Sapientia Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Skal prøve ved neste økt. Er redd for å bøye meg for langt fremover, mer enn diagonal. Føler det blir veldig lett å gjøre det uten å tenke deg om, når du føler du faller bakover med vekt på skuldrene. Derfor jeg er så obs på å ikke lene meg for langt frem. Får bare bite tenna sammen og terpe mer. Vil det hjelpe meg å prøve i smith- maskin til jeg får det til bedre, eller vil det ødelegge mer enn det hjelper? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Smith-maskin er djevelens verk, og det hjelper ikke for noen ting. Heng klærne dine der, eller til nøds ta hangups. Du skal definitivt aldri, aldri ta knebøy der. 6 Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hvor presis er disse målingene på kosthold? Har fått med meg at 2,2 gram er optimalt for å bygge muskler? Men man vil vel kunne få greie resultater ved å ligge på f.eks 1,8 gram pr kg kroppsvekt? Med tanke på at kaloriene er i orden så klart. Har jo venner og bekjente som har fått gode resultater og de ligger på rundt 1,5 gram til 2 gram. Sliter litt med å få i meg 200 gram proteiner hver dag! Lenke til kommentar
War Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Er vel ned i 1,7 om det er isolater nå. Nedgangen kom inn da man så hemming ved formye / for ofte. Billigere for alle (y) Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Ligger stort sett rundt 170-190 gram selv. Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Og hvor mange kilo er du? Jeg er 88-90 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Tipper du treffer bra ved å kutte 50g På bulk. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Hvor presis er disse målingene på kosthold? Har fått med meg at 2,2 gram er optimalt for å bygge muskler? Men man vil vel kunne få greie resultater ved å ligge på f.eks 1,8 gram pr kg kroppsvekt? Med tanke på at kaloriene er i orden så klart. Har jo venner og bekjente som har fått gode resultater og de ligger på rundt 1,5 gram til 2 gram. Sliter litt med å få i meg 200 gram proteiner hver dag! Rundt 1,8 gram +- er fint, og bør holde Dvs prøv å holde deg rundt 1,5 - 2. Noen dager vil du ligge rundt 1,5, mens andre dager opp mot 2 uten problemer. Ingen dager er like, verken mtp aktivitet eller kosthold, så det spiller ingen trille om du ligger over eller under 1,8. Endret 28. november 2012 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Hei Er litt overvektig, men har tilgang på treningssenter på skolen Er det noen enkle øvelser som jeg kan starte med som ikke krever mye kunnskap som vil få vekten til å falle Nei, egentlig ikke. Jeg ville bedt deg sjekke ut begynnerprogram som RYP eller SL5x5, men det kreves uansett at du setter deg godt inn i korrekt utførelse og bruker tid på å øve inn korrekt teknikk. Det er desverre ingen lek. Hvis du vil ned i vekt, allerede har justert kostholdet ditt og vil gjøre noe teknisk (relativt) lett, begynn å løpe og sykle. Gå overalt. Gå til skolen, til jobb, gå tur, etc. Ja, jeg lider vel kanskje av det en smule. ; ) Har jo litt mange øvelser. Til mitt forsvar prøver jeg å implementere knebøy og markløft i programmet, men vil ikke erstatte noen øvelser med det enda, da jeg tar så lite vekt på mens jeg trener teknikk. (Derav mange beinøvelser i tillegg til knebøy). Knebøy høres så lett ut når dere diskuterer det her, men jeg sliter virkelig med å få det til skikkelig. Bah! Det er desverre masse å tenke på når det kommer til knebøy og markløft, men du får så utrolig mye igjen for det! Sjekk ut Rippetoes videoer, Elitefts' videoer og Kelly Starrets videoer (mobilitywod / sanfransiscocrossfit). Og ikke overdriv "utovertær". Pass på å ikke "kalve" inn, altså skyv knærne ut gjennom hele løftet. Ikke la kjernen kollapse, hold spennet hele løftet (stram mage osv). Få albuene godt bak stanga. Rette håndledd. Pass på ryggen. Og for guds skyld, jobb med bevegeligheten din! Varm opp dynamisk og tøy statisk. Kelly Starret-greiene er gull her. Endret 28. november 2012 av Broseph 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Fint innlegg Broseph! Det er vel bare sener og ikke noen muskler å trene foran der? Det må i alle fall være bortkastet tid, enten man trener for styrke eller muskelvekst. Det er nok ikke bare sener der, nei. Er noen muskler som snor seg nedover fremsiden der. At det er unødvendig å trene er derimot en annen ting. Men igjen, jeg mener isolerte leggøvelser i seg selv er unødvendig. Du kan stå bredere, ja. Det er litt vanskelig å si uten å se deg gjøre øvelsen, men som oftest vil det hjelpe hvis tyngdepunktet ditt blir så langt bak at du velter. Husk å bøye deg litt fremover også, du skal være diagonal, ikke vertikal i ryggen. Vent, hva? Diagonal? I bunn? Lenke til kommentar
Sapientia Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Det er desverre masse å tenke på når det kommer til knebøy og markløft, men du får så utrolig mye igjen for det! Sjekk ut Rippetoes videoer, Elitefts' videoer og Kelly Starrets videoer (mobilitywod / sanfransiscocrossfit). Og ikke overdriv "utovertær". Pass på å ikke "kalve" inn, altså skyv knærne ut gjennom hele løftet. Ikke la kjernen kollapse, hold spennet hele løftet (stram mage osv). Få albuene godt bak stanga. Rette håndledd. Pass på ryggen. Og for guds skyld, jobb med bevegeligheten din! Varm opp dynamisk og tøy statisk. Kelly Starret-greiene er gull her. Takk, skal sjekke ut videoene. Har allerede sett endel, men vanskelig å vurdere selv hvor riktig du gjør det. Er danser, så tøyer vel egentlig mer enn folk flest på styrkerommet, men er vel alltids rom for forbedringer her og. Skal sjekke ut tipsene dere har gitt og videoene, og se om jeg ikke får dreisen på det etterhvert. Fikk en kompis til å se på teknikken min i markløft i dag - han sa det ikke så så verst ut. Det er i hvert fall motiverende når jeg ikke får til knebøy. Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Å få ros for teknikk er alltid kos, men pass på. Har en kompis som sa teknikken min i markløft var helt feil, fordi han hadde hørt at man ikke skulle bevege mye annet enn ryggen. Det han snakket om, og utførte, var en blanding av rumenske markløft og strake markløft. Så selv om kompisen din er en lojal kjernekar og drar 200 kg og aldri har kjent noe som helst smerte, film deg selv og se på videoer / teknikkguider rundt om. Evt. kan du spørre her. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Å få ros for teknikk er alltid kos, men pass på. Har en kompis [...]Så selv om kompisen din er en lojal kjernekar og drar 200 kg og aldri har kjent noe som helst smerte, film deg selv og se på videoer / teknikkguider rundt om. Evt. kan du spørre her. I hear ya, bro. Treningspartneren min ser utrolig bra ut og er veldig muskuløs, men han gjør kvartbøy så det ljomer veggimellom... Han hater heldigvis ikke på mine dype Og har masse annet utrolig bra å komme med. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Spiller han fotball? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 halv pris på Driv+ og Superdupergain fra TN på G-max Forus... Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Mulig den har blitt postet her før, men fy fader som jeg lo. Haha. Musikken gjorde det bare enda bedre. 5 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 En god venn løftet omtrent sånn, skulderen hans er såpass fucked nå at han ikke får lov til å trene uten at en fysio står og ser på Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hahhaa, det må være det beste eg har sett på lenge. Fantastisk. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Vent, hva? Diagonal? I bunn? Er du vertikal i ryggen i bunnposisjon? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Er du vertikal i ryggen i bunnposisjon? Tenker du på horisontal når du sier diagonal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå