Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne ikke vært mer enig. Men det aller tristeste er de som ler av andre som gjør dritbra øvelser, som bare ser "rare" ut for dem fordi de selv ikke har kompetanse som strekker seg lenger enn benk og curls.

helt enig der! Men ser ut som fler og fler tar etter det jeg gjør som oppvarming for tiden. De fleste som ikke gjør det er de som sagt bare benker og curler og har skulderproblemer. Folk har også noen idiotiske grunner til og ikke gjøre det - og senere snakker om en skade de har slitt med lenge.

Akkurat rullet og tøyd. Prøvde meg på noen ville spark men endte opp med et vondt bein, sparket rett i bordet :tease:

Er så deilig og utføre ting uten smerte eller kjenne en vond strekk her og der under øvelser.

Lenke til kommentar

Takker for flotte svar. Starter alltid beinøkta ulovlig tidlig på søndager. Får prøve ut litt av hvert da.

Nå har jeg bare litt enkel oppvarming og noen sett uten vekt/med veldig lett vekt så dypt jeg kommer i knebøy før jeg starter settene mine, pluss ti minutter tøying i etterkant.

Lenke til kommentar

Jeg drar å trener litt mark.

Jeg skal gjøre noe så sykt som å varme opp med to sett à 10 med 50/100 kg og så dra 10 enreppere på 140 kg.

Alt dette UTEN ruller, tøying, bøying eller med ekstrem forsiktighet.

Æ va ikkje fødd i en sjark førr ingenting... :grin2:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg drar å trener litt mark.

Jeg skal gjøre noe så sykt som å varme opp med to sett à 10 med 50/100 kg og så dra 10 enreppere på 140 kg.

Alt dette UTEN ruller, tøying, bøying eller med ekstrem forsiktighet.

Æ va ikkje fødd i en sjark førr ingenting... :grin2:

Point being? :p

• Liker 4
Lenke til kommentar

Morsom treningsøkt idag. Den sedvanlige asiateren som står i knebøystativet og curler i vei mens jeg tar benk manualer, så går jeg videre til chin ups og ser at mr curl finner seg en 10kgs stang og går bort til markløftplata og setter i gang med curling der og etter å flyttet på stanga som er der. Jeg tar meg en tur på dass, kommer tilbake og spør om han ikke kan ta curlinga si et annet sted. Joda, ikke noe problem. Så går han bort for å curle med manualer mens jeg tar vending og støt. Før jeg avslutter trening med litt planke og legger fra meg 25kg-vekta jeg brukte til den flotte balanse/vendingsøvelsen i Svindalfilmen ovenfor her ser jeg at han nå har beveget seg til ez-stang og curler i curlstativet.

Curlbro level: ASIAN

• Liker 1
Lenke til kommentar

Morsom treningsøkt idag. Den sedvanlige asiateren som står i knebøystativet og curler i vei mens jeg tar benk manualer, så går jeg videre til chin ups og ser at mr curl finner seg en 10kgs stang og går bort til markløftplata og setter i gang med curling der og etter å flyttet på stanga som er der. Jeg tar meg en tur på dass, kommer tilbake og spør om han ikke kan ta curlinga si et annet sted. Joda, ikke noe problem. Så går han bort for å curle med manualer mens jeg tar vending og støt. Før jeg avslutter trening med litt planke og legger fra meg 25kg-vekta jeg brukte til den flotte balanse/vendingsøvelsen i Svindalfilmen ovenfor her ser jeg at han nå har beveget seg til ez-stang og curler i curlstativet.

Curlbro level: ASIAN

Avanserte kroppsbyggere har jo gjerne en egen bicep dag.

Lenke til kommentar

I dag hadde jeg selskap av vaskedama i garderoben da jeg skiftet før trening. Jeg hadde en følelse av at noe ikke stemte helt. Jeg så jo at det var hengt opp en lapp på døra da jeg gikk ut igjen, der jeg ble bedt om å skifte i den andre garderoben. Sånn kan det gå når man står opp så umenneskelig tidlig for å trene før skolen.

Denne er fin:

a>

Spesielt siden ryggen holdes nøytral og det er tyngdekraften som gjør alt arbeidet for deg. Ellers er det også flott å rote litt rundt i denne posisjonen. Se om du finner noen vonde punkter og ulumskheter.

Jeg skulle likt å være den veggen der.

Lenke til kommentar

Dæven, 10 reps på 140kg fordelt utover 10 sett? WATCH OUT!

Det gikk til helvete. Jeg ble så inspirert av all snakket om tøying og bøying at jeg varma opp i 15 minutter. Lånte en foamroller som jeg brukte i 25 minutter, og etterpå tøyde jeg i 20 minutter.

Jeg begynte å trene knebøy, klarte bare 60kg men hadde PERFEKT TEKNIKK :D

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hei, jeg trenger hjelp med å sette opp fire øktplaner for utholdenhets- og kondisjonstrening. Jeg har ikke peiling på trening i det hele tatt, og valgte derfor en grunnleggende aktivitet for de fleste idretter og aktiviteter. Øktplanene er for en skoleoppgave i gym.

Jeg har startet på den første detaljplanen som inneholder løping/jogging i terreng. Noen som vet hva jeg bør gjøre og skrive i øktplanen for en som er nybegynner i feltet? Jeg har ganske dårlig kondis og vil velge en metode som både funker og der vanskelighetsgraden passer for en som ikke har trent på flere år.

Neste øktplan vurderer jeg å velge å svømme i en svømmehall, men jeg har som sagt ikke noe peiling på emnet, og vet ikke hvordan jeg skal sette opp hoveddelen for svømming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...