Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Pull ups er med håndflatene til seg og chin up med håndflatene fra? Sistnevnte er litt tyngre, får armene og biceps kjørt seg like mye på chin ups? Treningssenteret mitt har så fucka pull up bar at armene nesten vrenger seg på pull ups. Den har også mulighet for pull ups hvor man holder hendene i bryst høyde (nesten som å klappe) hvor man kan dra seg opp, helt klart den enkleste av metodene, blir dette noe likt pull ups?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk det grepet du er sterkest i. Kan gjerne variere til tider, men noe vil gi bedre aktivering en det andre. Som f.eks:

Pullups - Håndflatene fra deg: Vil sette rhomboideus på en litt større strekk.

Chins - Håndflatene mot deg: Vil sette latissimus dorsi og noe biceps på en større strekk.

Hvor bredt du holder vil også endre noe, som smalere vil sette latissimus dorsi på en større strekk, og bredere vil belaste øvre rygg noe mer.

Uansett hvordan du holder vil du belaste de samme musklene, men noe vil få bedre aktivering en den andre.

Uansett vil ikke bredden du holder på avgjøre hvor bred ryggen din blir, det er generisk bestemt. Men for all den, varier til tider for og fø større utfordring. Jeg kjører pullups med skulderbredde eller litt bredere. Chins gir for stor belastning på albuene mine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mark vs bøy? Om dokke måtte velge å trene kun ein av dissa, kas ein dokke ville tatt og kvifor? :)

Jeg hadde uten tvil valgt mark. Genial øvelse for mage og rygg. Men nå kjører ikke jeg bøy heller.

Hvor mye vann drikker folket her?

Ser det er noen som drikker flere liter melk per dag, ink meg selv, men drikker alltid 1,5l vann per dag og!

Drikker to liter melk per dag og rundt 1,5l vann.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Bruk det grepet du er sterkest i. Kan gjerne variere til tider, men noe vil gi bedre aktivering en det andre. Som f.eks:

Pullups - Håndflatene fra deg: Vil sette rhomboideus på en litt større strekk.

Chins - Håndflatene mot deg: Vil sette latissimus dorsi og noe biceps på en større strekk.

Hvor bredt du holder vil også endre noe, som smalere vil sette latissimus dorsi på en større strekk, og bredere vil belaste øvre rygg noe mer.

Uansett hvordan du holder vil du belaste de samme musklene, men noe vil få bedre aktivering en den andre.

Uansett vil ikke bredden du holder på avgjøre hvor bred ryggen din blir, det er generisk bestemt. Men for all den, varier til tider for og fø større utfordring. Jeg kjører pullups med skulderbredde eller litt bredere. Chins gir for stor belastning på albuene mine.

Godt svar.

Bruker til vanlig dette grepet: chinup_5227_16.jpg,

Prøver å pushe meg mer å mer i skulderbredde også, holder det med annen hver dag eller kunne jeg like godt tatt det hver dag jeg er på trening?

Lenke til kommentar

Med typ 70% carbs ja.

So? Du mener jo at man skal overdrive gjør du ikke?

Jeg er forøvrig bare 70ish kg så trenger ikke et kg proteiner. Har 48gram nå og fyller på resten klokka sju med en 200grams kyllingfilet og en liter helmelk med en scoop oboy oppi :D

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

So? Du mener jo at man skal overdrive gjør du ikke?

Jeg er forøvrig bare 70ish kg så trenger ikke et kg proteiner. Har 48gram nå og fyller på resten klokka sju med en 200grams kyllingfilet og en liter helmelk med en scoop oboy oppi :D

Nei, egentlig ikke. Jeg vet du har kontroll, men jeg liker å fyre deg opp ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...