Zeph Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Eg trener 3 timar i veka. Ut over det er det alt for lite aktivitet. Då brenn ikkje kroppen like mykje energi. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Sjølvsagt er det individuelt, syns bare at 3000kcal for overskudd høyrdes veldig lite ut. For maaange sider tilbake diskuterte me det med kaloriforbruk utifrå ein formel, og då kom eg på oppmot 4800-5200kcal bare for å vedlike holde. Ja, det er ekstremt, men så blir det mellom 2 og 8 timar trening om dagen, varierar veldig. Men for ein vanleg person utan spesielt mykje muskelmasse, syns eg 3000kcal for å gå opp i vekt høyrdes lite ut men...då er det sikkert ganske moderat med bevegelse uten om styrketrening 3 gonger i veka. Du må jo huske på den faktor, kas slags trening det er snakk om. Kor effektiv den er. Det skal godt gjerast å holde god tempo oppe i meir enn 2 timer... Så må ein ta i betraktning slike ting som BF%, som er ekstremt viktig når ein rekner på slike ting. For ein BB på 120kg med 5% BF og for ein fyr på 1.5m høy, aldri trent i heile sitt liv og veier 120kg vil det vere EKSTREMT stort forskjell på kcal vedlikhold. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Forbanna flott. Med engang jeg kjøper løpebrodder så forsvinner nesten all snøen og isen! Nå kan jeg ikke løpe med broddene fordi det er for mye bar asfalt og jeg kan heller ikke løpe uten fordi det er områder med speilblank is! Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Blir det noengang bra nok, Patrick? Ja, bortsett fra når damene er ute å lufter godsakene i finværet da. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Det er mørkt og de bruker svart tights. Jeg ser ikke godsakene. Det er dessuten kaldt så de er innpakket. 3 Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hvor skadelig på treningen vil det være å ta en øl hver dag? Vet at alkohol kan bryte ned kroppen, men er jo ikke store mengdene med en 33cl hver dag ca.? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Lite med 3000 kcal for ein på 90 kg? Sjølvsagt er det avhengig av aktivitetsnivå. Korleis skal ein kunne definere den slags utan? 3000 kcal er circa for ein på 180 cm, 90 kg og moderat aktivitet. http://www.1percentedge.com/ifcalc/ Du er altså 1 meter høg? Faen for ein ubrukeleg gjeng som gjennomfører dei testane der. Av og til lurer eg på om det blir utført av personar på vaksenopplæringa, som avveksling til å spikre paller. Nei, jeg er 180 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hvor skadelig på treningen vil det være å ta en øl hver dag? Vet at alkohol kan bryte ned kroppen, men er jo ikke store mengdene med en 33cl hver dag ca.? Usikker. Men jeg lurer mer på hvorfor? Øl er jo godt, det er ikke det ... Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hehe, forståelig. Nei, er vel bare i det siste at jeg har hatt en periode nå hvor jeg virkleig har lyst på øl og pleier å ta en 33cl, til maten. Passer jo på kalorier og slikt, så lurer egentlig på om mengden alkohol er skadelig. Selv om jeg tror det ikke skal være så ødeleggendes. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Samme her. Koser meg med en liten øl minst 3 av 5 hverdager, mens helgene er stort sett tørrlagte. Dvs, nå etter butikkene og polet ble fylt opp med juleøl er det vanskelig å la være. Og ikke prøver jeg på å la være heller. Alkohol i små mengder (som én øl) har jeg aldri sett noe negative skriverier om. Det eneste som sies er at alkohol blir forbrent før alt annet så all annen mat blir satt på "vent". Mulig det ikke er så svart-hvitt, men det er slik jeg husker det. Uansett så er ikke mengden alkohol i én øl noe som holder all mat på "vent" så veldig lenge. Man får nyte det mens man kan. Julebrusen derimot skal ikke røres før 1. des. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 1RM i knebøy i gymmen i dag. Korsryggen sa takk for seg :/ Ikke noe vondt, men føler et ubehag. Merker det hjelper å holde seg i bevegelse. Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Ja, fekk ein trykk i korsryggen på sondag etter T-bar. Jævli ubehaglig. Vanskeleg å ta på sko etc....over nå da heldigvis! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Håper det bare er en trøkk selv. Går egentlig veldig greit, men blir ubehagelig når jeg sitter lenge stille. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Etter min knebøystrekk kunne eg ikkje ta knebøy eller markløft på vekevis. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Ja, fekk ein trykk i korsryggen på sondag etter T-bar. Jævli ubehaglig. Vanskeleg å ta på sko etc....over nå da heldigvis! Hvor kommer du fra? Jeg skjønner ikke dialekten din. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) 1RM i knebøy i gymmen i dag. Korsryggen sa takk for seg :/ Ikke noe vondt, men føler et ubehag. Merker det hjelper å holde seg i bevegelse. Noen som har opplevd det samme? Hvordan er teknikken din i knebøy? Video? Hvordan var oppvarmingen? Et lite "trykk" er ikke så uvanlig på maks. Er selv helt kjørt etter et stevne, og noen dager etter. Ta det rolig noen dager, og ta noen lette økter. Endret 15. november 2012 av joakimz Lenke til kommentar
MenuM Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hva er egentlig fordelene med periodisk faste? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Hva er egentlig fordelene med periodisk faste? Man kan bygge muskler uten å legge på seg fett. Endret 15. november 2012 av Akse Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg står, går, sitter på knær, står i stiger, henger under taket, osv osv, fra 8-16 hver dag, så jeg tror nok det går nok noen ekstra kcal her kontra hos en student. Lenke til kommentar
MenuM Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hvis man skal begynne med periodisk faste, skal man faste alle ukedager eller ha pause i noen dager? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå