Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøv den der smertestillende gel greia, brukte det en del i min tid som stiv og støl fotballspiller :p

 

Ellers hjelper massasje, enda bedre hvis "partneren" din bruker olje eller noe sånn. Kan også prøve å tøye ut muskelen, er vel det som vil funke best.

6263291[/snapback]

ZON - som smertestillende tabletter på tube

 

Hva med en Zon-massasje? :p

Lenke til kommentar
"hvorfor behandle hele kroppen, når du vet hvor du har vondt" :p

6267905[/snapback]

æhæhæh, tonefallet på hu kjerrigna er helt vrengt.

 

ahh, helt ferdig etter steinhard økt i dag. herlig!. legger meg på sofaen og bare kjenner roen synker inn i hjertet og kroppen siden jeg er så utmattet. lukker øya og kan sovne på 3 sek

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Nå på tirsdag hadde jeg styrketest på skolen hvor vi fikk 3 poeng for hang-ups og 1 poeng for vanlige push-ups. Til saken. Før styrketesten hadde jeg uflaks uflaks. Min kontrakt med treningsstudiot her i nærheten hadde gått ut, pga. jeg ikke kunne betale videre. Jeg hadde ikke trent da på 3 1/2 uke før testen. Så det var litt synd, men nå har jeg betalt. Jeg klarte meg nogenlunde bra, fikk 60 poeng.

 

Så, onsdags morgen når jeg stod opp for å gå på skolen var jeg så stiv i brystområdet og siden av ryggen at jeg ikke kunne stå opp fra senga nesten. Jeg droppet skolen i går med andre ord. Etter testen visste jeg at jeg skulle bli stive, men ikke på denne måten. Jeg er fortsatt sår og stiv, og når jeg strammer brystet får jeg krampe med en gang. Det var litt rart at jeg faktisk ble sår i muskelaturen, har aldri opplevd dette før, kun moderat stivhet etter treninger som f. eks etter sommerferie som har vært lange. Er dette vanlig at jeg blir så stiv med sårhet og kramper etter en utholdenhetstrening uten noe trening på 3 uker? Tror dere jeg kan ha fått strekk?

 

I dag er det litt bedre, men jeg får fortsatt kramper hvis jeg strammer mye. Jeg skulle ikke tatt den styrketesten i det hele tatt.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Prøv den der smertestillende gel greia, brukte det en del i min tid som stiv og støl fotballspiller :p

 

Ellers hjelper massasje, enda bedre hvis "partneren" din bruker olje eller noe sånn. Kan også prøve å tøye ut muskelen, er vel det som vil funke best.

6263291[/snapback]

ZON - som smertestillende tabletter på tube

 

Hva med en Zon-massasje? :p

6267877[/snapback]

 

Haha, var ikke akuratt den greia jeg tenkte på men.. :p

 

Syns jeg husker den tuben var hvit og gul, tror jeg fikk den på respent eller noe sånn, funka fjell iallefall. Hvis det er smerter etter massasje og tøying så er det nok en scenestrekk, en skikkerlig en! Går vel over, hvis det tar veeldig lang tid er det vel kanskje lurt å oppsøke litt hjelp?

Lenke til kommentar
Nå på tirsdag hadde jeg styrketest på skolen hvor vi fikk 3 poeng for hang-ups og 1 poeng for vanlige push-ups. Til saken. Før styrketesten hadde jeg uflaks uflaks. Min kontrakt med treningsstudiot her i nærheten hadde gått ut, pga. jeg ikke kunne betale videre. Jeg hadde ikke trent da på 3 1/2 uke før testen. Så det var litt synd, men nå har jeg betalt. Jeg klarte meg nogenlunde bra, fikk 60 poeng.

 

Så, onsdags morgen når jeg stod opp for å gå på skolen var jeg så stiv i brystområdet og siden av ryggen at jeg ikke kunne stå opp fra senga nesten. Jeg droppet skolen i går med andre ord. Etter testen visste jeg at jeg skulle bli stive, men ikke på denne måten. Jeg er fortsatt sår og stiv, og når jeg strammer brystet får jeg krampe med en gang. Det var litt rart at jeg faktisk ble sår i muskelaturen, har aldri opplevd dette før, kun moderat stivhet etter treninger som f. eks etter sommerferie som har vært lange. Er dette vanlig at jeg blir så stiv med sårhet og kramper etter en utholdenhetstrening uten noe trening på 3 uker? Tror dere jeg kan ha fått strekk?

 

I dag er det litt bedre, men jeg får fortsatt kramper hvis jeg strammer mye. Jeg skulle ikke tatt den styrketesten i det hele tatt.

6270376[/snapback]

Det bør absolutt ikke være noe uvanlig det. 3 uker er mye for en som trener flere ganger i uka. Dessuten tipper jeg du trener mer tunge vekter enn mange reps når du trener til vanlig? da blir det en helt annen belastning, noe som er uvanlig for musklene og får de til å reagere.

Lenke til kommentar
Det bør absolutt ikke være noe uvanlig det. 3 uker er mye for en som trener flere ganger i uka. Dessuten tipper jeg du trener mer tunge vekter enn mange reps når du trener til vanlig? da blir det en helt annen belastning, noe som er uvanlig for musklene og får de til å reagere.

6271843[/snapback]

Helt korrekt, jeg trener for å øke muskelmasse og ikke utholdenstyrketrening. Det har blitt bedre nå, men igjen, så er det ømt og sårt :)

 

Edit: Men det som har slått meg etter testen og disse smertene er om jeg har ødelagt/brytet muskelen for mye? Det er vel ikke noe farlig.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Så, onsdags morgen når jeg stod opp for å gå på skolen var jeg så stiv i brystområdet og siden av ryggen at jeg ikke kunne stå opp fra senga nesten.

6270376[/snapback]

Du må begynne å trene litt mer variert. :)

Det kommer sannsynligvis av at muskelgrupper du så godt som aldri trener fikk unormalt stor belastning.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite spørsmål her, jeg har trent styrke i snart et halvt år og en kompis av meg begynte for ca en måned siden. Han tar allerede mer enn meg i benkpress, hvorfor i huleste gjør han det? Vi trener like mye. Har det noe med gener i gjøre? Jeg blir litt gal av det:P

Lenke til kommentar

Det kan være flere faktorer inne i bilde. Gener er nok en ting som er ganske vesentlig i denne situasjonen. Vi er alle forskjellige fra starten, noen har mange røde muskelfibrer mens andre har mange hvite. Det kan også hende at kroppen hans reagerer bedre på slikt som dere trener. Hvis dere hadde kjørt et helt annet treningsprogram, kan det hende at du hadde økt mer en han.

En annen faktor som er ekstremt viktig er mat og hvile. Dette går det nesten ikke an å understreke nok. Husk på at du må ha mye mer mat nå som du trener. Når du er på trening bryter du ned og lager små skader i muskelfibrene dine(Mikrotrauma). Når du ikke trener bygger du dette opp igjen og da trenger kroppen mye mer mat en vanlig hvis. En grunn kan da være at kammeraten din spiser mye mer en deg, og sover mer en deg.

 

Som sagt det er umulig å sette fingeren på en ting, men konkurrer mot deg selv, det er det eneste som er rettferdig. Gjør det meste ut av det du har fått tildelt fra naturens side.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål her, jeg har trent styrke i snart et halvt år og en kompis av meg begynte for ca en måned siden. Han tar allerede mer enn meg i benkpress, hvorfor i huleste gjør han det? Vi trener like mye. Har det noe med gener i gjøre? Jeg blir litt gal av det:P

6273866[/snapback]

spis mat! går ikke an å understreke nokk hvor viktig det er med masse mat når man trener aktivt styrke. spis proteinrik mat og trege karbohydrater. samt ha et variert kosthold. uansett er det slik at man øker mest den første måneden man trener, deretter går det saktere og saktere med framgangen.

 

gener er også viktige, noen er mindre enn andre med eller uten trening. slik er det bare

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål her, jeg har trent styrke i snart et halvt år og en kompis av meg begynte for ca en måned siden. Han tar allerede mer enn meg i benkpress, hvorfor i huleste gjør han det? Vi trener like mye. Har det noe med gener i gjøre? Jeg blir litt gal av det:P

6273866[/snapback]

Har sikkert med kroppsbyggingen å gjøre. en av dem jeg trener med lå 10kg mer enn meg i maksløft de første månedene, men nå som det har gått et år så tar han 32kg mer enn meg. Det er fordi jeg alltid har vært tynn og spinkel, mens han har hatt mer til overs. Hvilket betyr at jeg får en tidligere nedbremsing enn han, på grunn av lite å bygge på.

Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål her, jeg har trent styrke i snart et halvt år og en kompis av meg begynte for ca en måned siden. Han tar allerede mer enn meg i benkpress, hvorfor i huleste gjør han det? Vi trener like mye. Har det noe med gener i gjøre? Jeg blir litt gal av det:P

6273866[/snapback]

Dessuten kan det ha noe å si hva slags grunnlag dere har også. Han kan ha brukt brystet mer enn deg, eller på en "riktigere" måte i forhold til benk.

Lenke til kommentar

Har tenkt å prøve å bli litt bedre på jogging o.l. i løpet av sommeren. Om jeg sykler i tillegg, vil det bare ødelegge eller?

 

Gymlæreren sa noe om at det ikke var bra og drive med begge deler. Men det gjelder kanskje bare for folk som driver litt mer seriøst? blir bare så utrolig lei av jogging etter hvert..må ha noe variasjon.

Lenke til kommentar
Har tenkt å prøve å bli litt bedre på jogging o.l. i løpet av sommeren. Om jeg sykler i tillegg, vil det bare ødelegge eller?

 

Gymlæreren sa noe om at det ikke var bra og drive med begge deler. Men det gjelder kanskje bare for folk som driver litt mer seriøst? blir bare så utrolig lei av jogging etter hvert..må ha noe variasjon.

6278165[/snapback]

Hva gymlæreren din tenker med, er uvisst, men det har iallefall lite med hodet å gjøre.

 

Selvfølgelig er det bra å sykle! Kanskje blir du ikke noen spesielt raskere jogger av det, men det er i så fall ikke bevist. Det som er bevist, er at variert trening er bra både for treningslyst og utbytte av treningen. For dere jenter er det sikkert viktig at treningen gir dere utbytte i form av fastere rompe, mindre hissig badevektnål og en størrelse smalere på overkroppen. Og i så fall er det veldig bra å variere treningen, det er bevist utallige ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...