€uropa Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 http://fitnessblogge...246965925417366 Slipper å løfte med denne. Det finnes mange slike RM-kalkulatorer, men de er i beste fall veiledende. Så det er ikke helt lovlig å fortelle alle at du klarer 100 kg når du egentlig klarer 90 kg fem ganger. Men erfaringsmessig klarer i hvert fall jeg litt mer enn en slik kalkulator sier. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 I dag så jeg en som tok "markbøy": Han starta med stanga på midja, og bøyde seg ned i knærne mens han på klumsete vis prøvde å føre stanga ned langs lårene, over knærne og ned på bakken. Ryggen var i samme posisjon hele tiden (kanskje ikke så lett å se for seg). Er dette en øvelse? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Tyngste manualen er på 40kg, så får ikkje testa 1RM, må bli 20RM isåfall Har 90 der jeg trener, men tar ikke droppsett med de etter bicps-curl. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Foreløpig trener jeg fullkropp 3 ganger i uka, som regel man-ons-fre. Men merker at det begynner og stagnere litt, mest sannsynelig fordi jeg begynner og bli overtrent i visse muskler:P Så da er spørsmålet: Burde jeg gå ned til å trene feks biceps/rygg 1 gang i uka, eller kan jeg ta en dag ekstra pause og kjøre fullkropp 2 ganger i uka? Eller ingen av disse delene? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Prøvd å kjøre deload en uke? Kutte feks 20% på vektene for å spare kroppen en liten stund. Da får du litt restitusjon, og kanskje det lille du trenger for å fortsette. Funker for mange. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Enig med over as, uke fri og 25% ned så ta det derifra er det du trenger. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ny PR i mark i dag. 150kg ble reist fra gulvet. 6 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Å då kjenner du 0-smerte? Smerte i starten ja. Men ikke la litt smerte stoppe opp for et supert grep. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg har to spm som dere med peil kanskje kan svare på.. Nr 1, når jeg trener den triceps extension varianten som alltid blir anbef her inne knaser/knekker det i venstre skuler, en gammel slitasjeskade, Noe ubehag er det, men ikke vondt, er dog redd for at det skal bli værre. skal jeg da A. droppe øvelsen B. Fortsette med den men bare gå ned i vekt eller C. Druse på som i alt anna Nr2, jeg har i det siste gått betydlig opp i biceps-curl styrke, men opplever at på undersiden av underarmen så gjør det ganske vondt i en sene elns, samme spm her igrunn.. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg har to spm som dere med peil kanskje kan svare på.. Nr 1, når jeg trener den triceps extension varianten som alltid blir anbef her inne knaser/knekker det i venstre skuler, en gammel slitasjeskade, Noe ubehag er det, men ikke vondt, er dog redd for at det skal bli værre. skal jeg da A. droppe øvelsen B. Fortsette med den men bare gå ned i vekt eller C. Druse på som i alt anna Nr2, jeg har i det siste gått betydlig opp i biceps-curl styrke, men opplever at på undersiden av underarmen så gjør det ganske vondt i en sene elns, samme spm her igrunn.. Når jeg kjører triceps ext. med tau beveger jeg ikke skulderen. Jeg vil også anbefale deg å ta ekstra omega 3 for smøring av ledd. For curls kan du prøve upside-down curls eller hammercurls og se om det hjelper. Evt. kan du gå ned på vekt. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Jeg har to spm som dere med peil kanskje kan svare på.. Nr 1, når jeg trener den triceps extension varianten som alltid blir anbef her inne knaser/knekker det i venstre skuler, en gammel slitasjeskade, Noe ubehag er det, men ikke vondt, er dog redd for at det skal bli værre. skal jeg da A. droppe øvelsen B. Fortsette med den men bare gå ned i vekt eller C. Druse på som i alt anna Nr2, jeg har i det siste gått betydlig opp i biceps-curl styrke, men opplever at på undersiden av underarmen så gjør det ganske vondt i en sene elns, samme spm her igrunn.. Dersom du ligger på benk kan det være dårlig spenn, at du ikke får skuldrene nedi benken og holder de der. Endret 26. november 2012 av joakimz Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Er det nokon andre øvingar det er essensielt å teste 1RM i utenom; knebøy, benkpress og markløft? Tenkte litt på militærpress kanskje? Ikke noe vits med mindre du skal konkurrere i styrkeløft. Men skader for all del ikke, kan vært greit og se hvor du ligger hen - å legge opp progresjonen deretter. Kan også testes i pullups. Endret 26. november 2012 av joakimz Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Takker Thor, hyggelig å høre så gratz til oss begge med vel bestått eksamener. For øvrig så nådde jeg et annet milepæl drøyt lenge før jeg selv antok det, er på min 8 uke med 6-split som innebærer ca. 60 min styrke + 20 min kardio etterpå mandag-lørdag, når jeg startet i Sept veide jeg 66 nå er det 70-71, fortsatt smertefri skulder og motivasjonen/Treningsviljen blir bare større og større når til og med instruktørene spør hva faen jeg trøkker i meg for tiden. Målet var egentlig 70 til jul og 75 til sommer, men er nå oppjustert til 72-73 til jul så tar jeg det derifra. Liv/hofte har ikke gått opp og jeg målte % i et metabolsk kammer både i mai, september og skal måle i slutten av Desember, så rimelig spent nå som jeg kjøpte god gammeldags kreatin idag i tillegg, tviler på at jeg responderer på det men nå er det absolutt alle monner som kan dra, skal faen meg dra. Joh! Onsdag står pokker meg styrketrening på agendaen hvor vi skal bli filmet og undervist av Espen Tønnensen sjæl, dette ser jeg sykt fram til da jeg forhåpentligvis kan perfeksjonere teknikken min. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Enig i at 1RM har ikke noe for seg sånn egentlig med mindre man driver styrkeløft. Skjønner hva alle mener. Men man skal ikke nekte for at å vite hva 1RM er greit å vite når man snakker trening med folk til dagligdags. Blir for komplisert å si "ja jeg kjører 5 sett med 90kg, 5 repetisjoner" Og så kjører den andre "3 sett med 85kg og 10 reps". Hvem løfter mest? Nå er tallene dratt ut av ræva, men dere skjønner tankegangen. Greit å kunne si "Tar XXX i knebøy" for eksempel, og ikke minst for å måle framgang på flere måter. In other news, så er jeg fornøyd med meg selv den siste tiden, klarer å holde meg ganske disiplinert med både trening og kosthold. Ser små forandringer. Øker i styrke, og sakte men sikkert går litt av de overflødige kiloene bort. Har kuttet ut benkpress, til fordel for push-ups. Følger en app på mobilen, som setter opp sett og reps, som jeg følger hver treningsøkt. Ser klar forbedring. Første målet er 50 sammenhengende pushups, og ifølge appen er jeg snart halvveis. Stor forbedring, når jeg startet på 15. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Rettelse: Er ikke vits med mindre en konkurrerer i en styrkeidrett. Og så, spiller det noen rolle hva man sier til andre? Tar man 10 reps med 140kg i knebøy skjønner alle at man er sterk, om det er poenget. Hvorfor så mye sammenligning hele tiden; Man trener vel for seg selv, ikke for andre? Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Jeg satset mot NM i 1xRM og endte opp på sykehuset og armen i fatle i 6 måned med en beskjed at jeg aldri kunne trene styrke igjen og anset meg som heldig hvis jeg slapp unna smerter i resten av mitt liv, jeg savner det å løfte mye for sportens skyld men nekt å risikere belastningtrening. Endret 26. november 2012 av Dukien 2 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Rettelse: Er ikke vits med mindre en konkurrerer i en styrkeidrett. Og så, spiller det noen rolle hva man sier til andre? Tar man 10 reps med 140kg i knebøy skjønner alle at man er sterk, om det er poenget. Hvorfor så mye sammenligning hele tiden; Man trener vel for seg selv, ikke for andre? Trener fordi jeg synes det er fint å ikke være lik alle andre, i tillegg er det jo digg for jentene som skal se meg naken at jeg har en bra kropp. edit: i tillegg er det jo veldig morsomt, og det er viktigst. Endret 26. november 2012 av Akse Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Prøvd å kjøre deload en uke? Kutte feks 20% på vektene for å spare kroppen en liten stund. Da får du litt restitusjon, og kanskje det lille du trenger for å fortsette. Funker for mange. Ja får prøve det! Men du mener ikke at å trene fullkropp 3 ganger i uka kan være for mye? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Trener fordi jeg synes det er fint å ikke være lik alle andre, i tillegg er det jo digg for jentene som skal se meg naken at jeg har en bra kropp. edit: i tillegg er det jo veldig morsomt, og det er viktigst. Det fungerer den andre veien også. Det første jeg spør ei jente om på byen er "Do you even lift?" Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Trener fordi jeg synes det er fint å ikke være lik alle andre, i tillegg er det jo digg for jentene som skal se meg naken at jeg har en bra kropp. edit: i tillegg er det jo veldig morsomt, og det er viktigst. Ja, men da trener du for egen del. Ikke for å kunne sammenligne løftene dine med noen andre. Jeg satset mot NM i 1xRM og endte opp på sykehuset og armen i fatle i 6 måned med en beskjed at jeg aldri kunne trene styrke igjen og anset meg som heldig hvis jeg slapp unna smerter i resten av mitt liv, jeg savner det å løfte mye for sportens skyld men nekt å risikere belastningtrening. Skulder? Hvordan er den nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå