Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://fitnessblogge...kerundtsyndrom/

Don't get offended, det er humor. ;)

Ja, jeg lider vel kanskje av det en smule. ; ) Har jo litt mange øvelser. Til mitt forsvar prøver jeg å implementere knebøy og markløft i programmet, men vil ikke erstatte noen øvelser med det enda, da jeg tar så lite vekt på mens jeg trener teknikk. (Derav mange beinøvelser i tillegg til knebøy). Knebøy høres så lett ut når dere diskuterer det her, men jeg sliter virkelig med å få det til skikkelig. Bah!

Endret av Sapientia
Lenke til kommentar

Ja, jeg lider vel kanskje av det en smule. ; ) Har jo litt mange øvelser. Til mitt forsvar prøver jeg å implementere knebøy og markløft i programmet, men vil ikke erstatte noen øvelser med det enda, da jeg tar så lite vekt på mens jeg trener teknikk. (Derav mange beinøvelser i tillegg til knebøy). Knebøy høres så lett ut når dere diskuterer det her, men jeg sliter virkelig med å få det til skikkelig. Bah!

Hvis du ikke ønsker å ta "fullverdig" knebøy nå mens du trener teknikk, ville jeg erstattet den med bulgarske utfall. Kombinerer du bulgarsk utfall med f. eks glute bridge (som ikke krever like mye teknikk å lære, om du er ukjent med øvelsen), så trenger du ikke flere øvelser for lår/rumpe foreløpig. Evt. beinpress, men personlig synes jeg ikke noe om den øvelsen når du kan ta utfall. Ville dog prioritert knebøyteknikken høyt. Du skal likevel ha creds for at du terper teknikk :) Hva er det du synes er vanskelig?

Lenke til kommentar

Knebøy er vanskelig men også en av de beste øvelsene. Det krever TID og få inn god teknikk, men jo før jo bedre. Knebøy og frontbøy knuser alt. Og bruke tid på små øvelser uten og vite hvorfor du har de med i programmet er sløsing med tid og energi.

For og si det slikk er det mange som sliter med knebøy selv etter mange år med trening. Da har de gått glipp av mye bra resultater.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke ønsker å ta "fullverdig" knebøy nå mens du trener teknikk, ville jeg erstattet den med bulgarske utfall. Kombinerer du bulgarsk utfall med f. eks glute bridge (som ikke krever like mye teknikk å lære, om du er ukjent med øvelsen), så trenger du ikke flere øvelser for lår/rumpe foreløpig. Evt. beinpress, men personlig synes jeg ikke noe om den øvelsen når du kan ta utfall. Ville dog prioritert knebøyteknikken høyt. Du skal likevel ha creds for at du terper teknikk :) Hva er det du synes er vanskelig?

Takk for tips! Jeg tar et par sett knebøy med så og si ingenting av vekter på, før jeg trener beina skikkelig med andre øvelser etterpå.

Jeg sliter egentlig mest med å holde balansen i posisjonen nede. Detter bakover, men jeg har lært at man skal passe seg for å bøye seg for mye fremover også, så prøver å finne en mellomting/skjerpe balansen.

Lenke til kommentar

Hei

Er litt overvektig, men har tilgang på treningssenter på skolen

Er det noen enkle øvelser som jeg kan starte med som ikke krever mye kunnskap som vil få vekten til å falle

Jeg ville heller sett på kostholdet ditt. Treningen sekundært.

Takk for tips! Jeg tar et par sett knebøy med så og si ingenting av vekter på, før jeg trener beina skikkelig med andre øvelser etterpå.

Jeg sliter egentlig mest med å holde balansen i posisjonen nede. Detter bakover, men jeg har lært at man skal passe seg for å bøye seg for mye fremover også, så prøver å finne en mellomting/skjerpe balansen.

Står du bredt nok med bena og tærne pekende utover?

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

Står omtrent med en skulderbreddes avstand, med tærne pekende en liiten anelse utover. Bredere benstilling og enda mer utovertær jeg bør prøve?

Du kan stå bredere, ja. Det er litt vanskelig å si uten å se deg gjøre øvelsen, men som oftest vil det hjelpe hvis tyngdepunktet ditt blir så langt bak at du velter. Husk å bøye deg litt fremover også, du skal være diagonal, ikke vertikal i ryggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...