Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hva er galt med å ta bøy i smith maskin? Det som funker for deg fungerer ikke nødvendig for andre, kanskje PT har en teknikk han prøver å forberede, kanskje han er skadet?

Innenfor trenings-kvalitet er det ikke fasitsvar, så kvitt dere med tunnel-synet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og hva er galt med å ta bøy i smith maskin? Det som funker for deg fungerer ikke nødvendig for andre, kanskje PT har en teknikk han prøver å forberede, kanskje han er skadet?

Innenfor trenings-kvalitet er det ikke fasitsvar, så kvitt dere med tunnel-synet.

Det er jo uansett vel kjent innen styrketrening at knebøy er mye bedre med stang enn i maskin. Men ja, det er klart det kan være en skade e.l som gjør at man vurderer alternativer.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det det, men igjen ; det som er best for deg er ikke best for han - Har man noen begrensinger så må man søke alternativer - jeg selv f.eks dro over 200 i 1XRM i knebøy uten utstyr, men jeg er også førstegenerasjons kunstgressspiller og har dessverre over årene fått slitasje i venstre kne som påvirker mitt utfall, jeg må holde meg unna både mark og knebøy og prøver av og til å ta dette i smith-maskin.

Teknikk og kvalitet er to veldig store faktorer innenfor treningslære som påvirker dette, men menneskelig arroganse på treningsenteret kjenner ingen grenser, jeg f.eks som (ja) er veldig biff ble spurt forrige uke hvorfor jeg trente med så lite vekter på enkelte øvelser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt er det det, men igjen ; det som er best for deg er ikke best for han - Har man noen begrensinger så må man søke alternativer - jeg selv f.eks dro over 200 i 1XRM i knebøy uten utstyr, men jeg er også førstegenerasjons kunstgressspiller og har dessverre over årene fått slitasje i venstre kne som påvirker mitt utfall, jeg må holde meg unna både mark og knebøy og prøver av og til å ta dette i smith-maskin.

Teknikk og kvalitet er to veldig store faktorer innenfor treningslære som påvirker dette, men menneskelig arroganse på treningsenteret kjenner ingen grenser, jeg f.eks som (ja) er veldig biff ble spurt forrige uke hvorfor jeg trente med så lite vekter på enkelte øvelser.

Jeg er enig med deg i at folk er veldig raskt ute med beslutninger når de vurderer andre. Jeg kjører ikke knebøy selv fordi korsryggen min ikke takler det, men man finner jo alternativer.

Hva veier du forresten?

Lenke til kommentar

Holdningen på internett er jo uansett at om man er nybegynner og usikker skal man køle på med knebøy, markløft og kun frivekter og ikke ta på maskinene, virker det som. Jeg har trent nok usikre nybegynner nå til at jeg syns det er helt greit at man starter der man er klar for og så beveger seg fremover. Det er så urealistisk at alle bare skal hoppe inn i frivektene og være komfortable med det på dag 2.

Helt enig med Dukien at man ikke vet bakgrunnshistorien for hvorfor folk trener som de gjør. Klart, har man en fyr som kun trener biceps hver dag så kan man kanskje le litt av det, men det blir noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...