Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mine erfaringer fra RYP er;

- Mye sterkere, Gikk fra å såvidt klare 10reps på 20kg i benk, til å løfte 35 2x5 uten store problemer. økte også en god del i knebøy, trodde aldri jeg skulle klare 150kg, men når det først kom til det var det ikke så ille.

 

6290391[/snapback]

150kg i knebøy! Det er jo usaklig mye for en som kun tar 35kg i benk.

6290605[/snapback]

Dette reagerte jeg på å!! Hvordan ser kroppsformen din ut?

6291330[/snapback]

Hvis man tar 150kg i knebøy pleier man ikke å være så liten, og en som ikke er ekstremt liten tar mer enn 35kg i benken!

 

Det der stussa jeg litt på...

6291369[/snapback]

hehe, det er snakk om benkpress m. hantler ;) I vanlig benk vet jeg ikke hvor mye jeg ligger på nå, men er en god del mer enn 35kg.
Lenke til kommentar
hehe, det er snakk om benkpress m. hantler ;) I vanlig benk vet jeg ikke hvor mye jeg ligger på nå, men er en god del mer enn 35kg.

6291815[/snapback]

150kg i skikkelige knebøy er fortsatt mye for en på 18.

6292115[/snapback]

 

naa naa, jeg er 15 og tar 90x5x5. Har trent knebOy ca 2 maaneder.

 

polske tastatur :mad:

Lenke til kommentar
Folk tar jo knebøy ganske forskjellig og da, selv er jeg tilhenger av "ass to the grass". Har vært støl i alt man kan være støl i i føttene siden jeg trente på torsdag nå faktisk  :w00t: Gleder meg til neste økt.

 

150 i bøy er dritbra, keep up the good work  :thumbup:

6293824[/snapback]

Du skal nesten helt ned, men ikke slik at du får knekk i ryggen. Det er livsfarlig på tunge løft.

Lenke til kommentar

Det er igrunn ikke noe fasitsvar på hvor mye muskelmasse og styrke du mister av å ikke trene en periode. Det avhenger mye av kost, aktivitet, psykiske forhold osv.

 

Husker bb.com hadde en artikkel om en rimelig bra trena kar som hadde treningspause i 4uker, og under denne perioden gikk han ned 3-4% overall prestasjon på trening. Dette var visstnok pga høyt inntak av proteiner og flerumettet/umettet fett i denne 4 ukers perioden.

 

I ditt tilfelle siden du har vært syk, har du kanskje hatt dårligere matlyst og mindre aktivitetsnivå, så da kan du nok ha gått ned litt. At du må begynne helt på bunn er nok veldig lite sannsynlig, men avhenger av hvor god form du hadde før du ble syk ;)

Lenke til kommentar

Tror de andre ville ha svart;

 

1. Spis mye mat! Gå i kalori-overskudd, da kan man bygge muskler. Spis proteiner (kjøtt, fugl, fisk).

 

2. Tren øvelser som ikke bare trener en muskel, men tren øvelser som trener en stor del av kroppen (markløft, knebøy etc.)

 

Og dette var alt jeg kunne bidra med i dag... :blush:

Endret av Pellikan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...