Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å begynne med styrketrening for å litt muskler, er veldig svak :p Har aldri trent på treningsstudio før, hva bør jeg begynne med? Tenker å trene armer og mage først.

6300722[/snapback]

hvorfor bare armer og mage?,hva med bryst?, rygg?, bein?. lønner seg å trene alt slik at du får god og gjennomført muskelbygning. store armer og flatt bryst kan jeg se for meg ikke er særlig vakkert å se på.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å begynne med styrketrening for å litt muskler, er veldig svak :p Har aldri trent på treningsstudio før, hva bør jeg begynne med? Tenker å trene armer og mage først.

6300722[/snapback]

 

Da jeg begynte med styrketrening ble jeg fortalt at det ikke er nødvendig for en relativt utrent person å trene armene for seg. Man får f.eks mer enn nok bicepstrening ved å ta øvelser som nedtrekk, sittende roing osv. Jeg anbefaler deg å få et treningsprogram på treningssenteret du begynner på. Jeg vet hvertfall at Spenst/SATS tilbyr medlemmene sine gratis veiledningstimer og skreddersydde programmer.

 

Edit: Sittende roing, ikke knebøy.

Endret av 2ern
Lenke til kommentar

Det er noe i det 2ern sier, flere profesjonelle bbs har sagt at de bruker minimalt med tid på å trene biceps, noen også at de ikke engang trener biceps for seg.

 

Selv kjører jeg nå alltid biceps med egne øvelser, men det avhenger jo veldig av hva slags øvelser du trener ved siden av da :)

 

Edit:

 

Akkurat hvordan du klarer å bruke biceps på knebøy er dog litt uforståelig.. :hmm:

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Jeg skal være med å trene med en kompis som skal prøve seg på HJK til høsten. Har et midlertidig program som vi skal følge ut juli. Det er ganske så forenklet, men håper dere skjønner poenget:

 

Link: Timeplan.pdf

6294717[/snapback]

HJK! :dribble:

Kjenner du han godt, er han godt trent?

 

Jeg vil helst ikke gi råd til en "motstander" :roll: , men jeg tror ærlig talt det er bra for han å løpe enda oftere, opp mot 5-6 ganger i uka. Dessuten ville jeg nå, siden det er bare drøye 5 uker til vi skal inn, lagt mer vekt på øvelsene uten vektmotstand, for det er hovedsaklig de man blir vurdert på i starten. Personlig er planen å ta en runde med alle de øvelsene annenhver dag. God styrketrening er det ikke, men ut fra den informasjonen jeg har, er det viktigste å være utholdende i øvelsene uten vektmotstand.

 

Blir jo ikke så morsomt for deg å trene sammen med han hvis han følger mine råd da.. :tease:

Lenke til kommentar

Det er flere jeg har snakket med som vil inn der som i lengre perioder når har kjørt trening med fokus på akkurat de testene. Det er utholdenhet og innsatsvilje som først og fremst blir preimert, har jeg inntrykk av. Dvs: tar du 40 armhevinger og er frisk og rask, er det bedre å ta 35 og være skikkelig kjørt; du må ta deg helt ut og vise innsats. Etter dette, begynner man vel å se på antall repetisjoner og andre aspekter ved testene.

Lenke til kommentar
Testet 25,5 kg i hantelpress i dag. Fikset det jo, ny 5 rm det på meg, 3 sett. Skal klare mer.  :)

6308440[/snapback]

gz, ligger på 22.5 fortsatt jeg. håper på å kunne presse 8x3 om noen uker.

6308803[/snapback]

 

Hehe, takker. Eter kreatinblanding fra San Nutrition om dagene (Vault), sammens med alt mulig annet av kosttilskudd, men så spiser jeg ofte såpass mye at jeg må konse for å holde maten nede. Syk virkning av det i hvert fall.

 

Og til Zethyr, dette var øvelsen jeg tenkte på; Skråbenk m/ liten skrå DB

Lenke til kommentar

Jeg trener med de tyngste vektene på studioet i hantelpress, har ikke mer å øke på :( . De er på 32kg.

 

edit: etter å ha studert videoen (på linken) ser jeg at jeg ikke gjør det 100% nøyaktig. Har ikke skråning på benken, og kan kanskje ta vektene enda litt lengre ned. Da kan jeg hvertfall bli litt mer sliten :)

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Jeg trener med de tyngste vektene på studioet i hantelpress, har ikke mer å øke på :( . De er på 32kg.

 

edit: etter å ha studert videoen (på linken) ser jeg at jeg ikke gjør det 100% nøyaktig. Har ikke skråning på benken, og kan kanskje ta vektene enda litt lengre ned. Da kan jeg hvertfall bli litt mer sliten :)

6309091[/snapback]

skift studio?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...