Kevlar Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Jeg har ingenting imot at gymtimene brukes på generell idrett, hvor man toucher innom litt forskjellig. Sannsynligvis bedre for folkehelsa at man introduserer elever for så mange idretter man klarer, så finner nesten alle en de liker etterhvert (jeg oppdaget f.eks at jeg er helt sykt god i innebandy på skolen, som jeg har hatt mye glede av senere) Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Først og fremst få inn mer gym i skolen, så det faktisk blir tid til å kunne sette seg inn i emnene. 1 time i uken på VGS (dersom du ikke har valgfag) er bare helt latterlig. Da blir det bare til at en får skrape i overflaten. 1 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 1 time? Har ikke alle to timer gym i uka? Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 2 år siden jeg gikk ut av vgs nå, men mener vi bare hadde 1 time. Husker det fordi de vanlige skulkerne faktisk pleide å komme til gymtimene, da dersom du går glipp av "et par" timer er du plutselig oppe i farlig høy fraværsprosent. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 1 økt på VGS er jo som regel 90 timer, som er en "dobbeltime" når vi snakker ungdomskole-timer. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Tror vi hadde 70-minutters økter, men jeg skal ikke henge meg opp i det. Bottom line, ingen hadde tatt skade av litt mer fysisk aktivitet i hverdagen, og siden mange ikke klarer å ta initiativet selv trengs det kanskje at skolen pusher på (?) Jeg vet i alle fall at jeg hadde satt pris på det! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Mens jeg ville for alt i verden ha bort gym på vgs, hvertfall om en går studiespes. Hatet det som pesten, selv om det var en lett 6'er. Det er imo for sent å få folk til å like gym når en er 16-18 år, det fører ofte til at noen ender opp med å skulke veldig mye som igjen går utover karaktersnittet, fravær o.l. Syns regelrett synd på de få som slet så mye med selvbildet at de valgte og ikke dukke opp til de timene. Nei, om en vil ha mye fysisk aktivitet bør en velge idrett/ha det som valgfag. Lenke til kommentar
_Pioneer_ Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Hvilke triceps øvelser liker folket best? Synes rope extension er veldig god, kjenner virkelig tricepsen får kjørt seg på den øvelsen. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Jm-press, smal benk, dips og franskpress (lord rippetoe-versjonen). Jepp, jeg trenger variasjon. Aldri prøvd rope extension da, hm. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Jeg har hatt en lang pause med trening nå, men starter styrke igjen nå. Boxing er veldig effektivt trening Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 1 økt på VGS er jo som regel 90 timer, som er en "dobbeltime" når vi snakker ungdomskole-timer. Det er lange økter. Vi hadde som regel økter på 90 minutter i tillegg til 20 minutter i garderoben. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Hvilke triceps øvelser liker folket best? Synes rope extension er veldig god, kjenner virkelig tricepsen får kjørt seg på den øvelsen. Rope extention er noe av det råaste, så fremt ein utfører den riktig og ikkje bruker heile kroppen for å dra ned ropen:) Om ein konser på å dra mest "ut til siden", altså, "ned" og "til siden", så blir den øvelsen 10xråare enn ellers. Men då må ein litt ned i vekt. Eller small benk heilt fantastisk øvelse. Og eg liker "One-arm cable extension", då kjører eg over/under/side-grep for å få kjørt triceps fullstendig Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Enda en god grunn til å trene Muscular young men may live for longer How muscular you are as a teenager may predict how long you live, at least if you are a man.Swedish experts who tracked more than a million teenage boys for 24 years found those with low muscle strength - weaker leg and arm muscles and a limp grip - were at increased risk of early death. [...] Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Hvilke triceps øvelser liker folket best? Synes rope extension er veldig god, kjenner virkelig tricepsen får kjørt seg på den øvelsen. http://vimeo.com/25983467 1 Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Hvilke triceps øvelser liker folket best? Synes rope extension er veldig god, kjenner virkelig tricepsen får kjørt seg på den øvelsen. Lying Triceps Extension a.k.a. Skullcrushers a.k.a. franskpress. Som i videoen over. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Denne! Men det er fordi det er den eneste jeg har prøvd ... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Er det ikkje sånn at triceps pushdown, som rope extension, ikkje tar alle hovud på triceps? JM-press og franskpressen ala Rippetoe er mine favorittar. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Triceps pushdown gir en syk pump da Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Decline EZ Bar Triceps Extension er min fav! Men jeg har ikke prøvd Skullcrushers. Bruker å kjøre Decline EZ bar triceps extension også triceps pushdown rett etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå