War Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Den med pute er en klassiker hos jenter som nettopp har begynt med trening. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Dagens logikk, overhørt på lesesalen: "Jeg trener kjempehardt denne uken fordi da trenger jeg ikke å gjøre det de to neste ukene" 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hehe. Så en PT på Centrum Athletica i dag som tok knebøy i Smith-maskinen .. Var det Cornelis Elander? 2 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Og hva er galt med å ta bøy i smith maskin? Det som funker for deg fungerer ikke nødvendig for andre, kanskje PT har en teknikk han prøver å forberede, kanskje han er skadet? Innenfor trenings-kvalitet er det ikke fasitsvar, så kvitt dere med tunnel-synet. 3 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Og hva er galt med å ta bøy i smith maskin? Det som funker for deg fungerer ikke nødvendig for andre, kanskje PT har en teknikk han prøver å forberede, kanskje han er skadet? Innenfor trenings-kvalitet er det ikke fasitsvar, så kvitt dere med tunnel-synet. Det er jo uansett vel kjent innen styrketrening at knebøy er mye bedre med stang enn i maskin. Men ja, det er klart det kan være en skade e.l som gjør at man vurderer alternativer. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Selvsagt er det det, men igjen ; det som er best for deg er ikke best for han - Har man noen begrensinger så må man søke alternativer - jeg selv f.eks dro over 200 i 1XRM i knebøy uten utstyr, men jeg er også førstegenerasjons kunstgressspiller og har dessverre over årene fått slitasje i venstre kne som påvirker mitt utfall, jeg må holde meg unna både mark og knebøy og prøver av og til å ta dette i smith-maskin. Teknikk og kvalitet er to veldig store faktorer innenfor treningslære som påvirker dette, men menneskelig arroganse på treningsenteret kjenner ingen grenser, jeg f.eks som (ja) er veldig biff ble spurt forrige uke hvorfor jeg trente med så lite vekter på enkelte øvelser. 2 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Selvsagt er det det, men igjen ; det som er best for deg er ikke best for han - Har man noen begrensinger så må man søke alternativer - jeg selv f.eks dro over 200 i 1XRM i knebøy uten utstyr, men jeg er også førstegenerasjons kunstgressspiller og har dessverre over årene fått slitasje i venstre kne som påvirker mitt utfall, jeg må holde meg unna både mark og knebøy og prøver av og til å ta dette i smith-maskin. Teknikk og kvalitet er to veldig store faktorer innenfor treningslære som påvirker dette, men menneskelig arroganse på treningsenteret kjenner ingen grenser, jeg f.eks som (ja) er veldig biff ble spurt forrige uke hvorfor jeg trente med så lite vekter på enkelte øvelser. Jeg er enig med deg i at folk er veldig raskt ute med beslutninger når de vurderer andre. Jeg kjører ikke knebøy selv fordi korsryggen min ikke takler det, men man finner jo alternativer. Hva veier du forresten? Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 175 høy og ca. 69 kg, så for å si det sånn; i Juni fikk jeg beskjed av foreleserne at vekta skal opp - da veide jeg 62kg. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 En foreleser jeg vet om ga en gang en kvinnelig student beskjed om at vekta måtte ned... og han underviste ikke i ernæringsfysiologi, for å si det sånn. 2 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Å steike det der er rimelig drøyt og potensielt farlig psykologisk, tør jeg spørre alder/anledningen for dette? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Var en spøkefull anledning. En sånn typisk "You had to be there". Likevel; GTFO, fudge destroyer. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Holdningen på internett er jo uansett at om man er nybegynner og usikker skal man køle på med knebøy, markløft og kun frivekter og ikke ta på maskinene, virker det som. Jeg har trent nok usikre nybegynner nå til at jeg syns det er helt greit at man starter der man er klar for og så beveger seg fremover. Det er så urealistisk at alle bare skal hoppe inn i frivektene og være komfortable med det på dag 2. Helt enig med Dukien at man ikke vet bakgrunnshistorien for hvorfor folk trener som de gjør. Klart, har man en fyr som kun trener biceps hver dag så kan man kanskje le litt av det, men det blir noe annet. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hvilket kjøtt vil dere anbefale som gir mye protein får pengene? Kylling? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Kylling- eller svinekjøttdeig. De to sortene koster like mye og inneholder like mye proteiner. Endret 30. november 2012 av Zarac Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Ikke glem at fisk også inneholder mye proteiner. Torsk og laks inneholder henholdsvis ~18 og ~20 gram protein per 100 gram (sistnevnte inneholder også mye sunt fett). Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Kyllingkjøttdeig er jo ganske billig. Edit: noe jeg har så mye av i magen for øyeblikket at jeg nesten kaster opp Endret 30. november 2012 av Anaio Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Støtter fiskeforslaget. Både tunfisk og de mer "klassiske" fiskesortene inneholder mye protein. Førstnevnte er også grisebillig. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Skal spise indrefilét av kalv nå. Gleder seeeeeeg. Men kylling er bra. Og laks. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Man trenger jo så lite protein nå, burde heller være en tråd om hvordan ikke få i seg formye. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Speaking of. Dagens macros ble carbz 229g, protein 152 og fett 65.8. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne komme lavere på protein uten å gå for lavt på fettet. Frister ikke å ta ei skje olivenolje heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå