Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette er da ikke noe nytt, om du planlegger kosthold godt og spiser proteiner gjennom mat til hvert eneste måltid vil du ikke ha bruk for ekstra proteintilskudd. gidder du dermed ikke planlegge måltider og bare spise det som passer deg, vil det være nødvendig med ekstra proteintilskudd som erstatning til de proteinene du ikke gidder å planlegge inn i kostholdet ditt.

 

det å spise mest mulig naturlige proteiner er veldig viktig, ikke tro at man kan leve på karbs og kun spise proteienr gjennom pulver som smaker sjokolade. naturlig proteiner er best, har du dermed ikke tilgang på 0.02xkroppsvekt i naturlige proteiner benytter man tilskudd for å dekke behovet.

 

å spise 0.02 hver dag i naturlige proteiner kan bli en dyr affære

Lenke til kommentar
å spise 0.02 hver dag i naturlige proteiner kan bli en dyr affære

6316974[/snapback]

Veier du 80kg tar du tre rimlige shakes, en middag med 300-400g kjøtt og tunfisk/egg til kvelds. Voila. Vi snakker rundt 100kr max, alt etter hvilket kjøtt du kjøper.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
En boks tunfisk ligger vel nærmere 30 gram. Og endel av boksen er jo oljer i tillegg.

6317118[/snapback]

 

De boksene jeg spiser har 185 gram nettovekt, inneholder 27,7 gram protein per 100 gram vare. (do the math..) Oljen den ligger i er umettet fett, altså sunt fett som er ønskelig, dessuten er det bare 2,5 % fett i boksen.

 

En middag med 3-400g kjøtt Hyrlen. Da blir man i hvert fall mett.. Men er enig, er ikke store problemet å få i seg nok proteiner.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
En boks tunfisk ligger vel nærmere 30 gram. Og endel av boksen er jo oljer i tillegg.

6317118[/snapback]

 

De boksene jeg spiser har 185 gram nettovekt, inneholder 27,7 gram protein per 100 gram vare. (do the math..) Oljen den ligger i er umettet fett, altså sunt fett som er ønskelig, dessuten er det bare 2,5 % fett i boksen.

6317174[/snapback]

51g pr boks, en gjennomsnittsperson trenger da ca 3 bokser. men dette er kjipt om man ikke liker tunfisk :)

 

personlig ELSKER jeg tunfisk på boks, men for meg som veier 100kg blir 4 bokser om dagen ALT for ensformig, tror 2 bokser er maks av det jeg kan ha i meg pr dag. kosttilskudd er ingen dum ide så lenge man ikke legger hele proteininntaket sitt på det!

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
å spise 0.02 hver dag i naturlige proteiner kan bli en dyr affære

6316974[/snapback]

Veier du 80kg tar du tre rimlige shakes, en middag med 300-400g kjøtt og tunfisk/egg til kvelds. Voila. Vi snakker rundt 100kr max, alt etter hvilket kjøtt du kjøper.

6317119[/snapback]

med naturlige proteiner mener jeg proteiner uten kosttilskudd, altså kun proteiner gjennom matvarer.

Lenke til kommentar
En boks tunfisk ligger vel nærmere 30 gram. Og endel av boksen er jo oljer i tillegg.

6317118[/snapback]

 

De boksene jeg spiser har 185 gram nettovekt, inneholder 27,7 gram protein per 100 gram vare. (do the math..) Oljen den ligger i er umettet fett, altså sunt fett som er ønskelig, dessuten er det bare 2,5 % fett i boksen.

6317174[/snapback]

51g pr boks, en gjennomsnittsperson trenger da ca 3 bokser. men dette er kjipt om man ikke liker tunfisk :)

6317191[/snapback]

 

Men så spiser man jo annen mat da, som, forhåpentligvis, inneholder proteiner det også.

Lenke til kommentar
å spise 0.02 hver dag i naturlige proteiner kan bli en dyr affære

6316974[/snapback]

Veier du 80kg tar du tre rimlige shakes, en middag med 300-400g kjøtt og tunfisk/egg til kvelds. Voila. Vi snakker rundt 100kr max, alt etter hvilket kjøtt du kjøper.

6317119[/snapback]

med naturlige proteiner mener jeg proteiner uten kosttilskudd, altså kun proteiner gjennom matvarer.

6317195[/snapback]

ahh, så ikke det. Sorry mac. Men tilskuddsproteiner er som regel naturlige :)

Lenke til kommentar

Jeg velger nå å stole på mennesker som har vært i gamet en stund og er store som grizzlybjørner, samt mine egne erfaringer gjennom de 3 siste årene, fremfor Olympiatoppen.

 

I en av mine gamle skolebøker så står det også noe oppsiktsvekkende mtp. proteininntak; "Kroppen kan maksimalt nyttegjøre seg av 15g proteiner per dag, derfor er et glass melk alt du trenger for å få i deg dagsbehovet av proteiner" ... :roll:

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Jeg velger nå å stole på mennesker som har vært i gamet en stund og er store som grizzlybjørner, samt mine egne erfaringer gjennom de 3 siste årene, fremfor Olympiatoppen.

 

I en av mine gamle skolebøker så står det også noe oppsiktsvekkende mtp. proteininntak; "Kroppen kan maksimalt nyttegjøre seg av 15g proteiner per dag, derfor er et glass melk alt du trenger for å få i deg dagsbehovet av proteiner" ...  :roll:

6317777[/snapback]

Mye vranglære ute og går ja, bare tenk på alt det som har blitt sagt av gymlærere oppigjennom tidene ;) Det er bra det kommer nye skole bøker med kunskapsløftet, disse er mye bedre en de gamle på disse områdene. Men har dessverre noen barene sykdommer enda.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Man trenger jo 10 ganger mer karbohydrater enn proteiner.

6318000[/snapback]

det er så mange flere matvarer som har et høy innhold av karbohydrater så det å få i seg nokk er ikke så vanskelig. brød, ris, korn osv......

 

så lenge man sørger for å få i seg riktig type karbs....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...