BMWCoupeFtw Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Jeg er forøvrig bare 70ish kg så trenger ikke et kg proteiner. Har 48gram nå og fyller på resten klokka sju med en 200grams kyllingfilet og en liter helmelk med en scoop oboy oppi Det er fantastisk hvor mye mer man klarer å drikke når det er litt oboy oppi Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Driver fortsatt med en relativt stor gymoppgave, hvor jeg i tillegg har fått to spørsmål: Hva vil det si og sette seg relevante mål for treningen? Hva er de grunnleggende prinsippene for trening? Ettersom både jeg og de fleste andre her driver med styrketrening vil jeg gjerne ha deres meninger og synspunkter. Søker jeg på disse setningene får jeg som oftest for kondisjon og diverse sider som aldri har hørt om knebøy eller markløft. (Satt på spissen). Noen som har tips eller innspill? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Jeg har ingen tips, men jeg vil meddele at jeg er veldig glad for at jeg er ferdig med videregående og alle tulleoppgavene jeg fikk der. 2 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Er det og/å-feil i oppgaveteksten? For noen diffuse jallaspørsmål. Grunnleggende prinsipp er progresjon. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 I gymfaget må man svare det som står i boka/ det læreren trur. Kommer man med myo-rep stryker man. 4 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Ganske vage og dårlige spørsmål, men er dessverre det jeg har fått. Ingen stor fan av teori i gym ettersom jeg har fått så elendige oppgaver uten mye mening, Får vel sjekke gymboka i morgen, War. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Driver fortsatt med en relativt stor gymoppgave, hvor jeg i tillegg har fått to spørsmål: Hva vil det si og sette seg relevante mål for treningen? Hva er de grunnleggende prinsippene for trening? Ettersom både jeg og de fleste andre her driver med styrketrening vil jeg gjerne ha deres meninger og synspunkter. Søker jeg på disse setningene får jeg som oftest for kondisjon og diverse sider som aldri har hørt om knebøy eller markløft. (Satt på spissen). Noen som har tips eller innspill? Hvis læreren din er en kamerat av meg, så kan du godt skrive om myoreps 'n shiet. Da får du 6er. Relevante mål bør du vite, så aktiv som du er her i tråden. Hvor mye tror du du klarer forbedre deg i en egentreningsperiode eller hva det er? (Videregående, antar jeg, siden du får slike oppgaver) Grunnleggende prinsipp for trening som Kevlar sa, er realistisk progresjon, økt belastning. Egentlig. I boka di står det sikkert at du må spise mye salat og ikke gå under 90 i bøy så du ikke ødelegger knærne. Og at kreatin er usunt for deg. Og at ingen trenger proteintilskudd. For du trenger bare 20 gram for dagen. Eller noe. Har iallfall selv aldri sett noe fornuftig i pensumbøker fra u.skolen og vgs. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Driver fortsatt med en relativt stor gymoppgave, hvor jeg i tillegg har fått to spørsmål: Hva vil det si og sette seg relevante mål for treningen? Hva er de grunnleggende prinsippene for trening? Spør du om dette fordi du ikke skjønner spørsmålene eller fordi du ikke vet svaret? (Eller for å påpeke at læreboken/oppgaven er flink til å stille diffuse spørsmål?) Ettersom både jeg og de fleste andre her driver med styrketrening vil jeg gjerne ha deres meninger og synspunkter. Søker jeg på disse setningene får jeg som oftest for kondisjon og diverse sider som aldri har hørt om knebøy eller markløft. (Satt på spissen). Noen som har tips eller innspill? Det er ikke så rart du ikke finner så mye. Det er nok ganske mange som finner det merkelig at innholdet i "Den store Treningstråden" sikkert er 95% styrketrening.. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Glad jeg er ferdig med alt som heter gym på skolen ja. Et mareritt og delta, rett og slett fordi kunnskapen på skolen hører til ifra 1800-tallet. De vet ikke en dritt selv, så lenge de løper og går på ski, og tar noen sit-ups - så vet de alt. Endret 20. november 2012 av joakimz 5 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Jeg ELSKET gym, men jeg hadde en ålreit lærer. Noen har flaks Lenke til kommentar
Liquefy Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Har det noe å si hvilken melk man drikker? Jeg drikke ca 1 liter Hel melk hver dag, men har hørt at det er like mange proteiner i lett melk og den er sunnere? Er dette sant, er det bare og drikke mye melk? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 H melk er best og sunnest. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Sunn er så relativt. Siden 97% her inne (grovt antatt) spiser forlite kcal VS målsettingen så er vel H-melka best Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Ja, det er latterlig. Tenk, hvor vi (jeg, hvertfall) hadde vært med ordentlig styrketrening i gymmen. Starting Strength i 3 år, liksom... Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Kontra 1 time styrke og resten kasta bort på latterlige "lag" idretter som basket osv ? Nei nå må du gi deg Broseph... Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Kontra 1 time styrke og resten kasta bort på latterlige "lag" idretter som basket osv ? Nei nå må du gi deg Broseph... Hæ? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Eksempel på en dags kaloriinntak. Tar multivitamin og omega 3 i tillegg. Oh, hadde faktisk en donut også, når jeg tenker meg om. Lasagnen er for så vidt hjemmelaget, og det er ca 500g, så det stemmer nok ikke helt. Endret 20. november 2012 av Akse Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Driver fortsatt med en relativt stor gymoppgave, hvor jeg i tillegg har fått to spørsmål: Hva vil det si og sette seg relevante mål for treningen? Hva er de grunnleggende prinsippene for trening? Ettersom både jeg og de fleste andre her driver med styrketrening vil jeg gjerne ha deres meninger og synspunkter. Søker jeg på disse setningene får jeg som oftest for kondisjon og diverse sider som aldri har hørt om knebøy eller markløft. (Satt på spissen). Noen som har tips eller innspill? Sette seg relevante mål for treningen sier vel seg selv? Hvis ikke: Hvilken trening er det snakk om, og hva ønsker du å få ut av den og jobbe mot? På det andre spørsmålet får du prøve å lese litt i læreboka di. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Ja, det er latterlig. Tenk, hvor vi (jeg, hvertfall) hadde vært med ordentlig styrketrening i gymmen. Starting Strength i 3 år, liksom... Vel, nå er det umulig for skolene å skreddersy et undervisningsopplegg for absolutt alle elever. Dessuten, gymtimene i skolen er til for å introdusere elevene til flere idretter samt gi dem et grunnleggende fysisk nivå. Det er ikke skolens ansvar at du skal få spesialisere deg, det kan du gjøre på fritiden. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Vel, nå er det umulig for skolene å skreddersy et undervisningsopplegg for absolutt alle elever. Dessuten, gymtimene i skolen er til for å introdusere elevene til flere idretter samt gi dem et grunnleggende fysisk nivå. Det er ikke skolens ansvar at du skal få spesialisere deg, det kan du gjøre på fritiden. Greit, Mr. Flisespikker (flis, harr harr). Poenget mitt var bedre kunnskap hos lærere som ville resultert i en bedre introduksjon til trening, sport og kosthold. Ordentlig løpetrening, med innlæring av teknikk og ikke bare "løp 100m, løp Cooper". Ordentlig innlæring av styrketreningsprinsipper, ikke bare "hvor mange pullups klarer du, hvor mange pushups klarer du". Ordentlig innlæring av fotball-, håndball-, basket- og andre sporters taktikker og teknikker. Liksom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå