Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Har tenkt å prøve å bli litt bedre på jogging o.l. i løpet av sommeren. Om jeg sykler i tillegg, vil det bare ødelegge eller?

6278165[/snapback]

Sykling og jogging har til felles at dine resultater bygger ganske mye på kondisjon. Trener du med sykling får du bedre kondisjon til neste joggetur. Tenk slik, hvertfall før du har tenkt deg til OL i sykling :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å prøve å bli litt bedre på jogging o.l. i løpet av sommeren. Om jeg sykler i tillegg, vil det bare ødelegge eller?

 

Gymlæreren sa noe om at det ikke var bra og drive med begge deler. Men det gjelder kanskje bare for folk som driver litt mer seriøst? blir bare så utrolig lei av jogging etter hvert..må ha noe variasjon.

6278165[/snapback]

Er bra å forandre på det blir lei av det samme hele tiden, bytte litt på det gjøre det du har lyst til etter behovet for å bevege deg. Du har mest ut av treninga nå du ser på det som lyst, ska jo ikke bare være et slit. Bytte på treningsløyper er bra det å, gå i fjellet er nå fin aspredelse fra vanlig trening. Har utallige variasjoner av løyper å jogge, gå og sykkle igjennom. I tillegg så går vi en gjeng på nye fjelltopper hele sommeren igjennom, god trim å gå på fjellet. Kondis bygger du å med å svømme, er bare hva du har satt som mål som bestemmer hvilken kondisjons idrett du sattser mest på. For bedre form så er det beste å variere med flere idretter, da får du mest glede av treninga, formen blir bedre og du trener flere muskler og finner kansje noe du vil sattse mer på.

 

TRENING SKA VÆRE MORRO OG ET helvetes SLIT :p

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
Mener noen at man får mer ut av treningen da i betydningen at man forbrenner mer kalorier/fett?

6280893[/snapback]

Får mer ut av trening? E nu vel alt etter innsats, men beste måte å forbrenne fett er nå å ligge rundt 100- 120 hjerteslag i minuttet over tid da forbrenner du mest fett i teorien. Men ska du ha så mye så mulig ut av treninga så bør du lære deg å spise riktig, er vel snareste og eneste vei før å utnytte treninga fullt ut.

Lenke til kommentar
Mener noen at man får mer ut av treningen da i betydningen at man forbrenner mer kalorier/fett?

6280893[/snapback]

Det er vel i utgangspunktet noen aktiviteter som er bedre enn andre når det gjelder å forbrenne fett. Men gjennom disse aktivitetene bruker man bare en viss gruppe muskler, og får også trimmet bort fettet på enkelte deler av kroppen (fettransporten mellom kroppsdelene er ikke så god). Derfor er det smart å variere treningen, for å bruke alle musklene og dermed få bort mer fett.

Lenke til kommentar
Ingen regler der såvidt jeg har hørt. Noen mener de får mer ut av trening etter fyll, jeg mener jeg ikke klarer det så bra som i helt edru tilstand. Teoretisk sett så skal det ikke være like lett å gjøre det bra hvis leveren fremdeles prosesserer alkohol.

6280749[/snapback]

 

var den kommentaren jeg tenkte på. Mener noen at man får mer ut av treninga kun fordi man har vært full dagen før? Uavhengig av aktivitet altså.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Kunne noen tenkt seg å lage en kjapp ukesplan for meg? Jeg tenker på å begynne med litt styrketrening. Ja jeg har bare manualer, så jeg må greie meg med det.. og pushups ol. Jeg har en skade i håndleddet også som gjør at jeg ikke kan løfte såå altfor tungt. Har ikke trent på årevis nå, og vekten min har liksom stått stille, mens høyden har økt. :nei: Jeg er 16år. Vil altså gå opp i vekt.

 

 

Mvh. Ev1BL

Lenke til kommentar
Mener noen at man får mer ut av treninga kun fordi man har vært full dagen før? Uavhengig av aktivitet altså.

6281165[/snapback]

Har i alle fall pratet med flere som mener det er deilig å trene etter fyll, men jeg ordla meg kanskje litt feil da jeg sa at de fikk mer ut av treningen. Det er ikke noe hinder å ha vært full dagen før, så lenge du er i stand til å gjennomføre øvelsene.

Lenke til kommentar

Har trent en god stund nå, for det meste styrke, ikke så mye kondisjonstrening. Dette klarer jeg foreløpig:

 

100 + sit-ups

70 push-ups

7 pull-ups

 

Og tar daglig 10 løft på hver arm med manualer på 17,5 kg. Noen som vet hvordan jeg kan forbedre bicepsene mine? Altså omkrets, og styrke? Hvor mange repetisjoner, antall kg osv.

Maksimum kilo som går på manualene mine er 17,5 kg, så får ikke økt vekten noe mer, så i det siste har jeg følt at musklene mine ikke har hverken økt i omkrets eller styrke, har jeg kommet til et absolutt "stoppunkt" elns?

Skal sies at jeg bare er 15 år, fyller 16 i sommer. Vil alderen ha noen som helst betydning for at jeg ikke kan bli sterkere ?

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar

Er vel bare å ta et par raske søk på nett angående alkohol og trening. Sier seg selv at alkohol ikke er bra for trening, uansett hvor mye du vrir og vrenger på det. Alkoholen har en ødeleggende effekt på resitusjonen din og du vil nok miste litt av treningsfrekvensen på den neste treningen. Ville også drukket endel vann etter en evt. fyllekule.

Lenke til kommentar
Har trent en god stund nå, for det meste styrke, ikke så mye kondisjonstrening. Dette klarer jeg foreløpig:

 

100 + sit-ups

70 push-ups

7 pull-ups

 

Og tar daglig 10 løft på hver arm med manualer på 17,5 kg. Noen som vet hvordan jeg kan forbedre bicepsene mine? Altså omkrets, og styrke? Hvor mange repetisjoner, antall kg osv.

Maksimum kilo som går på manualene mine er 17,5 kg, så får ikke økt vekten noe mer, så i det siste har jeg følt at musklene mine ikke har hverken økt i omkrets eller styrke, har jeg kommet til et absolutt "stoppunkt" elns?

Skal sies at jeg bare er 15 år, fyller 16 i sommer. Vil alderen ha noen som helst betydning for at jeg ikke kan bli sterkere ?

 

Takker på forhånd.

6288106[/snapback]

 

Muskler vokser ikke uten hvile. Så 10 rep hver dag har liten hensikt.

 

Jeg mener du bør ta manualene 2 ganger i uka, 2 dager hvile mellom dagene - 10 rep (Antall løft) 3 ganger, med en liten pause mellom hver økt, slik som jeg har forstått det får man mest ut av treningen på den måten.

Lenke til kommentar
Har trent en god stund nå, for det meste styrke, ikke så mye kondisjonstrening. Dette klarer jeg foreløpig:

 

100 + sit-ups

70 push-ups

7 pull-ups

 

Og tar daglig 10 løft på hver arm med manualer på 17,5 kg. Noen som vet hvordan jeg kan forbedre bicepsene mine? Altså omkrets, og styrke? Hvor mange repetisjoner, antall kg osv.

Maksimum kilo som går på manualene mine er 17,5 kg, så får ikke økt vekten noe mer, så i det siste har jeg følt at musklene mine ikke har hverken økt i omkrets eller styrke, har jeg kommet til et absolutt "stoppunkt" elns?

Skal sies at jeg bare er 15 år, fyller 16 i sommer. Vil alderen ha noen som helst betydning for at jeg ikke kan bli sterkere ?

 

Takker på forhånd.

6288106[/snapback]

 

Muskler vokser ikke uten hvile. Så 10 rep hver dag har liten hensikt.

 

Jeg mener du bør ta manualene 2 ganger i uka, 2 dager hvile mellom dagene - 10 rep (Antall løft) 3 ganger, med en liten pause mellom hver økt, slik som jeg har forstått det får man mest ut av treningen på den måten.

6289036[/snapback]

 

Vel, siden du ikke har større vekter kan du jo utføre dem mer strikt. bruke en eventuell sofarygg til å kjøre scottcurl.

Lenke til kommentar
Har trent en god stund nå, for det meste styrke, ikke så mye kondisjonstrening. Dette klarer jeg foreløpig:

 

100 + sit-ups

70 push-ups

7 pull-ups

 

Og tar daglig 10 løft på hver arm med manualer på 17,5 kg. Noen som vet hvordan jeg kan forbedre bicepsene mine? Altså omkrets, og styrke? Hvor mange repetisjoner, antall kg osv.

Maksimum kilo som går på manualene mine er 17,5 kg, så får ikke økt vekten noe mer, så i det siste har jeg følt at musklene mine ikke har hverken økt i omkrets eller styrke, har jeg kommet til et absolutt "stoppunkt" elns?

Skal sies at jeg bare er 15 år, fyller 16 i sommer. Vil alderen ha noen som helst betydning for at jeg ikke kan bli sterkere ?

 

Takker på forhånd.

6288106[/snapback]

Jeg ville gått til innkjøp av mer vekt på manualene, evt. ta tyngre øvelser, som Hyrlen foreslår. Og prøv sit-ups, push-ups osv med variasjoner.

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med grunnprogrammet til RYP, og dette var 6 deilige uker.

Dette er et program jeg på det varmeste annbefaler, kansje mest for nybegynnere da det mot slutten blir usakelig tungt dersom man allerde løfter relativt tunge vekter. Men for nybegynnere er det veldig bra! Jeg er selv en nybegynner innen trening, og har kun hodt på i ca 4mnd.

 

Mine erfaringer fra RYP er;

- Mye sterkere, Gikk fra å såvidt klare 10reps på 20kg i benk, til å løfte 35 2x5 uten store problemer. økte også en god del i knebøy, trodde aldri jeg skulle klare 150kg, men når det først kom til det var det ikke så ille.

- proteiner er et must, hadde ikke klart å gjennomføre uten det ekstra "boostet" jeg fikk fra det.

- Spis mye mat, ofte!

- Ungå store fyllekuler, var hardt å begynne på igjen på en mandag dersom jeg hadde vært på fylla i helga, merka det veldig godt.

- Lær deg riktig løfteteknikk, mye lurere å ta seg god tid til å lære det, enn å dra på seg unødvendige, og vonde skader grunnet feil teknikk. Hvertfall når det er snakk om veldig tunge løft.

 

Altialt er jeg storfornøyd med dette programmet, og anbefaler det på det sterkeste!

Jeg skal nå begynne på "RYP - Ekstrem muskelvekst", og ser veldig frem til det. :thumbup:

Lenke til kommentar
Mine erfaringer fra RYP er;

- Mye sterkere, Gikk fra å såvidt klare 10reps på 20kg i benk, til å løfte 35 2x5 uten store problemer. økte også en god del i knebøy, trodde aldri jeg skulle klare 150kg, men når det først kom til det var det ikke så ille.

 

6290391[/snapback]

150kg i knebøy! Det er jo usaklig mye for en som kun tar 35kg i benk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...