War Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Er vel teksten som er greia, og ikke mobbing av selve fyren Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Det bildet der er visstnok av en kar som var lam i beina en god stund Poenget består. Det er ikke mannen vi latterliggjør, det er fenomenet. Edit: noen var kjappere enn meg Endret 28. november 2012 av Anaio Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Kor mange her inne er det som trener legg forresten? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Kor mange her inne er det som trener legg forresten? Jeg trener baksiden med calf extentions. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hva er vitsen`? Kva trur du? 1 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Kva trur du? Eg ser heller ikkje vitsen. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Kva trur du? Det er så fantastisk god stemning i denne tråden Jeg tolket hvertfall spørsmålet ditt som "hvem trener legg isolert", noe jeg er enig i at sjeldent er nødvendig om man kjører mark og bøy. Hvorfor skulle man i så tilfelle det? Forøvrig omfavner den engelske betydningen av ordet "leg" hele beinet, og er ikke direkte oversatt "legg". Lenke til kommentar
War Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Kor mange her inne er det som trener legg forresten? Leggene går du på hele tiden så du vil "utholdenhets-trene" dem hele tiden så de ikke vokser. Før konkurranse kan man legge på legg og bruke de minst mulig. Dvs ta heis ike trapp osv, da kan du få noe masse som forsvinner med en gang man beveger seg rundt. Blir som å ta 9000 reps på biveps, hadde ikke vokst da heller. Men skal du først trene de så husk at akillesen er så seig at du må senke til ned under / stå på noe med tæra og holde vekten helt nede i sånn 5+ sek så gå opp. Selve senkingen skal ta sånn 15 sek. Står man å jokker som 99% så fjærer bare vektene i senen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Kva trur du? Det eneste jeg ser for meg er større legger, men det sørger jo uansett bøy og mark for... Det ser ut som det kun er styrketrenere her i tråden forutenom meg, Corey og Cefey som vil ha størrelse men selv ikke vi gidder å trene calves... Det er så fantastisk god stemning i denne tråden Styrkeløftere er som regel sure 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Leggene går du på hele tiden så du vil "utholdenhets-trene" dem hele tiden så de ikke vokser. Før konkurranse kan man legge på legg og bruke de minst mulig. Dvs ta heis ikke trapp osv, da kan du få noe masse som forsvinner med en gang man beveger seg rundt. Blir som å ta 9000 reps på biveps, hadde ikke vokst da heller. Men skal du først trene de så husk at akillesen er så seig at du må senke til ned under / stå på noe med tæra og holde vekten helt nede i sånn 5+ sek så gå opp. Selve senkingen skal ta sånn 15 sek. Står man å jokker som 99% så fjærer bare vektene i senen. Einig med du. Dei fleste får inn nok trening av legg som det er. Dei som trener legg isolert brukar stort sett feil teknikk. Det er gjerne den gjennomsnittlege person på senteret, som har fått eit program av ein PT. I tillegg er det ein ganske liten muskel, så endringar i prosent ein ville sett klare resultat av på større musklar vil ikkje nødvendigvis visast. For BB-konkurransar blir det noko anna, men i forhold til styrke så får leggane uthaldstrening kvar dag, samt at dei blir trent i beinøvingar. Styrkeløftere er som regel sure Moroklumpen! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg trener baksiden med calf extentions. Finnes det egentlig øvelser for framsiden av leggen? Lenke til kommentar
MenuM Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 trente legg i noen måneder, men har nå byttet program 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Finnes det egentlig øvelser for framsiden av leggen? Usikker. Man må i hvert fall dra tærne mot kneet for å trene den, så kanskje man kan tre foten inn i et håndtak som festes i en kabelmaskin. Lenke til kommentar
Sapientia Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Råd og tips? Jeg er ei jente på 21 som har trent styrke litt av og på i en periode nå. Trener fortsatt hele kroppen, tre økter i uka, og tenker å fortsette med helskroppsprogram til jeg er tilbake der jeg var før sommeren. Trener RYP- grunnprogram med litt variasjon. Tar knebøy, beinpress, bulgarske utfall/stående hoftestrekk i apparat (varierer). Nedtrekk, sittende roing, skråbenk, arnoldpress, bicepscurl, tricepspress og planke + div. mageøvelser. Er kanskje litt random sammensatt, jeg har bare prøvd meg litt frem. Noen drastiske feil, eller høres det ok ut å fortsette slik en periode til? Og noen fikse måter å få lurt inn litt teknikk på markløft? Leser veldig mye av hva dere skriver her, men er ikke så flink til å komme med innspill selv. Endret 28. november 2012 av Sapientia Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Råd og tips? Jeg er ei jente på 21 som har trent styrke litt av og på i en periode nå. Trener fortsatt hele kroppen, tre økter i uka, og tenker å fortsette med helskroppsprogram til jeg er tilbake der jeg var før sommeren. Trener RYP- grunnprogram med litt variasjon. Tar knebøy, leg press, bulgarske utfall/stående hoftestrekk i apparat (varierer). Nedtrekk, sittende roing, skråbenk, arnoldpress, bicepscurl, tricepspress og planke + div. mageøvelser. Er kanskje litt random sammensatt, jeg har bare prøvd meg litt frem. Noen drastiske feil, eller høres det ok ut å fortsette slik en periode til? Og noen fikse måter å få lurt inn litt teknikk på markløft? Leser veldig mye av hva dere skriver her, men er ikke så flink til å komme med innspill selv. Vil du få resultater om du sporadisk velger øvelser uten å sette kosthold og trening i system? Sannsynligvis ikke. Lenke til kommentar
Sapientia Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Har jeg sagt at jeg ikke tenker på kosthold - nei. Jeg har forsøkt å lage et system på øvelsene og lese meg opp på teori, men jeg søker mer enn gjerne tips fra folk med mer erfaring enn meg. Når du trener alene må man ty til forum for å få innspill på hva du gjør. Edit: Problemet mitt er vel egentlig at jeg har lyst til å trene markløft og, men føler det blir litt over the top mye på en økt? Kanskje bytte ut øvelser med markløft en økt i uka til jeg har teknikken inne? Endret 28. november 2012 av Sapientia Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Har jeg sagt at jeg ikke tenker på kosthold - nei. Jeg har forsøkt å lage et system på øvelsene og lese meg opp på teori, men jeg søker mer enn gjerne tips fra folk med mer erfaring enn meg. Når du trener alene må man ty til forum for å få innspill på hva du gjør. I utgangspunktet bør du kjøre samme program med spesifikke øvelser over en periode for å kunne måle fremgang. Baseøvelser bla bla bla. Dette sammen med et proteinrikt kosthold vil gi resultater over tid. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Usikker. Man må i hvert fall dra tærne mot kneet for å trene den, så kanskje man kan tre foten inn i et håndtak som festes i en kabelmaskin. Det er vel bare sener og ikke noen muskler å trene foran der? Det må i alle fall være bortkastet tid, enten man trener for styrke eller muskelvekst. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hvorfor jeg trener legger? Derfor: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå