at jeg hadde forbedret mitt oksygenopptak ved å vase rundt i en gymsal i spandex med rosa pannebånd.

Har du prøvd?

Har et lite spørsmål.

Vist jeg f.eks kjøper meg en laksefilet på 200gram, og steker den. Etter den er stekt så veier den kanskje 150gram.

Hvor mange gram er det jeg da spiser? 200gram eller 150gram?

200 gram om du skal rekne på kaloriar, protein osv. Alltid veg før behandling.

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål.

Vist jeg f.eks kjøper meg en laksefilet på 200gram, og steker den. Etter den er stekt så veier den kanskje 150gram.

Hvor mange gram er det jeg da spiser? 200gram eller 150gram?

Du spiser selvsagt bare 150g, men du regner kcal etter 200g, da det kun er vann som forsvinner (for det meste). Mengden fett/proteiner er omtrentlig den samme.

Lenke til kommentar

En venn av meg har trent i ca 5 år, og han ligger på 60-65 kg i benkpress. Han må vel ha gjort noe feil? Han er rimelig tynn og har høy forbrenning, å blir alltid fly når folk som har trent i 1 år tar 80 kg i benk.

Makset rundt 60 i benk når jeg begynte selv. Tar rundt 110 nå etter ca 10 måneder. Jeg er en typisk hardgainer. Så ja, han gjør nok noe feil.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Når det snakkes om at man er nybegynner til man løfter 1.5 KV eller hva det nå enn er i bøy, benk og mark, da mener man 1RM eller?

Det skal nevnes at dette blir en veldig grov inndeling. Den tar ikke hensyn til fettprosent på kroppen. Den tar heller ikke hensyn til at de fleste løfter betydelig mer i markløft og knebøy enn i benkpress.

Lenke til kommentar

Det skal nevnes at dette blir en veldig grov inndeling. Den tar ikke hensyn til fettprosent på kroppen. Den tar heller ikke hensyn til at de fleste løfter betydelig mer i markløft og knebøy enn i benkpress.

Jo, det gjør den :p Vanlige er jo 1,25x benk, 1,5x bøy, 2x mark

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det gjør den :p Vanlige er jo 1,25x benk, 1,5x bøy, 2x mark

Det er en bedre inndeling. Jeg tenkte på inndelingen som sier at man må løfte 1,5 ganger kroppsvekta si i alle tre øvelsene.

Ja nettopp, derfor jeg skrev "1.5 KV eller hva det nå var", jeg husket bare ikke den eksakte inndelingen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...